LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door Piet »

Agenda vc Financiën
Laatste wijziging: 10-08-04, 13:34 uur


woensdag 8 september 2004
Algemeen overleg : 11:00 tot ca. 14:00 uur in de Groen van Prinstererzaal

Den Haag, 1 juli 2004
Aan:
De leden en plaatsvervangende leden van de
vaste commissie voor Financiën
vaste commissie voor Justitie
i.a.a.: - de minister van Financiën
- de minister van Justitie
Vergadering van Uw commissies op:
woensdag 8 september 2004 van 11.00 tot ca. 14.00 uur
=====================================================
Agenda:
Algemeen overleg met de minister van Financiën en de minister
van Justitie inzake de eindrapportage van de Commissie Geschillen
Aandelenlease (Kamerstuk 28 965, nr. 10).
Griffier : R.F. Berck

N.B.
Groen van Prinstererzaal
(Nieuwbouw 2e etage )

Kamer/zaalnr: N 203
Soort kamer/zaal: Openbaar
Zitplaatsen deelnemers: 26
Zitplaatsen publiek: 90

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Komt er dan toch nog een gerechtelijk onderzoek?! :twisted:

J

m.v.g. justice man

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door Piet »

Schrijf deze dag in je agenda en kom naar Den Haag.
de vorige keer was de zaal ook vol!

Voor het eerst nu de vaste commissie voor Financiën én de
vaste commissie voor Justitie in debat met minister Zalm én Minister Donner.

Nu moeten er spijkers met koppen geslagen worden.

Wij proberen van te voren nog gesprekken te voeren met de politieke partijen om ze op de hoogte te brengen van de laatste ontwikkelingen in het aandelenlease drama.

Kom woensdag 8 september naar Den Haag!

Laat zien dat de strop naderbij is en wij op het punt staan van jarenlange juridische procedures en verdwijntrucs van aanbieders en tussenpersonen.

De overheid is mede verantwoordelijk voor het aandelenlease schandaal en een parlementaire enquete commissie zou een mogelijkheid zijn om de waarheid boven water te krijgen.

Wat was de rol van de overheid in die tijd
Wat was de rol van de STE (nu AFM) in die tijd
Zijn de aandelen daadwerkelijk gekocht
Zijn er strafbare feiten gepleegd door aanbieders en tussen personen
Waarom was/ is de consument niet beschermd tegen dit soort producten
Waarom was/ is de consument niet beschermd tegen dit soort agressieve aanbieders en tussenpersonen.

Ik zie jullie op 8 september in Den Haag

Groeten,
Piet

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door Captain-America »

Ben d'r weer bij, jullie toch ook?

Tot 8 september in Den Haag.

De strijd gaat door!

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door Hans A »

Woensdag 8 september 2004 - Tweede Kamer
11.00 - 14.00 uur, Agnes Kant neemt deel aan een Algemeen Overleg in de Tweede Kamer over de kwestie Aandelenlease / Dexia.`

http://www.janmarijnissen.nl/agenda/

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door Hans A »

Algemeen overleg aandelenlease
In die laatste week voor het reces vond het algemeen overleg over de ellende met aandelenlease-contracten plaats. De week ervoor was bekend geworden dat de bemiddelingspoging van de commissie Oosting mislukt is. Dat betekent nu voor alle gedupeerden een gang naar de rechter. Ik was bijzonder blij met alles wat minister Zalm in dit overleg naar voren heeft gebracht om die rechtsgang toegankelijk, zo soepel mogelijk en snel te kunnen laten verlopen.

-Gedupeerden die geen geld hebben om een advocaat te kunnen betalen kunnen naar de Stichting Rechtsbijstand. Mocht het beroep daarop zo groot worden dat het budget op raakt dan is de minister bereid om daar naar te kijken. Iedereen moet de mogelijkheid hebben om de gang naar de rechter met een advocaat te kunnen maken.

-Bij de Stichting Rechtsbijstand worden een aantal advocaten vrij gemaakt om zich alleen maar bezig te houden met de aandelenlease-contracten.

-Ook bij de landelijke Rechtskamers wordt gekeken hoe rechtszaken over aandelenleasecontracten bij dezelfde rechters terecht komen zodat efficiënt en vlot de uitspraken gedaan kunnen worden.

