LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na 3 jaar pas bekend met ontbreken van handtekening

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
henk

Na 3 jaar pas bekend met ontbreken van handtekening

Ongelezen bericht door henk »

Er wordt wel erg laat informatie hier over gegeven,als ik dit voor juni 2002 had geweten had ik die brief kunnen versturen. Mijn vrouw heeft ook niet ondertekend.Heeft dit nu nog zin?

toet

Re: Na 3 jaar pas bekend met ontbreken van handtekening

Ongelezen bericht door toet »

Nee jammer genoeg niet .Ik zit in het zelfde schuitje groetjes toet.Gisteren een brief gehad van leaseverlies en daar stond het duidelijk in.

Ruud

Ongelezen bericht door Ruud »

Mischien, proberen kun je altijd.
Je moet dan wel kunnen aangeven dat je vrouw er niet eerder van bekend was dat dit kon.
Wanneer de rechter wel vind dat u dat eerder wist of had kunnen weten redelijkerwijs dan gaat de vlieger niet voor u op, anders kunt u alsnog in het gelijk worden gesteld en het contract nietig laten verklaren.

gewoon proberen,

m.v.g. Ruud

Realisme 1.

Ongelezen bericht door Realisme 1. »

Er is nog geen enkel contract (voor de gemiddelde forum-bezoeker zal ik het verduidelijken: er zijn NUL contracten) nietig verklaard agv het ontbreken van een handtekening van een partner. Geloof toch niet altijd in fabeltjes (Marsmannetjes zullen eerder aanbellen dan dat een rechter dit een gegronde reden voor vernietiging zal vinden).
Een realist.
PS: blijf je tijd maar verdoen met brieven sturen (je kan ook je restschuld proberen terug te verdienen door tomaten te gaan plukken: gratis tip).

eigenwijs

Ongelezen bericht door eigenwijs »

plaatsje hoger

simone

Ongelezen bericht door simone »

Na drie jaar wordt het vernietigen van je contract op basis van art. 1:88 BW (het artikel waarin staat dat je echtgenoot had moeten meetekenen) erg lastig. Het kan alleen als je vrouw kan aantonen dat zij niet eerder wist of behoorde te weten dat je een aandelenlease-contract had afgesloten.
Overigens bestaat er nu nog controverse over de vraag of art. 1:88 BW van toepassing is op aandelenlease-contracten.

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Realisme1,
Heeft u wel eens van argumentatie gehoord? Het enkele feit dat er nog nooit een aandelenleasecontract is vernietigd als gevolg van het ontbreken van de handtekening van de echtgenoot is in ieder geval GEEN argument. Een dergelijke claim is immers ook nog nooit door een rechter afgewezen.

Mogelijk heeft u gelijk en zullen deze claims niet worden gehonoreerd. Als dat al zo is dan in ieder geval niet op basis van uw argumentatie want, zoals gezegd, die is nihil.

groet Maarten

Gesloten