LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misschien verlengen?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Janus

Misschien verlengen?

Ongelezen bericht door Janus »

Graag jullie mening over het volgende
De beurs trekt weer aan, stel in plaats van betalen ga je door met leasen. Dit kost je ook, maar als de beurs zijn weg naar boven doorzet (en dat is al eens eerder gebeurt) betaald dat zichzelf. De dividend uitkeringen zijn ook voor jou.
Je bent nu niet in een keer een groot bedrag kwijt, en mocht je winnen dan is het ook zo weer terug gedraaid. (Als je betaald en je wint dan kan het nog lang duren voor je je geld terug hebt)
Graag reactie

jjvdh
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 sep 2003 14:06

Re: Misschien verlengen?

Ongelezen bericht door jjvdh »

Beste Janus.
Het is allemaal mooi en aardig,maar als je zoals in ons geval €500 per maand moet betalen om de boel te verlengen,en Dexia verliest het bij de rechter(wat heel lang kan duren) ben ik toch bang dat je naar je geld kan fluiten want zij gaan natuurlijk in hoger beroep en dan kan het nog jaren duren.Wij zijn nu ook met de eerste kontrakten aan het verlengen en het gaat inderdaad iets beter,maar het is allemaal kruimel werk.Het wachten is op het 1ste proces en verliest Dexia dit dan onmiddellijk stoppen met betalen,maar je ingelegde geld zijn wij denk ik kwijt!

Gast

Re: Misschien verlengen?

Ongelezen bericht door Gast »

Verlengen en dan stoppen is contractbreuk plegen dan ben je nog verder van huis. Nooit verlengen als je contract is afgelopen. En zeker geen aandelen overnemen. Ook als Dexia failliet zou gaan want dan moet je schuldeisers van Dexia betalen.

Sterkte.

een persoon

Re: Misschien verlengen?

Ongelezen bericht door een persoon »

jjvdh,

daar zit een kern van waarheid in, maar als die dexia veroordeeld word, moeten ze niet alleen de proceskosten betalen aan de eisende partij, maar ook het inleggeld.
of je die rechtszaak wint tegen dexia hangt af hoe je de zaak aankleed.
beetje omslachtig wat ik nu doe, maar laat ik het anders zeggen misschien begrijp je het dan beter: stel u wordt gedagvaard, de edelachtbare rechter steld u vragen, u zegt bijvoorbeeld van rechter, ik was op de hoogte van de aandelenbeurs, ik wist precies hoe het werkte, maar ik wens niet te betalen omdat de aandelen niks meer waard zijn, dan loopt u de kans; 100% zeker, dat u door de edelachtbare rechter in het ongelijk gesteld word, maar als u niet van alles op de hoogte was, ze hebben u verkeerd voorgelicht en informatie voor u achtergehouden, dan word u wel in het gelijk gesteld in het kader van gerechtelijke dwaling.
begrijp mij a.u.b. niet verkeerd, ik suggereer niks, ik wil alleen benadrukken hoe de rechter oordeelt.
die dexia heeft bij het afsluiten van de contracten inderdaad verkeerde voorstellen van zaken gedaan.
ik wil u adviseren, wees niet bang, wees relaxed, als u bang bent, beste mevrouw of heer, dan maakt u fouten.
bedenk wel die oplichters van dexia komen met dure advocaten die proberen c.q. zullen proberen met intimidaties u en anderen van hun stuk te brengen, dus gewoon stevig in uw schoenen blijven staan, wat er ook gebeurd, kalm blijven, met een verzekerde indruk maak je meer kans, dan dat u onzeker overkomt.
als u een advocaat in de armen neemt, die weet van wanten, dan hoeft u niet bang te zijn dat u voor leugenaar uitgemaakt word, bovendien is een advocaat ook verzekert tegen dergelijke dingen, als zo'n advocaat een zaak door een blunder verknalt, mag hij de kosten betalen.
ik stel het volgende voor: lees uw contract nogeens rustig door, wat staat erin, begrijpt u iets niet, neem dan contact op met een advocaat, ga dus rustig overwegen wat uw kansen zijn e.d.
dat was een heel verhaal, ik hoop dat ik u met mijn uitleg van goeie informatie heb kunnen voorzien.
mvrgr.

Ben
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 sep 2003 23:44

Re: Misschien verlengen?

Ongelezen bericht door Ben »

Beste Janus,

Verlengen is niet slim. Reken maar mee
Sttel je hebt het pakket Aegon, Wolters K en KPN.
3 jaar geleden stonden deze circa op 40, 24 en 14 euro
Nu is dat 10,12 en 6. Ja de beurzen stijgen, maar denk je echt dat ze volgend jaar meer dan verdubbeld zijn???
Ten 2e. Je koopt dus een extra pakket tegen de oude waarde (40, 24 en 14 euro. Stel dat ze wel verdubbelen, dan heb je inleg terug maar niets extra............ondertussen moet je wel de verstrekte lening betalen tegen 7,5% rente......ja het is echt eeen lening gebleken.....
Of te wel je bent slimeer af (als je gelooft in de verdubbeling( om zelf te beleggen en nu tegen de huidige koers aan te kopen dan tegen de koers van 3 jaar geleden.

Succes met je rekensom\
BEN

Ben
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 sep 2003 23:44

Re: Misschien verlengen?