-Sprong-cassatie is mogelijk: dat betekent als beide partijen het erover eens zijn er een laag uit de rechtsspraak over geslagen kan worden. Men kan bijvoorbeeld meteen naar de Hoge Raad stappen en dat scheelt veel tijd.

-Gebundelde procedures zijn mogelijk. De belangenverenigingen worden opgeroepen gelijkwaardige zaken te bundelen en die voor de rechter te brengen met 1 advocaat. Dat bevordert ook de snelheid en toegankelijkheid en betaalbaarheid.

Als CDA hebben wij meteen gezegd dat voor de gedupeerden zo snel mogelijk duidelijkheid moet komen.
Inmiddels is een belangrijke uitspraak gedaan in een juridische procedure die door de Stichting Leaseverlies was aangespannen over de misleiding via een folder. De rechtbank van Amsterdam heeft in dit geval Dexia in het gelijk gesteld. Een forse tegenvaller voor de gedupeerden, nu moet ook verder individueel het gelijk gehaald worden.
Ik wacht nu vol spanning op het rapport van de commissie Oosting dat over een paar weken openbaar wordt. Op 8 september spreekt de Tweede Kamer over dit rapport en een bijgevoegd kabinetsstandpunt over deze hele kwestie. Ook wordt dan ingegaan op de vraag of de Tweede Kamer in het verleden nalatig is geweest en of de overheid dus schuld betreft.

http://www.myrakoomen.nl/pages/nieuwsbrief.html

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door Chris G »

Zoals Piet hierboven al aangaf is er op 8 september a.s. een vergadering in de Tweede Kamer met de Ministers Zalm van Financiën en Donner van Justitie met de Vaste Commissies van Financiën en Justitie. Onderwerp is de raportage van de Commissie Oosting over de poging welke deze Commissie heeft gedaan om tot een oplossing te komen in het aandelenlease drama die zoals u weet op een mislukking is uitgelopen.

Wellicht heeft u er behoefte aan om de leden van deze twee vaste Commisies het verhaal wat u is overkomen in dit aandelenlease drama, mee te delen.
Daarom heb ik van beide Commissies de namen van de leden opgezocht en hieronder plaats ik de e-mail adressen van deze leden die een e-mail hebben zodat u deze leden kunt mailen met uw verhaal.


[email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected];
[email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]

Het blauwe gedeelte kunt u met kopieren en plakken zo in het "CC:" of "BCC:" veld plaatsen van uw e-mail bericht.
Laatst gewijzigd door Chris G op 28 aug 2004 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

JS
Berichten: 59
Lid geworden op: 30 jul 2004 21:46

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door JS »

Tot woensdag 8 september in Den Haag!
mvg JS

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door Piet »

Heb je ook al een e-mail naar de kamerleden gestuurd?
De e-mail adressen staan hierboven.


Beleggers die wisten wat ze deden hebben bewust risico gelopen.
Over deze groep praten wij niet, zij hebben bewust de gok genomen.
Wij behoren echter tot de groep van honderdduizenden gedupeerden die het slachtoffer zijn geworden van misleiding en oplichting. Velen werd verteld dat ze spaarden, velen wisten niet eens wat AEX betekende!

De overheid is mede verantwoordelijk doordat zij eind jaren negentig niet ingrepen om dit soort producten te verbieden en niet ingrepen om te verbieden dat aanbieders dit soort producten verkochten.
De consument had beschermd moeten worden en de overheid heeft hierin gefaald.
Daardoor zijn zij mede schuldig aan het grote drama dat zich afspeelt en waarbij honderdduizenden in grote financiele en geestelijke problemen zijn gekomen.

Stuur een e-mail en vertel de kamer wat jou is overkomen, zij gaan daar op 8 september over praten!
En natuurlijk op 8 september naar Den Haag komen om te laten zien dat de strop nog steeds om onze nekt hangt!
Het debat begint om 1100 uur.
Kom op tijd, de vorige keer was de zaal vol.

