LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

ja
13
23%
nee
43
77%

Totaal aantal stemmen: 56

pallu

Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door pallu »

Deze vraag kunnen wij stellen na de de uitspraken van DSI
of stellen wij ons achter het standpunt van PayBack
die deze uitspraken teleurstelend vinden.

Laat ook je login naam achter
Leaseverdriet: aanbieders van aandelenlease moeten schade vergoeden

Kopers van beleggingsproducten in aandelenlease kunnen in veel gevallen rekenen op een schadevergoeding. Bedrijven die de beleggingen aan de man brachten, hebben vaak niet voldoende gekeken of de kopers de financiële risico's die aandelenlease met zich brengt, wel konden dragen.

Klachteninstituut
Dat blijkt uit uitspraken die het klachteninstituut voor de effectenhandel DSI donderdag heeft gepubliceerd. De klachtencommissie keek naar tien vergelijkbare zaken en concludeerde in veruit de meeste gevallen dat de beleggers het overgrote deel van hun schuld niet terug hoeven te betalen. Deze uitspraken zijn bindend.

Schikking met beleggers
De conclusies van DSI zijn belangrijk, omdat een geschillencommissie die zoekt naar een oplossing voor de problemen met aandelenlease, de uitspraken zal gebruiken. Een commissie onder aanvoering van oud-ombudsman M. Oosting probeert mede aan de hand van de DSI-uitspraken een schikking te treffen tussen de beleggers in aandelenlease en de aanbieders van deze producten.

Grote schulden
Beleggers die in aandelenlease zijn gestapt, kijken in veel gevallen tegen een schuld aan. Ze zijn met geleend geld de beursvloer opgegaan, vaak midden in de aandelenhype. Door de koersdalingen van de afgelopen jaren kunnen de beleggers hun lening niet terugbetalen.

De DSI heeft ook geconcludeerd dat de reclames voor de beleggingen van Legiolease niet misleidend waren. Eerder velde de beurstoezichthouder AFM een hard oordeel over sommige reclames voor de omstreden beleggingen.
Telegraaf
Aanbieders van aandelenlease moeten schade vergoeden
AMSTERDAM - Kopers van beleggingsproducten in aandelenlease kunnen in veel gevallen rekenen op een schadevergoeding. Bedrijven die de beleggingen aan de man brachten, hebben vaak niet voldoende gekeken of de kopers de financiële risico's die aandelenlease met zich brengt, wel konden dragen.

Dat blijkt uit uitspraken die het klachteninstituut voor de effectenhandel DSI donderdag heeft gepubliceerd. De klachtencommissie keek naar tien vergelijkbare zaken en concludeerde in veruit de meeste gevallen dat de beleggers het overgrote deel van hun schuld niet terug hoeven te betalen. Deze uitspraken zijn bindend.

De conclusies van DSI zijn belangrijk, omdat een geschillencommissie die zoekt naar een oplossing voor de problemen met aandelenlease, de uitspraken zal gebruiken. Een commissie onder aanvoering van oud-ombudsman M. Oosting probeert mede aan de hand van de DSI-uitspraken een schikking te treffen tussen de beleggers in aandelenlease en de aanbieders van deze producten.

Beleggers die in aandelenlease zijn gestapt, kijken in veel gevallen tegen een schuld aan. Ze zijn met geleend geld de beursvloer opgegaan, vaak midden in de aandelenhype. Door de koersdalingen van de afgelopen jaren kunnen de beleggers hun lening niet terugbetalen.

De DSI heeft ook geconcludeerd dat de reclames voor de beleggingen van Legiolease niet misleidend waren. Eerder velde de beurstoezichthouder AFM een hard oordeel over sommige reclames voor de omstreden beleggingen.
Laatst gewijzigd door pallu op 05 feb 2004 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Piet

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door Piet »

NEE !!!

Ik wil mijn volledige inleg terug en de rechter zal hier over oordelen NIET DE DSI OF DE CGA.

Ik blijf het zeggen, stop met betalen neem een advocaat in de arm en ga je geld terugvorderen bij de rechter.
De rechter is opjectief, je advocaat is juridisch geschoold en ik heb er vertrouwen in dat wij onze inleg terugkrijgen.

