Een paar weken terug zijn we er door toeval achter gekomen dat we onze overwaarde wel op een erg onvoordelige manier weggezet hebben. Nog 2 maanden en dan is het potje met aandelen, wat 2 jaar geleden(oktober 2000) 25000 euro waard was, leeg. Houd dus in dat we de komende 3 jaar een extra maandlast van 476 euro hebben.
Een paar weken terug nagevraagd wat de consequenties waren om het kontrakt af te kopen. We zouden dan 29000 euro bij moeten betalen.(+ 25000 euro overwaarde op het huis die we kwijt zijn + per maand 131 euro hypotheek over die 25000 euro, dat is totaal 54000 euro verlies + nog elke maand die 131 euro)
Bij aangaan van het kontrakt heeft mijn vrouw nog gevraagd wat de gevolgen zouden zijn als economie slecht zou gaan, dan was volgens de adviseur(spaarselect) geen enkel probleem, Je inleg had je altijd terug. Wij hebben ook gevraagd of we makkelijk van het kontrakt af konden komen, dat was ook geen enkel probleem(is het in principe ook niet, dus daar had ie min of meer gelijk in)
Ik heb me altijd gerealiseerd dat aandelen minder waard kunnen worden, maar had geen enkel idee dat we eigenlijk een persoonlijke lening hadden. Stom natuurlijk, we hebben iets te makkelijk de adviezen van de adviseur aangenomen.
Door het inleggen van 25000 euro overwaarde 54000 euro verliezen in 2 jaar tijd vind ik wel erg veel.
Heeft iemand een advies wat te doen? Die ruim 600(!) euro totaal is met een normaal modaal inkomen niet op te brengen!
Groeten, Léon
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nog 2 maanden
Re: Nog 2 maanden
Beste Leon,
Een beroerde situatie. Ik ga ervan uit dat de aandelen niet "los" zijn aangekocht en dat het product waarin de aandelen zitten een naam heeft. In dat geval raad ik je aan eerst even naar de site van stichting leaseverlies = www. leaseverlies.nl te gaan en onder aanmelden naar beneden te scrollen tot productnaam. Kijk of je produkt daarbij staat. Zo ja, dan is er in ieder geval hoop. Heb je een rechtsbijstands verzekering, bel ze, leg het ze uit en kijk wat zij zeggen. Ga in geen geval nogmaals met je hypotheek rommelen om geld vrij te maken. Op termijn breekt het je op.
Aan andere forumleden het verzoek om te kijken wat op korte termijn nog meer mogelijk is.
Groet,
Joop
Een beroerde situatie. Ik ga ervan uit dat de aandelen niet "los" zijn aangekocht en dat het product waarin de aandelen zitten een naam heeft. In dat geval raad ik je aan eerst even naar de site van stichting leaseverlies = www. leaseverlies.nl te gaan en onder aanmelden naar beneden te scrollen tot productnaam. Kijk of je produkt daarbij staat. Zo ja, dan is er in ieder geval hoop. Heb je een rechtsbijstands verzekering, bel ze, leg het ze uit en kijk wat zij zeggen. Ga in geen geval nogmaals met je hypotheek rommelen om geld vrij te maken. Op termijn breekt het je op.
Aan andere forumleden het verzoek om te kijken wat op korte termijn nog meer mogelijk is.
Groet,
Joop
Die staat er tussen. Dat betekent dat het product dus ook onder de producten valt die in opspraak zijn gekomen. In dat geval zit je waarschijnlijk met het probleem dat een en ander in de hypotheek zit gebakken en waarschijnlijk automatisch wordt omgezet. Als je zelf iets moet doen kun je nog weigeren, stuur dan een bezwaarschrift naar de verstrekker. Doe dit vooral aangetekent en bewaar alles dus kopie, bewijs van verzending e.d.. Doe verder maar even niets tot er antwoord komt. De bedoeling is "rekken en erbij blijven" en hopen dat er wat wordt bereikt.
Succes,
Joop
Succes,
Joop
Beste Leon,
die adviseur heeft je flink "te pakken gehad"
wanneer je op een begevenmoment geen geld meer hebt om je (rente)verplichtingen na te komen zit er niks anders op als oversluiten, beeindiging van contract en/ of verkoop van je huis.
Wanneer je je huis noodgedwongen moet verkopen (parate executie) krijg je hier normaal maar 60-70% voor van wat het in de "vrije" verkoop overlevert.
Ik zou eens met een hypotheekaanbieder gaan praten of je niet kan oversluiten of je looptijd verlengen zodat je toch kunt blijven wonen in je huis en de lasten kunt blijven betalen.
Heb het al vaker meegemaakt dat mensen dit niet onder ogen wilden zien en ze opeens noodgewongen het huis moesten verkopen.
Probeer dit in ieder geval te voorkomen want dan kost het je nog eens enkele tientallenduizenden euro's!
Mijn tip; ga naar een van de bekende banken: abn-amro, postbank, rabobank en leg je probleem voor.
Beter onder ogen zien en de schade te beperken dan net doen of je neus bloed en straks nog eens flink op de koffie te moeten komen.
sterkte en succes Wobbe de Vries
(ex- medewerker call- center spaar select.
die adviseur heeft je flink "te pakken gehad"
wanneer je op een begevenmoment geen geld meer hebt om je (rente)verplichtingen na te komen zit er niks anders op als oversluiten, beeindiging van contract en/ of verkoop van je huis.
Wanneer je je huis noodgedwongen moet verkopen (parate executie) krijg je hier normaal maar 60-70% voor van wat het in de "vrije" verkoop overlevert.
Ik zou eens met een hypotheekaanbieder gaan praten of je niet kan oversluiten of je looptijd verlengen zodat je toch kunt blijven wonen in je huis en de lasten kunt blijven betalen.
Heb het al vaker meegemaakt dat mensen dit niet onder ogen wilden zien en ze opeens noodgewongen het huis moesten verkopen.
Probeer dit in ieder geval te voorkomen want dan kost het je nog eens enkele tientallenduizenden euro's!
Mijn tip; ga naar een van de bekende banken: abn-amro, postbank, rabobank en leg je probleem voor.
Beter onder ogen zien en de schade te beperken dan net doen of je neus bloed en straks nog eens flink op de koffie te moeten komen.
sterkte en succes Wobbe de Vries
(ex- medewerker call- center spaar select.