Ongelezen bericht door Ben »

By the way....bij zelf beleggen verlies je nooit meer dan de inleg.....bij Dexia verlies je per definitie........en zij worden er per definitie rijker van......

wat denk je er zelf van?
groet,
BEN

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Misschien verlengen?

Ongelezen bericht door Hollander »

Het is natuurlijk niet zo dat je "per definitie" verliest. Was de beurs met 15 of 20% per jaar jarenlang gestegen, dan had je winst gemaakt.
Dus de zin
bij Dexia verlies je per definitie
snap ik niet.

abc
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 okt 2003 21:48

Re: Misschien verlengen?

Ongelezen bericht door abc »

Jouw commentaar is wederom niets hollaander jarenlang gestegen. Het stijgt de eerste 10 jaar niet meer . De grap was de overgang naar het jaar 2000.

toompy
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:33

Re: Misschien verlengen?

Ongelezen bericht door toompy »

Probeer je lening in je hyptheek te zetten er zijn genoeg van die advieseurs die wel een weg weten dan komj e met belasting aftrek op 4%
Ik weet dat het niety mag ik weet ook dat het wel gebeurd .
Hoe wel echte kenners zeggen dat het zeker 10 jaar gaat duren er het weer goed komt .

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Misschien verlengen?

Ongelezen bericht door Hollander »

Hoi abc,

wat er de eerste 10 jaar gaat gebeuren met de aandelenkoersen? Dat weet jij niet en dat weet ik niet. Dat is ALTIJD zo geweest met beleggen: het kan stijgen en het kan dalen. In 1990 had niemand geweten dat er jarenlang zulke mooie jaren aan kwamen. Toen zei ik: het kan stijgen en het kan dalen. Het werd stijgen. In 2000 wist niemand dat er zulke slechte jaren aan zouden komen. Toen zei ik: het kan stijgen en het kan dalen. Het werd dalen.

Nu weet niemand wat er gaat gebeuren. Alhoewel ik op Internet, in allerlei nieuwsgroepen en zo, veel reactie lees van: aandelen staan nu zo laag, ze gaan vast wel stijgen de komende jaren. Je begrijpt al wat ik zeg: het kan stijgen en het kan dalen. Het wordt dus ....

abc
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 okt 2003 21:48

Re: Misschien verlengen?

Ongelezen bericht door abc »

geen idee :D

F. Duchateau
Berichten: 101
Lid geworden op: 22 okt 2003 08:45

Re: Misschien verlengen?

Ongelezen bericht door F. Duchateau »

Eb of vloed maakt niet uit in een lek bootje op zee.

Ben
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 sep 2003 23:44

Re: Misschien verlengen?

Ongelezen bericht door Ben »

je verliest per definitie als je nu verlengt, dat doe je namelijk tegen de aankoopkoersen van 3 jaar geleden.........
20% per jaar........mooie verwachtingen heb je, je weet dat gemiddeld over 30 jaar stijgingen tussen de 5 en 15 te verwachten zijn.......hollander do your math

anni
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 aug 2003 19:44

Re: Misschien verlengen?

Ongelezen bericht door anni »

Je kunt verlengen onder protest en onder voorbehoud van al je rechten. Het blijft uitstel van executie. Maar wie weet is er voor de 3 jaar verlenging voorbij zijn gerechtigheid en krijg je alsnog je inleg terug. Houd moet, zit in hetzelfde schuitje en heb dus wel verlengt, had geen keus omdat ik het bedrag niet in een kaar op kan hoesten.

Habo
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2003 20:26

Re: Misschien verlengen?

Ongelezen bericht door Habo »

Anni,

Hierbij ff een vraag omdat ik eerdaags ook met dat dillemma kom te zitten...
Jij zegt verlengen onder protest en met behoud van rechten maar
hoe heb je dat gedaan ??
volgens mij kan dat nu niet meer omdat toevoegingen op het keuzeformulier niet worden geaccepteerd..
weet jij daar meer over..??

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Misschien verlengen?

Ongelezen bericht door Sonja »

ik zou niet verlengen, zie boven waarom.

probeer een advocaat te nemen, of wacht 12 november af,
dan wordt de zorgplicht behandeld.

succes, sonja.

anni
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 aug 2003 19:44

Re: Misschien verlengen?

Ongelezen bericht door anni »

hoi habo,
Je hebt misschien gelijk, van mij is het al enige tijd geleden, maar volgens mij kun je toch altijd iets onder protest doen omdat je geen andere keuze hebt. Ja betalen wel maar als je dat geld niet hebt wat moet je dan?? Helaas moet ik mijn info ook van anderen hebben omdat ik een leek ben op dit gebied. Gelukkig zijn er mensen die anderen willen helpen, helaas zijn er ook die je het liefst de grond instampen, god mag weten waarom. Probeer deze gekken te negeren en te luisteren naar de mensen die het goed met ons voor hebben.

Habo
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2003 20:26

Re: Misschien verlengen?

Ongelezen bericht door Habo »

Anni,
Ik zit precies in hetzelfde schuitje.........
het geld om te betalen of over te nemen heb ik eenvoudig niet.....
en gezeik van deurwaarders en/of dreigementen heb ik geen zin in.....
Okay... verlengen is misschien uitstel van executie, maar ik moet wat.... toch..???

Gesloten