Zalm: ik had wèl overleg met Dexia, maar 't leverde niks op. Stop incasso's zou bovendien urgentie bemiddeling wegnemen (NLJD.nl)Zalm ontkent dat hij geen (rechtstreeks) contact met Dexia heeft gezocht, zo stelt hij in antwoord op kamervragen van 15 augustus jl. van kamerlid Heemskerk over de brief (zie ’Dexia moet wachten op Commissie v wijzen’) van Stichting Leaseverlies, de Stichting Eegalease, de Consumentenbond, de Vereniging van Effectenbezitters en de incasso i.v.m. aandelenleasecontracten.Zalm: 'Tijdens het Algemeen Overleg inzake Aandelenlease op woensdag 18 juni van dit jaar heb ik u gemeld dat zou worden geprobeerd te bewerkstelligen dat aanbieders van aandelenleaseproducten zich in afwachting van de verdere ontwikkelingen (zoals de dit najaar te verwachten uitspraken van de klachtencommissie en de commissie van beroep van het Dutch Securities Institute (DSI) in een aantal exemplarische aandelenleasezaken) zich waar mogelijk zouden inhouden voor wat betreft de incasso van opeisbare vorderingen.'
'Ik heb in navolging van deze uitspraak wel degelijk contact gezocht met Dexia in verband met de incassoproblematiek en heb laten nagaan of een vertraging of tijdelijke bevriezing van de incasso bespreekbaar was voor Dexia. Na een uitwisseling van argumenten tussen vertegenwoordigers van Dexia en mijn ministerie heb ik echter moeten concluderen dat geen van beide opties haalbaar was. Vervolgens heb ik uw Kamer tijdens het Algemeen Overleg op woensdag 25 juni gemeld dat het "lijntje dat ik had uitgezet in verband met de incassoproblematiek niets had opgeleverd'. meer verder op nljd.nl
![Exclamation :!:](./../images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Exclamation :!:](./../images/smilies/icon_exclaim.gif)
Kromme argumentatie van Zalm, klinkt als: brandweer(CGA) heeft wel grote brand nodig anders hebben ze geen werk...kunt u zelf blussen
Anyway sterkte allemaal, en let op: Dexia heeft drie mensen die de elke dag internet afstruinen om de discussie de goede (lees hun) kant op te bewegen...