LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NIET blij met de DSI uitspraken

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Nes

NIET blij met de DSI uitspraken

Ongelezen bericht door Nes »

Mensen laten we maar allemaal berekenen wat we straks nog moeten betalen aan die boeven - ons contract wordt niet vernietigd als ik al die DSI uitspraken bekijk (hetgeen denk ik betekent dat BKR codering blijft staan - daaaag eigen huis voor de komende 5 jaren). Wel zorgplicht geschonden dus maar een COMPROMIS van 15% betaling van aankoopwaarde contract, dus voor de gemiddelde gedupeerde enkele duizenden euros bijbetalen en restschuld kwijtgescholden..... nou nou wat ben ik blij ...... ben ik blij dat mijn zaak bij de rechter ligt, want dit accepteer ik niet ...
PS let op wanneer wel contract wordt vernietigd, bij misleiding, dus als je keihard door iemand (tussenpersoon) bent misleid. Alle anderen die geen contact hebben gehad of geen tussenpersoon, zijn zo dom geweest op contract en brochure af te zijn gegaan dus ze zijn niet misleid, dus contract is niet nietig .... Walgelijke compromis van DSI - IK BEN ER NIET MEE EENS Reacties?

mali

Re: NIET blij met de DSI uitspraken

Ongelezen bericht door mali »

Mee eens.
Het is een halve overwinning, maar beter dan niets.
Voor lopende contracten betekent dat dus wel de resterende rentetermijnen betalen, meestal 50% als je tussentijds beëindigd volgens het contract, en dan nog 20% van de restschuld.

Dus stel, je Proffit effect loopt nog 7 jaar, dan moet je de helft van je rente over die 7 jaar nog betalen, plus 20% van de schuld die dan over is. Samen dus nog duizenden euro's. En je inleg is zowiezo weg.
Voor mensen die het contract hebben laten doorlopen en alle rentetermijnen al betaald hebben, is het zuur. Van die betaalde 100% rente zien ze niets terug en moeten nog steeds 20% van de restschuld bijbetalen. Maar voor veel mensen is dat toch heel wat. een schuld van 50.000 euro wordt ineens 10.000 en dat is een stuk beter te overzien.
Tragisch blijft het wel en inderdaad, SpaarSelect en consorten komen hier goed mee weg. Die moeten dus afzonderlijk voor de rechter gesleept worden voor de overige geleden schade: rente plus de andere 20% restschuld.

goblins

Ongelezen bericht door goblins »

Dus als ik eht goed begrijp, moet ik alsnog betalen?
Ik heb een folder gekregen via een collega van mij, en ik had echt neit begrepen dat het om een lening ging, anders had ik eht zo wie zo niet gedaan.... Ik hou niet van leningen.

Maar ja, heb er nu dus toch een.

En hoe ik er achter gekomen ben? Toen we een huis wilden kopen, dat ik BKR geregistreerd stond..... Dat wist ik dus ook niet, en kan dat nergens terug vinden, maar gelukkgi hebben we nu wel ons huis.

Maar ik heb wel een restschuld van ong 5000 euro, en ik weet niet waar ik datvandaan moet toveren....

pallu

Ongelezen bericht door pallu »

Geplaatst op 05 Feb 2004 18:49 door thoompy

--------------------------------------------------------------------------------

Beste mensen voor adviesen neem contact op met payback
Iedereen moet zelf kijken wat het beste is voor jouw.
Ook ik heb nog steeds 13000 verlies geleden.
Dit is wat er overblijft aan dit avontuur het was 34000 euro ik ben er nog niet mijn advocaat is de boel aan het onderzoeken we moeten ook eerst afwachten wat dexia gaat doen.
Ik heb in ieder geval opdracht gegeven voor een zaak tegen mijn tussen persoon te onder zoeken voor de rest van mijn verlies.
Maar ik ben lekker op weg .
Ook ik krijg maandag weer een incasso maar ik betaal niets laten ze je maar voor de rechter dagen.
De beer put gaat deze week goed open let maar op .........

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

mensen, géén paniek, dit is zeker nog niet het einde en trouwens, dexia zal het waarschijnlijk wel weer gaan aanvechten.
Maar er komen gaten in hun verdediging, langzaam maar zeker ..
het is ook niet leuk voor hun om tot het besef te moeten komen dat ze 2 en een half miljard moeten reserveren i.p.v. 500 miljoen.
Maar kwam ABN-Amro deze week niet met het bericht dat ze vorig jaar 3 en een half miljard winst hadden gemaakt??
We hoeven echt geen medeljiden met banken te hebben hoor!!!

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

wat wij moeten betalen is 20% van de hoofdsom, niet van de restschuld.
is dus ongeveer 40 % van de restschuld bij de huidige AEX.

Het enige postieve van DSI is dat Dexia schuldig is verklaard en wij dus onschuldig.
Over de hoogte van de schadeloosstelling moet dus nog door onze eigen advocaten goed onderhandeld worden.!!!!!!!!!!!!!!

Als DExia fout is geweest door het achterwege laten van een verzekering tegen koersdalingen ga ik echt geen 40% voor miin rekening nemen, nooit niet.

Met de uitspraak van DSi kunnen we er weer volop tegenin gaan.

Gesloten