LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oproep aan TrosRadar:publicatie van ip-nummers
Oproep aan TrosRadar:publicatie van ip-nummers
Geachte TrosRadar.
Is het mogelijk om in de geposte berichten het ip-nummer van de afzender op te nemen zodat het voor individuen moeilijker wordt om meerdere identiteiten aan te nemen?
Er zijn plenty forums op internet waar de ip nummers worden gepubliceerd.
Dit is een geweldig forum welke helaas ook wordt misbruikt door niet-serieuze en/of schizofrene posters.
Ik denk dat velen net als ik graag willen dat daar een einde aan komt.
Oh ja. Mijn emailadres is vals. Dat doe ik omdat ik vind dat het een publiek forum is. Dus om te voorkomen dat discussies zich (al dan niet gedeeltelijk) buiten het gezichtsveld van het brede publiek gaan afspelen.
Is het mogelijk om in de geposte berichten het ip-nummer van de afzender op te nemen zodat het voor individuen moeilijker wordt om meerdere identiteiten aan te nemen?
Er zijn plenty forums op internet waar de ip nummers worden gepubliceerd.
Dit is een geweldig forum welke helaas ook wordt misbruikt door niet-serieuze en/of schizofrene posters.
Ik denk dat velen net als ik graag willen dat daar een einde aan komt.
Oh ja. Mijn emailadres is vals. Dat doe ik omdat ik vind dat het een publiek forum is. Dus om te voorkomen dat discussies zich (al dan niet gedeeltelijk) buiten het gezichtsveld van het brede publiek gaan afspelen.
Re: Oproep aan TrosRadar:publicatie van ip-nummers
Het vermelden van Ip-nummers is wel het stomste wat je kan doen als beheerder van een forum. Als ik jouw IP-nummer namelijk weet kan ik met de juiste software, die snel en gratis te downloaden is, je computer kraken en de meest ranzige dingen met jouw gegevens uithalen. Zelfs als je de beste firewall in de wereld hebt.
Aangezien Trosradar dit waarschijnlijk zelf ook wel weet, zal deze actie niet uitgevoerd worden.
Aangezien Trosradar dit waarschijnlijk zelf ook wel weet, zal deze actie niet uitgevoerd worden.
Misschien kan er een apart forum geopend worden voor die mensen die telkens weer dezelfde discussies voeren, of die graag tegen zichzelf praten, met verschillende namen (Jean/Bobo/etc. etc.) Dit valt bij mij in de categorie: forumvervuiling. Dan doen we er smileys bij, wat lego en snoepgoed en hopelijk is het geheel dan gauw stil.
Suggestie voor naam van dit 'forum': de RADAR-ballenbak.
Diepe zucht....
Paula
Suggestie voor naam van dit 'forum': de RADAR-ballenbak.
Diepe zucht....
Paula
Ik beweer niet dat internet veilig is.. Maar je ip-adres is sowieso openbaar. In elke email die je verstuurd, elke website die je bezoekt.. etc.etc. identificeer jij je d.m.v. je ip-adres. Dus waar heb je het nou over?
Dat trosradar deze actie niet uitvoert denk ik ook wel.. anders hadden ze het al veel eerder gedaan. (indien het technisch mogelijk is)
Dat trosradar deze actie niet uitvoert denk ik ook wel.. anders hadden ze het al veel eerder gedaan. (indien het technisch mogelijk is)
Natuurlijk verbind je aan elke stap die je zet op internet je IP-adres. Maar om die nu meteen openbaar te maken...
Dan maak je het kwaadgezinden wel erg gemakkelijk. Laat ze nu gewoon leden aanmaken, met nick en wachtwoord, dat schikt een hele hoop mensen al af. Zeker als je ze niet meteen automatisch een mailtje stuurt met hun wachtwoord.
Veel Amerikaanse sites beoordelen eerst je aanvraag en een dag later krijg je je wachtwoord pas. Als je dan gebanned word en je je opnieuw aanmeld met een andere nick en emailadres komen ze er zo achter. Maar dat zijn sites/forums die behoorlijk beheerd worden en dat kan ik
van dit forum nou niet zeggen. Het is btw ook vreselijk veel werk.
