Van de site belegger .nl
No Cure No Pay ondersteuning voor financiële geschillen
Veel beleggers nemen contact op met ons omdat zij advies wensen inzake een conflict met een financiele instelling. Hoewel wij u graag willen helpen, is het juridische gebied niet ons terrein. Onze ervaring is dat u een advocaat vaak te duur vindt en huiverig bent dat dit tot niets leidt. Het uiteindelijke gevolg is dat u met het probleem blijft zitten.
Wij waren daarom verheugd dat wij stuitten op het initiatief ‘Beursklacht’. Zij is een internet dienstverlener, die als intermediair optreedt om uw financiële geschillen in uw voordeel trachten te beslissen. Beursklacht werkt op "No cure - No pay" basis, zodat u naast lage standaardbehandelingskosten alleen bij succes een performance fee verschuldigd bent. Beursklacht is er ook voor gedupeerde Leasebeleggers.
Meer informatie over Beursklacht vindt u op: www.beursklacht.nl
--------------------------------------------------------------------------------
De spelregels
Om een klacht in behandeling te kunnen laten nemen, dient vooraf (eenmalige incasso en creditcardbetalingen zijn op dit moment nog niet mogelijk) de verschuldigde behandelingskosten te worden voldaan.
Nadat betaling is ontvangen, wordt de klacht onderzocht op haalbaarheid. Bij het niet in behandeling nemen van een aanmelding zal een deel van de vooruit betaalde kosten worden terugbetaald.
Zodra een klacht door Beursklacht in behandeling is genomen, zal zij, indien zij over voldoende informatie beschikt, binnen 5 werkdagen de klacht bij de tegenpartij aanhangig maken. Indien dit niet het geval is, zal zij u om aanvullende informatie vragen. Beursklacht houdt zich het recht voor om voor haar moverende redenen welke klacht dan ook niet in behandeling te nemen. Indien zij de klacht niet in behandeling neemt dan zal zij motiveren waarom.
Beursklacht zal zich te allen tijden, met al haar kennis, in het belang van de klant inzetten. Door een klacht ter bemiddeling aan Beursklacht uit handen te geven, zal Beursklacht uw belangen naar beste weten behartigen. De klant zal als gevolg van het uit handen geven van een klacht, in die gevallen dat een door tegenpartij, DSI, beroepscommissie DSI of rechtbank een voor klant ongunstige uitspraak wordt gedaan, Beursklacht hiertoe niet aansprakelijk stellen.
--------------------------------------------------------------------------------
De klachtenprocedure
Een klachtenprocedure bestaat uit maximaal drie fasen, waarbij beursklacht u actief zal ondersteunen :
indiening klacht bij bank, broker of commissionair;
indien de klacht wordt afgewezen: voorleggen aan de DSI (Dutch Security Institute), de onafhankelijke partij inzake financiële geschillen;
indien de klacht wordt afgewezen door de DSI: de beroepszaak voorbereiden voor de commissie van beroep van de DSI of de rechtbank.
Veelal is een goed beargumenteerd schrijven waarom de klager in zijn recht staat voldoende om tijdens de eerste fase succes te behalen. Met name verwijzingen naar regelgeving en jurisprudentie kan de kans op toewijzing van een klacht vergroten. Beursklacht beschikt over een omvangrijk dossier op dit gebied en gebruikt deze informatie om uw claim te steunen.
Complexere zaken, waarvan het geclaimde bedrag tevens omvangrijk kan zijn, zullen daarentegen door de tegenpartij eerder bij de DSI ter beoordeling worden voorgelegd. Het moge duidelijk zijn dat deze weg langer en kostbaarder is.
Per fase dient in die gevallen van een afwijzing, de kans op succes tegen de kosten afgewogen te worden die een vervolgprocedure met zich meebrengt.
Meer informatie over Beursklacht vindt u op:
www.beursklacht.nl
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] No cure No pay
Re: No cure No pay
en dit zijn ze dan
Beursklacht is een initiatief van Gerard Burggraeve en Dennis Benschop.
Door hun samenwerking aan een Risico Management project bij Bank Labouchere, en later Dexia Nederland, hebben zij elkaar ruimschoots kunnen aftasten op die eigenschappen, welke voor Beursklacht van essentieel belang zijn:
Gedegen kennis van risicobeheersing en het afhandelen van financiële geschillen.
Ideeën vertalen in een stuk automatisering, teneinde efficiëntere werkomstandigheden te creeëren.
De samenwerking klikte zo goed, dat daar de basis werd gelegd voor de huidige samenwerking.
kort resumé van beide oprichters:
Gerard Burggraeve is 5 jaar lang Hoofd risicomanagement geweest bij de Internet brokers Alex en Veb Bottom-line, alwaar hij actief bezig is geweest met klachtbehandeling, overstanden, beleid en procedurebeschrijvingen.
Na deze periode was hij toe aan een nieuwe uitdaging en ging hij als risico manager bij Binck brokers aan de slag.
