| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nevenfuncties van Com. v Beroep DSI. Hoezo onafhankelijk??!!
Nevenfuncties van Com. v Beroep DSI. Hoezo onafhankelijk??!!
Nevenfuncties van de leden van de Commisie van Beroep DSI. Hoezo DSI onafhankelijk??!!
Op de site van DSI staat, nogal verborgen, een lijst met alle nevenfuncties van de leden van de Commissie van Beroep van DSI vermeld.
Mijn vertrouwen in DSI was al na een aantal uitspraken en zeker na de laatste tien (vreemde) uitspraken van begin februari j.l. tot een minimum gedaald, maar na het lezen van deze lijst heb ik alle vertrouwen in de onafhankelijkheid van DSI totaal verloren want dat is DSI in het geheel niet.
Onderstaand heb ik een gedeelte van deze lijst geplaatst met de kopregel voorafgaande aan de lijst. Onderaan deze lijst heb ik een link geplaatst zodat men de gehele lijst kan lezen van de site van DSI.
Conclusie mijnerzijds; het DSI is een samenraapsel van allerlei mensen die zéér grote belangen hebben in de financiële en beurswereld. Zo zitten er in deze Commisie o.a. een voorzitter directie van een dochteronderneming van ABN-AMRO, een lid raad van bestuur van Kempen & Co (is/was van Dexia), nog een voorzitter raad van bestuur van een effectenbank en een hele grote jongen van Fortis.
Deze laatste bank heeft het "Groeivermogen" product aan de man gebracht. Bijna alle klachten over dit product bij de Klachtencommisie DSI zijn afgewezen door de KC omdat volgens de KC "Groeivermogen" geen onderdeel zou uitmaken van Fortis.
Wellicht wel heel erg toevallig?? Of misschien toch niet zo??!!
Na het lezen van deze lijst wordt er wellicht een tipje van de sluier opgelicht waarom DSI zulke vreemde en weinig consistente uitspraken doet.
________________________________________________________________________________
Hieronder staan de leden van de Commissie van Beroep vermeld. Bij de individuele leden staat aangegeven welke nevenfuncties zij vervullen naast hun waardevolle werkzaamheden voor DSI. In voorkomende gevallen staat tevens de huidige dienstbetrekking vermeld.
C.J. Bijloos
• Voorzitter Directie Nachenius Tjeenk & Co. NV (dochter ABN AMRO Bank N.V.);
• Dutch Regional Chairman I.S.M.A. (International Securities Market Association).
Drs. G.H. Heida
• Zelfstandig financieel adviseur i.h.b. ten aanzien van beleggingen;
• Lid Beleggingscommissie Stichting Goodwillfonds Huisartsen;
• Lid Beleggingscommissie Stichting Pensioenfonds Thales Nederland;
• Lid Bestuur Stichting Pensioenfonds Randstad;
• Lid Advisory Committee Stichting Unilever Pensioenfonds “Progress”;
• Lid Bestuur Stichting Aandelenbeheer BAM Groep;
• Lid Raad van Commissarissen PCM Uitgevers N.V.;
• Lid Raad van Commissarissen van zeven beleggingsfondsen van Kempen & Co, w.o. Orange Fund en Orange Deelnemingen Fund;
• Lid Raad van Commissarissen Reesink N.V.;
• Lid Beleggingscommissie Stichting Pensioenfonds Bührmann;
• Lid directie Flor Holland B.V., beheerder van ZOM Florida Fund;
• Executive director Indocam Himalayan Fund N.V.
Mr. S.P.G.M. van Hooijdonk:
• Voorzitter Raad van Bestuur van der Hoop Effecktenbank N.V.;
• Voorzitter EKI commissie van de NVB;
• Lid Beleidscommissie effecten van de NVB;
• Voorzitter Raad van Commissarissen First Alliance Trust N.V.;
• Voorzitter Raad van Commissarissen van der Hoop Capital Management B.V.
Drs. S. van Keulen
• Voorzitter Fortis Bank Nederland;
• Plaatsvervangend CEO Fortis Merchant Bank;
• Lid van Directiecommittee Fortis Bank (Brussel);
• Lid van de Central Riskmanagement Committee Fortis Bank;
• Lid van de Capital Market Committee Fortis Bank;
• Directeur van verschillende handelsondernemingen;
• Voorzitter RvC Fortis Bank Curaçao;
• Lid Board of Directors Banque Générale du Luxembourg;
• Voorzitter Board of Directors Fortis Bank Polen.
http://www.dsi.nl/index.php?sid=81
Op de site van DSI staat, nogal verborgen, een lijst met alle nevenfuncties van de leden van de Commissie van Beroep van DSI vermeld.