Dit kan ik niet zeggen van het DSI.
Gedupeerden die zonder advocaat worden afgetroeft door de beste advocaten van dexia.
Dit is GEEN recht.

Groeten,
Piet

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Als dexia uit eigen beweging vorig jaar mijn restschuld had willen kwijtschelden was ik er mee accoord gegaaan.

Nu ze mij een jaar lang met hun aanbod en dreigementen en incassoburos half gek hebben gemaakt wil ik genoegdoening en ga voor de hoofdpriijs : ALLES TERUG.

pallu

Ongelezen bericht door pallu »

Piet

was de advocaat in Arnhem dan opjectief of was de advocaat van de leasbelegger slecht.

EEE

Ongelezen bericht door EEE »

Is er nu al bekend hoeveel de kwijtschelding schuld zal zijn en als het ook echt gaat gebeuren??

groet

Dubio

Ongelezen bericht door Dubio »

Ik denk dat de Dexia-bank ook geen genoegen neemt met het kwijtschelden van de restschuld. Elke euro kwijtgescholden restschuld is keihard verlies voor hen. Dit in tegenstelling tot de hier op het forum heersende mening dat elke geincasseerde euro hiervan pure winst is voor Dexia.

Maar goed nieuws vandaag voor de gedupeerden.

meer2389

Ongelezen bericht door meer2389 »

Ik ga voor het volledig terugbetalen van de inleg en het kwijtschelden van de restschuld.

Oom Dagobert

Naruurlijk zal bruneel alle modelijke moeite gaan doen om de restschuld toch te kunnen innen.

Het is de vraag of ze dit via de rechter nog aandurven.

Elk verlies is voor hen negatieve publiciteit en er is vanaf vandaag geen enkele rechter meer in Nederland die nog om ons heen kan.

Als Dexia haar gezicht wil behouden zal ze snel met een eigen initiatief moeten komen anders gaat ze er helemaal aan.!!!!

Dubio

Ongelezen bericht door Dubio »

De naam van Dexia is toch al kapot in Nederland. Dat komt nooit meer goed. Maar ze hebben toentertijd wel Labouchere gekocht voor 900 mln E. Daar hebben ze alle lopende contracten voor overgenomen MET de daarbij horende schulden. Als De belgische moederbank dat moet gaan betalen dan spreek je over een totale strop voor deze aankoop van meer dan 2 miljard euro. Ter vergelijking: Dat is 125 euro per nederlander.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dubio,

Je vrienden hebben ook al de voorpagina van de telgraaf gehaald http://www.telegraaf.nl/binnenland/article7762141.ece en morgen hopelijk ook in de papieren variant. Dexia is inderdaad kapot in Nederland maar alleen hebben ze in Belgie nog niets door want hun koers schijnt niet te leiden onder dit soort berichten. Vroeg of laat gaan deze berichten toch de grens over zou je denken dus ze kunnen maar beter nu over de brug komen

Oom Dagobert

Dubio, heb je nog een ander vergelijk?

bv . hoeveel winst maakt dexia per jaar, kan een bank 2 miljard sowiezo ophoesten ???

Dirk-1

Ongelezen bericht door Dirk-1 »

RTL Z gezien, inclusief het interview met de heer Oosting.
Ik krijg de indruk dat er aangekoerst moet worden op een compromis.
Oosting zegt met deze uitspraken in zijn hand weer verder te kunnen met zijn bemiddelingspoging. Het is weer een stap in een ingewikkeld proces zo zei hij. Hij wilde zich niet vastleggen hoe lang het nog gaat duren.
Nederland blijft een land van overleggen, overleggen en overleggen. Of moet je zeggen van ouwehoeren??
Schiet niet op.
Volgens mij zijn de uitspraken van DSI niet bindend en zijn ze voor beroep vatbaar. Dus.............

Snap best wel dat er veel mensen zullen zijn die tevreden zijn als hen de restschuld wordt kwijtgescholden.