Toch bleef het idee van het opzetten van een klachtbemiddeling dienstverlening hem bezighouden.
Met de start van Beursklacht heeft hij de uitdaging gevonden die hij zocht.
Gerard heeft in zijn functie`s bij de financiële instellingen veel klachten, veelal met succes, behandeld voor deze instellingen. Door actief met deze materie bezig te zijn, heeft hij de constatering getrokken dat de meeste klanten behoefde hebben aan professionele ondersteuning. Dit vanwege het feit dat het beklag van klanten over het algemeen betrekking had op hun gevoel dat hen onrecht was aangedaan, overigens zonder de juiste argumentatie toe te passen om hun recht daadwerkelijk te halen.
Dennis Benschop is na zijn studie Medische Biologie in de automatisering beland, waar hij het gehele ontwikkeltraject heeft doorlopen: van junior programmeur tot informatieanalist en consultant.
Na een aantal jaren als freelance ICT deskundige, en later als medeoprichter van D2CW, bij diverse verzekering en financiële instellingen werkzaam geweest te zijn, is hij enerzijds teruggekeerd naar zijn 'roots' in de vorm van Medische Informatica, en anderzijds actief gebleven in de dynamische wereld van het beurswezen.
Beursklacht is het jongste resultaat van zijn samenwerking met Gerard. Er zullen er ongetwijfeld meer volgen!
Beursklacht is een initiatief van Gerard Burggraeve en Dennis Benschop.
Door hun samenwerking aan een Risico Management project bij Bank Labouchere, en later Dexia Nederland, hebben zij elkaar ruimschoots kunnen aftasten op die eigenschappen, welke voor Beursklacht van essentieel belang zijn:
Gedegen kennis van risicobeheersing en het afhandelen van financiële geschillen.
Ideeën vertalen in een stuk automatisering, teneinde efficiëntere werkomstandigheden te creeëren.
De samenwerking klikte zo goed, dat daar de basis werd gelegd voor de huidige samenwerking.
kort resumé van beide oprichters:
Gerard Burggraeve is 5 jaar lang Hoofd risicomanagement geweest bij de Internet brokers Alex en Veb Bottom-line, alwaar hij actief bezig is geweest met klachtbehandeling, overstanden, beleid en procedurebeschrijvingen.
Na deze periode was hij toe aan een nieuwe uitdaging en ging hij als risico manager bij Binck brokers aan de slag.
Toch bleef het idee van het opzetten van een klachtbemiddeling dienstverlening hem bezighouden.
Met de start van Beursklacht heeft hij de uitdaging gevonden die hij zocht.
Gerard heeft in zijn functie`s bij de financiële instellingen veel klachten, veelal met succes, behandeld voor deze instellingen. Door actief met deze materie bezig te zijn, heeft hij de constatering getrokken dat de meeste klanten behoefde hebben aan professionele ondersteuning. Dit vanwege het feit dat het beklag van klanten over het algemeen betrekking had op hun gevoel dat hen onrecht was aangedaan, overigens zonder de juiste argumentatie toe te passen om hun recht daadwerkelijk te halen.
Dennis Benschop is na zijn studie Medische Biologie in de automatisering beland, waar hij het gehele ontwikkeltraject heeft doorlopen: van junior programmeur tot informatieanalist en consultant.
Na een aantal jaren als freelance ICT deskundige, en later als medeoprichter van D2CW, bij diverse verzekering en financiële instellingen werkzaam geweest te zijn, is hij enerzijds teruggekeerd naar zijn 'roots' in de vorm van Medische Informatica, en anderzijds actief gebleven in de dynamische wereld van het beurswezen.
Beursklacht is het jongste resultaat van zijn samenwerking met Gerard. Er zullen er ongetwijfeld meer volgen!
Re: No cure No pay
Wat zij doen is "gewoon" een klacht indienen bij het DSI, je weet wel die "onafhankelijke" klachtencommissie waar "per ongeluk"ook wat bankmensen inzitten en waarbij de gedane uitspraken aangeven dat de weg naar de rechter verstandiger is want probeer maar eens je zaak te winnen.
Maar als je voor weinig geld je zaak wilt verliezen ligt hier je kans.
Maar let wel, een herkansing is niet mogelijk, de uitspraak is bindend
Ik heb een paar maanden geleden ook al eens contact gehad met deze mensen die op No cure no pay basis werken.
Nee bedankt, ik doe het niet, dat mag duidelijk zijn.
Dit is mijn persoonlijke mening.
Groeten,
Piet
Maar als je voor weinig geld je zaak wilt verliezen ligt hier je kans.
Maar let wel, een herkansing is niet mogelijk, de uitspraak is bindend
Ik heb een paar maanden geleden ook al eens contact gehad met deze mensen die op No cure no pay basis werken.
Nee bedankt, ik doe het niet, dat mag duidelijk zijn.
Dit is mijn persoonlijke mening.
Groeten,
Piet