Groeten,
Piet

tabjane
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 jan 2004 13:43

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door tabjane »

als iedereen nu eens een dik stuk touw = strop om de nek doet ....?

bo39
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2003 16:14

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door bo39 »

als iedereen met een grijskenteken auto ook gaan slaan wij twee vliegen in een klap.
ben ook l.l gedupeerden.
wordt nu ook gedupeerd door het grijze kenteken

mvg bo39 :twisted:

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door berendjan »

bo39, jij bent dus typisch zo iemand die van alle voordeeltjes wilt profiteren en dan iedereen behalve jezelf de schuld geeft als het niet lukt....................

bo39
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2003 16:14

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door bo39 »

ik snap het ff niet sorry.
heb ook meegelopen :wink:

bo39
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2003 16:14

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door bo39 »

bo39, jij bent dus typisch zo iemand die van alle voordeeltjes wilt profiteren en dan iedereen behalve jezelf de schuld geeft als het niet lukt....................

ps ik heb nog nooit iemand aangevallen bij naam zie topics :twisted:
maar hier zijn er genoeg die het wel doen :lol:

mvg bo39

marit
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jun 2004 11:54

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door marit »

:!: Nu kunnen de door ons verkozen volksvertegenwoordigers laten zien of ze nog iets voor hun kiezers willen doen.
De banken, ING,-RABO-ABN/AMRO etc., alsmede het verzekeringswezen, Aegon,Ohra, Interpolis etc. kunnen bijna beschouwd worden als de bloedbaan van de economie waarbij ze veel commissarissen hebben met hun 'old-boys netwerken' en die vaak uit de politiek komen. Die witte bloedlichaampjes, pardon commissarissen met vette bonussen gaan de strijd aan tegen indringers, in dit geval o.a. Dexia maar ook tegen ons, het klootjesvolk. Meer dan HONDERDUIZEND mensen, studenten, dertigjarigen en de geboortegolf van vlak na de oorlog dachten iets extra's voor later te hebben, uitgaande van een spaarconstructie en wisten zeker niet dat ze al hun geld kwijt zouden raken plus nog grote schulden zouden krijgen.
Nu is het evenwel zo dat vele stromingen ons mondiger hebben gemaakt, zoals het feminisme, opleidingen, zoals Sociale Academies, Middenscholen,communicatiemogelijkheden etc. etc. De tijd van de mensen dom en arm houden is voorbij. De CPN heeft zich laten inpakken in het pluche en hoewel ik een fervent tegenstander hiervan ben hebben de feitelijke grondleggers hiervan de basis ook gelegd voor de PvdA (de Internationale!) Als ik evenwel zie hoe Kok, Melkert, Paul Rosenmöller en vele andere prominenten zich op en na het pluche verrijkt hebben en de grondbeginselen verkwanselen moet ik regelmatig even overgeven.
Misschien is het inderdaad zo dat je osm-ers en asm-ers hebt.
Ik ben een van de velen die alles kwijt is, ben daarbij afgekeurd en zie het als zovelen bij zoveel onrecht het soms even niet meer zitten.
POLITIEK wanneer meer dan 100.000 mensen zo in de problemen zijn gekomen lijkt dat toch juist tijd voor een parlementaire enquete en kom me daarbij niet aan met 'individuele verantwoordelijkheid'. Zorgplicht, onjuiste voorlichting en daarbij winstbejag van aanbieders hebben ertoe geleid dat zovelen zwaar in de problemen zitten. En AEGON IS MEDE-VERANTWOORDELIJK VOOR DIT ECHEC. Wel een flinke WINST hebben en voor de rest de commissarissen hun netwerken laten bewerken, zodat ze niets hoeven bij te dragen
GEELZUCHT IS BETER DAN HEBZUCHT WANT GEELZUCHT GAAT WEER OVER. De hebzucht van de banken en pluche-zitters kent geen grenzen.
POLITIEK DOE ER WAT AAN!!!!!! :?:
Ik ben :cry: en :evil:
Mil jaar, mil jaar.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door pluutje »

Great Bear,

Ik mag jou wel! Maar als men met die Dexia gasten [pief,paf poef] doet kunnen ze je niet meer uitbetalen! Niet doen dus!!!!!!!!!!
Bovendien moet Great Bear dan in een hok waar hij ook niks meer heeft aan een eventueel terugbetaalde inleg en restschuld.acc??
En het touw heb je nodig om de kar te trekken!