Zelf ben in van mening dat ik in het verleden bedonderd ben. Dat kunnen ze alleen goedmaken door mij mijn hele inleg terug te betalen.
Wanneer ik namelijk destijds geweten had hoe een en ander in elkaar stak, zou ik er nimmer aan begonnen zijn.

Doorgaan dus.................Groet..........Dirk1

Oom Dagobert

het compromis moet gaan over de hoogte van terugbetaling van de inleg, de restschuld hebben we immers al binnen maar niet dankzij de bereidwilligheid van Dexia..
Dexia is te laat om nu mee te onderhandelen, had ze een jaar gelden moeten doen !!!!!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Voor mij zou het een opluchting zijn als de restschuld werd kwijtgescholden plus de incasso en de rente .Ik ben zelf dom geweest om mensen op hun woord te geloven en het contract niet goed door te lezen .Het geld wat dexia denk nog te krijgen staat op een aparte rekening waar ik in gaat graaien zodra ik hoor dat ik niets meer te betalen hebt.Het gaat met alle kosten erbij toch om een bedrag van zestien a zeventien duizend gulden dus ik ben blij heel erg blij als ik daar vanaf ben.Dit is mijn mening groetjes toetje :P :P

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

Helaas voor de betreffende instellingen, Oom Dagobert heeft gelijk, vorig jaar en op vrijwillige basis, misschien? Maar nu na al dat gesodemieter van hun: NEEN

Ton

Oom Dagobert

Kan me nog opwinden over die dexia-figuren aan de telefoon met hun dreigementen "jullie verliezen het toch als je het voor laat komen".

Dexia kan nu niet ver genoeg meer uitgekleed worden.
Maar ieder is uiteraard vrij om een deel van het verlies zelf op te hoesten.

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Dubio,

Waar haal jij het vandaan, dat bij elke euro kwijtgescholden, keihard verlies voor Dexia is! Als Dexia-man behoort je beter te weten!!
Dexia heeft nooit pakketten aandelen, vóór en na het jaar 2000, voor niemand gekocht of verkocht en ook was er geen sprake van opties!
Als dit anders was geweest, wat houdt Dexia nu als fatsoelijke Bank tegen om correcte aan-en verkoop documenten met de juiste koersen voor te leggen aan de klanten?
Dexia gokt en neemt brutale risiko's; de mensen van Legio en Labouchere hebben lijken voor Dexia achtergelaten, die Dexia nu probeert op te warmen en zich niet meer kan terugtrekken en iedere dag dieper wegzakt uit gulzigheid!
Alles wat Dexia nu afperst door kneveling, is pure winst, dankzij Zalm,
dankzij de gemaakte afspraken op basis van het Poldermodel, die Dexia toelaat een onbeschaamde wisseltruc toe te passen als dank
om mede de "gouden Staats-KPN aandelen" te redden van totale ondergang. En hiervoor, niet de Staat, niet Dexia, maar het gewone volk moet hiervoor opdraaien. Dubio je kent je les niet!!

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Dexia heeft mij intussen zo kwaad gekregen dat ik nu ook via de rechter mijn inleg terug probeer te krijgen. Ben Eagalease en mijn inleg bedraagt ruim 8000 Euro en zo veel zal een advocaaat toch niet kosten.
Daar houd ik vast nog een lekker etentje aan over om de overwinning te vieren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol: :wink:

nadia

Ongelezen bericht door nadia »

Van mij mogen ze die inleg houden! Ik wil die restschuld niet. Ik wil kunnen verhuizen als ik dat wil en ik wil met mijn kinderen op vakantie kunnen. Die inleg ben ik al kwijt, alleen die restschuld is zo levensverziekend voor mij dat als die zou worden kwijtgescholden ik een gat in de lucht ga springen en eens lekker met mijn gezinnetje uit eten ga!

jaguar

Ongelezen bericht door jaguar »

Dit zijn goede berichten, maar juich nog niet te vroeg.
Het is in ieder geval heel goed geweest om niet in te gaan op de aanbiedingen van die ploerten. :twisted: Ik heb maar een relatief
lage rest schuld, maar ik was absoluut niet van plan ook maar 1 euro
tebetalen. Het is niet meer dan normaal dat we onze inleg ook terug vorderen.

Gesloten