Mijn vertrouwen in DSI was al na een aantal uitspraken en zeker na de laatste tien (vreemde) uitspraken van begin februari j.l. tot een minimum gedaald, maar na het lezen van deze lijst heb ik alle vertrouwen in de onafhankelijkheid van DSI totaal verloren want dat is DSI in het geheel niet.
Onderstaand heb ik een gedeelte van deze lijst geplaatst met de kopregel voorafgaande aan de lijst. Onderaan deze lijst heb ik een link geplaatst zodat men de gehele lijst kan lezen van de site van DSI.
Conclusie mijnerzijds; het DSI is een samenraapsel van allerlei mensen die zéér grote belangen hebben in de financiële en beurswereld. Zo zitten er in deze Commisie o.a. een voorzitter directie van een dochteronderneming van ABN-AMRO, een lid raad van bestuur van Kempen & Co (is/was van Dexia), nog een voorzitter raad van bestuur van een effectenbank en een hele grote jongen van Fortis.
Deze laatste bank heeft het "Groeivermogen" product aan de man gebracht. Bijna alle klachten over dit product bij de Klachtencommisie DSI zijn afgewezen door de KC omdat volgens de KC "Groeivermogen" geen onderdeel zou uitmaken van Fortis.
Wellicht wel heel erg toevallig?? Of misschien toch niet zo??!!
Na het lezen van deze lijst wordt er wellicht een tipje van de sluier opgelicht waarom DSI zulke vreemde en weinig consistente uitspraken doet.
________________________________________________________________________________
Hieronder staan de leden van de Commissie van Beroep vermeld. Bij de individuele leden staat aangegeven welke nevenfuncties zij vervullen naast hun waardevolle werkzaamheden voor DSI. In voorkomende gevallen staat tevens de huidige dienstbetrekking vermeld.
C.J. Bijloos
• Voorzitter Directie Nachenius Tjeenk & Co. NV (dochter ABN AMRO Bank N.V.);
• Dutch Regional Chairman I.S.M.A. (International Securities Market Association).
Drs. G.H. Heida
• Zelfstandig financieel adviseur i.h.b. ten aanzien van beleggingen;
• Lid Beleggingscommissie Stichting Goodwillfonds Huisartsen;
• Lid Beleggingscommissie Stichting Pensioenfonds Thales Nederland;
• Lid Bestuur Stichting Pensioenfonds Randstad;
• Lid Advisory Committee Stichting Unilever Pensioenfonds “Progress”;
• Lid Bestuur Stichting Aandelenbeheer BAM Groep;
• Lid Raad van Commissarissen PCM Uitgevers N.V.;
• Lid Raad van Commissarissen van zeven beleggingsfondsen van Kempen & Co, w.o. Orange Fund en Orange Deelnemingen Fund;
• Lid Raad van Commissarissen Reesink N.V.;
• Lid Beleggingscommissie Stichting Pensioenfonds Bührmann;
• Lid directie Flor Holland B.V., beheerder van ZOM Florida Fund;
• Executive director Indocam Himalayan Fund N.V.
Mr. S.P.G.M. van Hooijdonk:
• Voorzitter Raad van Bestuur van der Hoop Effecktenbank N.V.;
• Voorzitter EKI commissie van de NVB;
• Lid Beleidscommissie effecten van de NVB;
• Voorzitter Raad van Commissarissen First Alliance Trust N.V.;
• Voorzitter Raad van Commissarissen van der Hoop Capital Management B.V.
Drs. S. van Keulen
• Directeur van verschillende handelsondernemingen;
• Voorzitter RvC Fortis Bank Curaçao;
• Lid Board of Directors Banque Générale du Luxembourg;
• Voorzitter Board of Directors Fortis Bank Polen.
http://www.dsi.nl/index.php?sid=81
Re: Nevenfuncties van Com. v Beroep DSI. Hoezo onafhankelijk??!!
Goeie topic Chris!
De deksel moet nu maar eens van de beerput gehaald worden.
