LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] of ik wil schikken

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

of ik wil schikken

Ongelezen bericht door Sonja »

Brief gehad v mijn advocaat.
Hij had bericht gehad van Dexia dat ik kan schikken zonder
rechten te verliezen.

Maar wel al mijn gegevens op tafel.

Neen, dat zou wel kunnen, maar daar hebben ze niets
mee te maken en ik wil mijn inleg terug.

Mijn advocaat moet er tegenaan.
Geen makkelijk gedoe.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door Piet »

dexia probeert dit bij velen.
Zogenaamd willen schikken, aanbieden om papieren op te sturen om te bekijken of je in aanmerking zou kunnen komen voor de hardheidsclausule.
Als dat niet zo is komt de tweede schikkingsmogelijkheid: je restschuld betalen in termijnen!
Als ze dit bieden zit er meer in.

Schikken is onderhandelen hoeveel je van je inleg terugkrijgt!

Voor diegene die nog betalen: Ga naar een advocaat en bespreek met hem de mogelijkheid om te stoppen met betalen, je contract te vernietigen en al je verloren geld terug te vorderen bij dexia.
Je zult toch eens een beslissing moeten nemen, of laat je deze criminelen genieten van jouw geld en ga je de rest van je leven krom liggen om met dat beetje geld wat je nog hebt, na de aderlating door dexia, in armoe te leven.
Heb je nog een beetje eergevoel en wil je opkomen voor jouw recht en vechten tegen het onrecht wat jou is aangedaan?
De regering en overheid zal je niet helpen, ze laten ons barsten.
Het is het eeuwige verhaal: David en Goliath, rijk en arm, de gevestigde orde tegen de gewone man, recht tegen onrecht.
Het is aan jou om te beslissen wat je gaat doen.

Sterkte en groeten,
Piet

majouaou
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jul 2003 10:18

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door majouaou »

ook ik ga niet schikken. Voor al degenen die aarzelen, twijfelen en op en wonder zitten te wachten, zij die hun betalingen al hebben stop gezet en zij die nog steeds betalen, neem snel een advocaat in de arm en ervaar hoe je stevig in je schonen zult staan. Dit is de enige manier om Dexia ten val te brengen en het voorkomt je veel (meer) ellende ook.

Ik zelf stond op het punt om Dexia te dagvaarden maar ze waren me net voor. Geeft niets. Ik heb zo'n € 1300,- aan mijn advocaat voorgeschoten en hem aan het werk gezet. Maar dat is meer dan de moetie waard. Neem dan van mij aan. Zonder advocaat al is hij/zij beginnende jurist, bereik je niets. Nu zullen veel mensen zeggen dat geld heb ik niet. ONZIN. Er zijn heus in je familie of netwerken mensen die je geld renteloos kunnen lenen. Dus AMIGOS: WAMONOS aanvallen die Dexia

groet

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door HvdB »

Ik heb in 2002 geschikt. Dat sliep gelijk een stuk rustiger. Nog 2 maandelijkse betalingen en dan ben ik er vanaf. Heeeeeeeeerlijk.
Jullie kunnen nog 10 jaar op jullie geld blijven wachten.
Ik draag mijn verlies tenminste als een vent en daar kunnen velen van jullie nog een voorbeeld van aannemen.

Bonnie
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 jun 2004 12:36

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door Bonnie »

Jij bent ongeloofwaardig dus droom verder met je spookverhalen 8)

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door HvdB »

Waarom ben ik ongeloofwaardig? Denk jij dat je je geld dit jaar terug hebt? Dan ben je pas dom bezig. Het zal er wel bijhoren zal ik maar denken.

Michiel Luidens

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Zoveel meningen zoveel aliassen.

Bonnie
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 jun 2004 12:36

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door Bonnie »

Michiel draagt een kiel en heeft een hoop ali-jassen is de grootste opnaaier van het forum. Beter is zijn mening te negeren :shock: Afhankelijk van je status HvdB.

majouaou
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jul 2003 10:18

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door majouaou »

iemadn die snel toegeeft of angstig en wijfelend op een wonder zit te wachten is geen vent vind ik. Zeker in Dexia zaken. Pas als de rechter heeft uitgesproken, de uitslag voor je ongunstig is en je bij dit verlies sportief neerlegt ben je een vent (of meid). Eerder niet. Dus zie het als spel en geeft snel toe.

majouaou
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jul 2003 10:18

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door majouaou »

sorry, ik bedoel geef niet snel toe

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door impact »

Voor iemand zoals HvdB bestond er al in de 17e eeuw een naam: Jan Salie.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

HvdB:
Denk jij dat je je geld dit jaar terug hebt? Dan ben je pas dom bezig.
en daarom ben ik dus op tijd gestopt met betalen en ook naar die fictieve restschuld kan dexia fluiten.
Je bent pas echt dom als je die lui betaalt voor iets wat ze niet geleverd hebben !