Dan maak je het kwaadgezinden wel erg gemakkelijk. Laat ze nu gewoon leden aanmaken, met nick en wachtwoord, dat schikt een hele hoop mensen al af. Zeker als je ze niet meteen automatisch een mailtje stuurt met hun wachtwoord.
Veel Amerikaanse sites beoordelen eerst je aanvraag en een dag later krijg je je wachtwoord pas. Als je dan gebanned word en je je opnieuw aanmeld met een andere nick en emailadres komen ze er zo achter. Maar dat zijn sites/forums die behoorlijk beheerd worden en dat kan ik
van dit forum nou niet zeggen. Het is btw ook vreselijk veel werk.
Ok laten we er maar over op houden. Ik ben het wel met je eens. Registreren zou beter zijn. Inderdaad te veel werk. Vandaar mijn suggestie betref. ip adres.
groet Maarten
groet Maarten
Ik heb al een paar keer de redactie verzocht om een heel
simpele oplossing. Ieder die een bericht wil plaatsen moet
zijn eerste en echte e-mail adres van de PC opgeven. Dit
wordt vergeleken met het ingetypte e-mail adres en wanneer
dit niet klopt dan wordt het bericht niet geplaatst. Iemand
die zijn e-mail adres niet wil melden, jammer dan, kan geen
bericht(en) plaatsen. Gegarandeerd dat dan 90% van de *****'s verdwenen zijn.
Waarom de redactie dit niet wil implementeren weet ik niet.
simpele oplossing. Ieder die een bericht wil plaatsen moet
zijn eerste en echte e-mail adres van de PC opgeven. Dit
wordt vergeleken met het ingetypte e-mail adres en wanneer
dit niet klopt dan wordt het bericht niet geplaatst. Iemand
die zijn e-mail adres niet wil melden, jammer dan, kan geen
bericht(en) plaatsen. Gegarandeerd dat dan 90% van de *****'s verdwenen zijn.
Waarom de redactie dit niet wil implementeren weet ik niet.
Hallo Meisje,
Ook weer in het land. Jij bent toch een voorstandster van nick-namen. Hoeveel gebruik je erzelf ???
Jij schrijft dat je bijna foutloos schrijft, dacht het niet.
Het is : jij verklaart enz.
Dag.
Ook weer in het land. Jij bent toch een voorstandster van nick-namen. Hoeveel gebruik je erzelf ???
Jij schrijft dat je bijna foutloos schrijft, dacht het niet.
Het is : jij verklaart enz.
Dag.
Joep of wie je bent, hou eens op met dat gezeur.
Meisje heeft volkomen gelijk.
albert
Meisje heeft volkomen gelijk.
albert
Ik zeg toch ook BIJNA....En als je zo geod bent als je zelf denkt had je nog een schrijffout ontdekt. Maar om daar nu over te muggeziften...
Er is niks mis met het vermelden van ip-adressen (het is simpel te maken, kleine aanpassing aan de forumscripts). Zo is het voor forumgebruikers meteen zichtbaar of er bedrog in het spel is.
Dit is eenvoudiger en minder omslachtig dan het implementeren van een aanmeld systeem.
[quote]
Als ik jouw IP-nummer namelijk weet kan ik met de juiste software, die snel en gratis te downloaden is, je computer kraken en de meest ranzige dingen met jouw gegevens uithalen. Zelfs als je de beste firewall in de wereld hebt.
[/quote]
tuurlijk, alleen klopt je stelling niet met de werkelijkheid.
Dit is eenvoudiger en minder omslachtig dan het implementeren van een aanmeld systeem.
[quote]
Als ik jouw IP-nummer namelijk weet kan ik met de juiste software, die snel en gratis te downloaden is, je computer kraken en de meest ranzige dingen met jouw gegevens uithalen. Zelfs als je de beste firewall in de wereld hebt.
[/quote]
tuurlijk, alleen klopt je stelling niet met de werkelijkheid.
'Tuurlijk, alleen klopt je stelling niet met de werkelijkheid'
Lekker duidelijk weer. Zeker LAM?
Lekker duidelijk weer. Zeker LAM?