De deksel moet nu maar eens van de beerput gehaald worden.
gelezen op forum pay back:\
je gelooft je ogen toch niet meer als je dit alles bij elkaar leest
Vandaag antwoord gekregen van de geschillencommissie bankzaken,
Dexia vraagt aan de commissie wie er dan wel zitting hebben in deze, bovendien vraagt Dexia gelijk aan de commissie om alle neven functies van deze leden bekend te maken, uit de website van de G.B.Z. Kan Dexia niet opmaken welke leden er zitting hebben in hun zaak, daarom kan Dexia niet nagaan of enig lid van de GBZ wellicht enkele neven functie bekleed die reden geeft tot twijfelen aan de onafhankelijkheid en onpartijdigheid van dat lid.
Dexia wijst erop dat bijvoorbeeld de klachtencommissie DSI op haar website wel inzicht geeft in de neven functies van de leden der commissie.
Voorts wil Dexia er nu al op wijzen dat een v.d. plaatsvervangend voorzitters deel uitmaakt van van de
Raad van Toezicht van zowel stichting Eegalease alswel Stichting leaseverlies. Ten bewijze hiervan een persbericht v.d. consumentenbond.
Hieruit blijkt dat deze stichtingen opkomen voor de belangen van effectenleasebeleggers die zich gedupeerd VOELEN door Dexia.
Dexia merkt op dat beide stichtingen al procedures aanhangig hebben gemaakt bij de rechtbank Amsterdam.
Gelet op de advies functie heeft Dexia sterke twijfels of de vervangend voorzitter een onafhankelijk en onpartijdig oordeel kan vellen over genoemde klachten. Naar de mening van Dexia mag deze dan ook geen deel uit mogen maken van de commissie(s) door welke de klachten die tegen Dexia aanhangig zijn gemaakt worden behandeld enzelfs geen kennis mogen nemen van deze klachten
Dexia verzoekt u dan ook hiermee rekening te houden.
-------------------------------------------------------
je gelooft je ogen toch niet meer als je dit alles bij elkaar leest
-
Oom Dagobert
Ik wel.
Dexia weet dat haar enige redding is de zaak jarenlang vertragen en ons wanhopig maken.
Wanhopig door haar onuitputtelijke vertragingstactiek en de laatste betalers daar bovenop nog eens zoveel mogelijk maandtermijnen afhandig te maken.
Maar wij trappen daar niet in.
't Zijn de stuiptrekkingen van Dexia,
Laat ze maar.
Dexia weet dat haar enige redding is de zaak jarenlang vertragen en ons wanhopig maken.
Wanhopig door haar onuitputtelijke vertragingstactiek en de laatste betalers daar bovenop nog eens zoveel mogelijk maandtermijnen afhandig te maken.
Maar wij trappen daar niet in.
't Zijn de stuiptrekkingen van Dexia,
Laat ze maar.
Beste sorrygast.
Die brief heb ik ook gehad, ik leg hem naast me neer, dat zoeken Dexia en de SGC maar uit. Dexia maakt zich belachelijk, ze doen maar. Zorgelijk vind ik dat het steeds helderder wordt dat er zo ontzettend veel belangenverstrengeling naar boven komt. Wie en wat kan je nog vertrouwen, in mijn ogen niemand meer.
Anne.
Die brief heb ik ook gehad, ik leg hem naast me neer, dat zoeken Dexia en de SGC maar uit. Dexia maakt zich belachelijk, ze doen maar. Zorgelijk vind ik dat het steeds helderder wordt dat er zo ontzettend veel belangenverstrengeling naar boven komt. Wie en wat kan je nog vertrouwen, in mijn ogen niemand meer.
Anne.
Goh, hoe zou het komen dat de klachten van de klagers zo vaak worden afgewezen!!!???
En dan ook nog de uitspraken van het DSI gebruiken als basis voor alle andere honderdduizenden gedupeerden!!
Wij worden belazerd waar we bij staan.
Dit DSI muisje krijgt nog een staartje.
Groeten,
Piet
En dan nog durven te beweren dat het DSI onafhankelijk is!!Drs. S. van Keulen
En dan ook nog de uitspraken van het DSI gebruiken als basis voor alle andere honderdduizenden gedupeerden!!
Wij worden belazerd waar we bij staan.
Dit DSI muisje krijgt nog een staartje.
Groeten,
Piet
Ik heb het al eerder gezegd, die CGA club is alleen maar opgericht om de schade voor de banken zo klein mogelijk te houden en niet voor de gedupeerden.
Ook het DSI bestaat alleen maar uit mensen die grote belangen hebben
bij de banken.
In eerste instantie denk je bij de laatste uitspraken van het DSI, geweldig eindelijk krijgen de gedupeerden gelijk, zelf Radar trapte erin.