Keep smiling,
Pluutje

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door pluutje »

Bravo Marit,

Vr gr,
Pluutje

marit
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jun 2004 11:54

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door marit »

Waar het mij om gaat is gewoon proberen mensen te activeren en zaken duidelijker te krijgen, ook voor politici. Ik was lang werkzaam in de sociaal-juridische sector en heb ook een paar jaar voor een vakbond gewerkt. Ik kan niet tegen onrechtvaardigheid en veel mensen zitten momenteel zwaar in de ellende door Aegon, Dexia, Delta Lloyd en andere aanbieders van leaseconstructies. Veel mensen slikken hierdoor anti-depressiva en zullen ongetwijfeld soms ook met (zelf-)destructieve gedachten worstelen. Dit forum is een geweldige plaats, en is ook mede daarvoor bedoeld, om meldingen te doen van onrechtmatigheden maar ook van frustraties.
Mijn motto is wel 'probeer geen mens te schaden in gedachten met woorden of door daden'. En 'ze kunnen over me lopen maar niet heen en weer'.
Maar probeer wel zaken duidelijker te krijgen en anderen te activeren tot hulpverlening.
Trouwens de werknemers van Dexia hebben een vreemd soort loyaliteit. Er zijn er al ontslagen en men weet niet wie de volgende is, maar het besluit om hier te vertrekken is ongetwijfeld al genomen. Voortdurend negatieve publiciteit is contra-produktief voor een bank. En dan nog wel meehelpen medeburgers nog zwaarder in de .... te drukken. En op zeker ogenblik zit je zelf als laaste en doe je de deur achter je dicht. Kun je zelf naar UWV gaan voor een uitkering.
Een goede zaak is ook om zeer regelmatig je verhaal etc. etc. te doen naar de MOEDERBANK die alles in gang heeft gezet, t.w Dexia in Brussel.
Doe dit zelf ook. Het e-mailadres is: [email protected]. Heb de originele advertentie van 3 juli 1999 overgedragen. De meeste mensen met lagere inkomens hebben er nooit bij stil gestaan, ook ik niet, dat je je eigen geld kwijt kon raken plus nog een flinke schuld krijgen. Ik ging uit van een spaarconstructie, net als zovelen en ging als zovelen het schip in.
Ik hoop ook wel dat Aegon het moeilijker gaat krijgen. Zij hebben WVD op de markt gebracht. Nog werkt het old-boys netwerk goed maar hoe lang nog? POLITIEK!!!!!!!

john uit goirle
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 feb 2004 23:46

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door john uit goirle »

minister zalm zou eeens achter zijn oren moeten krabben en zich moeten afvragen waarom dexia de rechtzaak weer uitstelt.

ze moeten dan toch wel veel probemen hebben met het aantonen dat de aandelen gekocht zijn. of ze zijn de boekhouding aan het opschonen en justitie in de maling aan het nemen.

zalm moet zeggen nee. .............. geen uitstel meer maar nu anders doen we een inval en nemen we de boekhouding eens in beslag.

stok achter de deur.....
knuppel in het hok en schoonvegen met die handel.

wie vertegenwoordigd er nu de bevolking of de bank.....
zijn er nog volksvertegenwoordigers of alleen zakkenvullers.
bij de lpf kunnen ze wel direct aan de slag en laten ze er geen gras over groeien.


pim is te vroeg gegaan, die kwam op voor het volk.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Openbaar debat Tweede Kamer op 8 september

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Ik kan een heel end met je meegaan, maar hoe kun je dat laatste stellen! Idd te vroeg gegaan, zoals haast iedereen die 'gaat', maar denk je echt dat het anders geweest was? Waar baseer je dat op? Of denk je dat? Hoop je dat?
Ik geloof daar niets van!
Het was een zooi, is een zooi en zal altijd een zooi blijven die politiek. Ook met 'at your service' Pim! Het spijt me, vind het zo'n onzin te stellen dat het dan anders geweest was! Ach ánders wel misschien, béter is de vraag. Een vraag die nooit beantwoord zal worden!

Gesloten