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door Joshua »

Je bent pas echt dom als je die lui betaalt voor iets wat ze niet geleverd hebben !
eens dom betekent NIET voor altijd een sufferd.

Letsdoit ik was....

Dit is de ware spirit.

Fijn dat het gezwam van Harrie van de Dexia Bank de kous eens op zijn kop krijgt.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door pluutje »

Hallo Harrie v d B,

Als je problemen hebt leg die dan voor aan het forum dan kan er mischien geholpen worden en ga anders s.v.p. ergens anders mekkeren! :x Of is dit je hobby?? :lol:
Een echte vent zit niet steeds over hetzelde te zeuren!
:cry:
Dag Harrie.

Veel succes,
Pluutje
Laatst gewijzigd door pluutje op 04 okt 2004 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

heb dus ook bericht van Dexia gehad.
nieuw aanbod, paragraaf7 is verwijderd (afzien van rechten)
kunnen ze straks schijnheilig tegen de rechter zeggen dat ze alles gedaan hebben om het oom Dagobert naar de zin te maken.
En dat hij niet eens de moeite heeft genomen om de belastingopgaves
van de afgelopen 3 jaar naar hen op te sturen zodat ze hem de restschuld konden kwijtschelden als zou blijken dat hij echt niet kon betalen.
Ze proberen zich gewoon in te dekken om er bij een rechtszaak zo goed mogelijk vanaf te komen, de schoften.

Heb een brief voor hen klaar liggen.
Bij de volgende betalingsaanmaning krijgen ze als reactie dat het nu, na een jaar van onbeantwoordde correspondentie en talloze dreigementen, te laat is voor een schikking.

gr. O.D.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door Hollander »

Voor iemand zoals HvdB bestond er al in de 17e eeuw een naam: Jan Salie.
Beste Impact, jij hebt op school niet goed opgelet. E.J. Potgieter introduceerde het personage van Jan Salie, in het korte verhaal van E.J. Potgieter, ‘Jan, Jannetje en hun jongste kind’ in De Gids van 1842.

Óf jij hebt tijdens de Nederlandse les niet goed opgelet, en je weet niet wie Jan Salie is, óf jij denkt dat 1842 in de zeventiende eeuw ligt, dan heb je bij geschiedenis niet goed opgelet. Voor jouw informatie: 1842 ligt in de 19e eeuw.

Je kunt wel interessant doen met opmekeringen over zaken waar je geen verstand van hebt, maar slim is dat toch niet.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door impact »

Hollander, je hebt natuurlijk gelijk. Bij nalezing van mijn desbetreffende posting zag ik dat ik een "7" i.p.v. een "9" had getypt.

Feit blijft wel dat die HvdB bij uitstek aan de omschrijving Jan Salie voldoet, dat zal ook jij toch wel kunnen beamen?

mali
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 feb 2004 10:29

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door mali »

Met het schikkingsvoorstel doet Dexia het voorkomen dat het uitsluitend een kwestie is van niet kunnen betalen.
Hiermee proberen ze de rechter op het verkeerde been te zetten, zoals ze eerder met hun klanten hebben gedaan.
Maar daar gaat het helemal niet om. Het gaat er om dat de klanten zijn bedonderd met hun wanproducten die omschrven zijn als veilig en verstandig. Het gaat er om dat een bank niet mag bedriegen. Een miljonair mag je bniet voor een tientje bedriegen. Klaar uit. Het is niet zo dat een bedriegert dan kan zeggen, "hij kan dat tientje heus wel missen hoor, dus mij treft geen verwijt".
Stelen mag niet. Dus dat schikkingsvoorstel slaat kant nog wal.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door impact »

Ik had de "restschuld" ook best kunnen betalen aan het eind van de lopende contracten.
Ik laat me echter niet door Dexia belazeren en heb dus i.p.v. te betalen, datzelfde geld in een advocaat geïnvesteerd uit louter principiële overwegingen.

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: of ik wil schikken

Ongelezen bericht door pallu »

Ik had de "restschuld" ook best kunnen betalen aan het eind van de lopende contracten.
Ik laat me echter niet door Dexia belazeren en heb dus i.p.v. te betalen, datzelfde geld in een advocaat geïnvesteerd uit louter principiële overwegingen.
Ook ik dacht er zo over
vandaag is er een rolzitting
conclusie van antwoord
tevens eis in reconventie

ik ben in afwachting

Gesloten