Maar wanneer je wat verder kijkt dan is het gewoon allemaal bewust zo gedaan om de indruk te wekken dat het DSI de gedupeerden grotendeels gelijk geeft terwijl er met deze uitspraak vrijwel geen voordeel te behalen valt voor de gedupeerden en zullen we uiteindelijk allemaal individueel naar de rechter moeten.
Het is een grote kliek van crimineel tuig die ze wat mij betreft aan de hoogste boom mogen ophangen.
Ook het DSI bestaat alleen maar uit mensen die grote belangen hebben
bij de banken.
In eerste instantie denk je bij de laatste uitspraken van het DSI, geweldig eindelijk krijgen de gedupeerden gelijk, zelf Radar trapte erin.
Maar wanneer je wat verder kijkt dan is het gewoon allemaal bewust zo gedaan om de indruk te wekken dat het DSI de gedupeerden grotendeels gelijk geeft terwijl er met deze uitspraak vrijwel geen voordeel te behalen valt voor de gedupeerden en zullen we uiteindelijk allemaal individueel naar de rechter moeten.
Het is een grote kliek van crimineel tuig die ze wat mij betreft aan de hoogste boom mogen ophangen.
-
Captain-America
In navolging van Zoex.
Stelt een scenario voor ala de gebroeders De Witt. Door het volk gehangen.
De gebroeders de Witt
Ongeveer honderd jaar later volgde weer een politieke moord in Nederland. In 1672 werden de gebroeders De Witt in Den Haag op een vreselijke manier vermoord.
Johan de Witt was in die tijd de machtigste man in Nederland. Hij was een goed bestuurder die voor veel welvaart in Nederland zorgde. Engeland en Frankrijk waren jaloers en begonnen telkens een oorlog met Nederland. Het Nederlandse volk gaf Johan de Witt hiervan de schuld. Ook Cornelis de Witt, de broer van Johan en stadsbestuurder van de stad Dordrecht, werd beschuldigd van verraad.
Op 20 augustus werd Cornelis verbannen uit de Republiek, hij moest het land uit. Johan ging zijn broer ophalen. Waarschijnlijk is dit een smoes geweest om beide broers samen te kunnen pakken. Het woedende volk sleurde de broers uit de gevangenis. Ze werden gruwelijk vermoord. Hun lichamen werden daarna midden in Den Haag opgehangen. Iedereen kon zien dat ze dood waren. Het was een verschrikkelijk gezicht.
Ook hier werd er gesold met het gewone volk, al was de straf voor de de Witten niet terecht.
Dat kunnen Dexia cs echter niet zeggen is het wel...
Tijd voor passende actie.
De macht aan het kale (gewone) volluk!
Revolutie!
Stelt een scenario voor ala de gebroeders De Witt. Door het volk gehangen.
De gebroeders de Witt
Ongeveer honderd jaar later volgde weer een politieke moord in Nederland. In 1672 werden de gebroeders De Witt in Den Haag op een vreselijke manier vermoord.
Johan de Witt was in die tijd de machtigste man in Nederland. Hij was een goed bestuurder die voor veel welvaart in Nederland zorgde. Engeland en Frankrijk waren jaloers en begonnen telkens een oorlog met Nederland. Het Nederlandse volk gaf Johan de Witt hiervan de schuld. Ook Cornelis de Witt, de broer van Johan en stadsbestuurder van de stad Dordrecht, werd beschuldigd van verraad.
Op 20 augustus werd Cornelis verbannen uit de Republiek, hij moest het land uit. Johan ging zijn broer ophalen. Waarschijnlijk is dit een smoes geweest om beide broers samen te kunnen pakken. Het woedende volk sleurde de broers uit de gevangenis. Ze werden gruwelijk vermoord. Hun lichamen werden daarna midden in Den Haag opgehangen. Iedereen kon zien dat ze dood waren. Het was een verschrikkelijk gezicht.
Ook hier werd er gesold met het gewone volk, al was de straf voor de de Witten niet terecht.
Dat kunnen Dexia cs echter niet zeggen is het wel...
Tijd voor passende actie.
De macht aan het kale (gewone) volluk!
Revolutie!
-
EEE
Blijf het zeggen dat alles corrupt is in dit verrote land, tot de hoogste instantie toe.
zal niet goed blijven gaan.
zal niet goed blijven gaan.
-
gast_58
'Erosie van de publieke moraal', aldus Jan Marijnissen (SP)