| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] overnemen effecten
-
Diana
overnemen effecten
Ik ben ook in de beloften van LL getrapt en over enkele weken loopt mijn Winstverdriedubbelaar af, met een restschuld van - op dit moment - ca. 12.500 euro. Ik ga geen gebruik maken van het Dexia-aanbod, want ik hoop op effect van de actie van de stichting leaseverlies, waar ik bij ben aangesloten. Maar ik moet wel actie nemen en heb besloten het aandelenpakket zelf over te nemen. Dan loop ik wel weer risico, maar kan ik tenminste mijn aandelen gaan verkopen wanneer ik dat zelf wil. Nu is mijn vraag: zijn er meer mensen die dit doen? En weet iemand of je dit ook onder protest kan/moet doen? Ik wil nl. mijn kansen via leaseverlies niet verspelen (en leaseverlies geeft maar geen antwoord op eerdere mails van mij). En tot slot hoe stel ik dan ooit (als leaseverlies de zaak wint) mijn schade vast? Ik weet immers niet of en wanneer ik mijn aandelenpakket weer verkoop en wat dan mijn schade is. Of geldt de datum van overname?
Graag reacties.
Graag reacties.
-
ans
Re: overnemen effecten
Hoi , emailberichten naar de Stichting leaseverlies sturen, heeft geen zin en wordt ook AFGERADEN via hun website.Schriftelijke brieven worden gelezen en beantwoord, voor zover ik weet. Je weet nu ( of je kan dit uitrekenen)wat je verlies e/o restschuld bedraagd, dus mocht je zelf met je "eigen beheer" van je aandelen winst maken, dan heb je nog steeds die schuld staan en weet je dus waar je eventueel later nog " recht" op hebt.Dat overnemen van de aandelen enz. zou ik zeker onder vermelding van protest doen gaan en hun duidelijk en aangetekend laten weten, dan heb je in iedergeval bewijs dat zij hebben ontvangen , wat jij ze hebt toegestuurd Beter lijkt mij om het zelf niet te doen, aangezien dit beter door een deskundige gedaan dient te worden en zelfs die geeft je nog geen garantie!!!
veel sterkte Ans
Of ben ik nu ziende blind.
veel sterkte Ans
Of ben ik nu ziende blind.
-
Folkert
Ik ben ook van plan om de aandelen over te nemen. Veel lager kunnen ze niet zakken en als ze dat wel doen ben ik in verhouding niet veel meer kwijt dan dat ik nu ben. Ik moet hier wel een lening voor afsluiten, maar ik wil gewoon van dat*****contract af. Dan betaal ik iemand anders liever rente dan dat ik mijn contract bij dexia verleng.
-
diana
folkert, ik doe hetzelfde als jij: ik leen wat bij via de hypotheek (is een lagere rente: ca. 5%) en heb dan wel schuld, maar niet meer bij Legio Lease en kan uiteindelijk zelf beslissen wat ik wanneer doe.
-
rob v.d.
Deze discussie duikt steeds weer op op het forum. Mensen, jullie zien gewoon over het hoofd dat, als je per se die aandelen zo graag wilt hebben, je ze voor dezelfde lage prijs ook bij een andere bank kan kopen. Trouwensm, gun je Dexia dat bewaarloon? Vraag je eens af, of je, als je niet in deze situatie zat, in deze onzekere tijd ook aandelen zou kopen.
-
Ans J
Wij zijn ook van plan de aandelen over te nemen. Want Rob, je moet toch die schuld betalen, en daarvan kan je geen nieuwe aandelen kopen. Wij gunnen Dexia absoluut ons geld niet, maar wat moeten we anders? Als we de effecten overnemen met restschuld moeten we € 19.000 betalen. Zonder aandelen is onze restschuld € 12.500. Dus wij hopen dat de aandelen in de toekomst flinnk zullen stijgen.
-
sylans
je kan naar mijn idee beter verlengen. dan kan je er na een jaar ook vanaf. kan je over drie jaar altijd nog gaan overnemen en eisen dat ze terugbetalen.
-
diana
Verlengen is absoluut onverstandig Sylans: dan ga je weer een nieuw leasecontract aan en verdubbel je je schuld!
Wat dat bewaarloon betreft: ik laat de effecten niet door Dexia bewaren maar stort ze op een effectenrekening bij de Postbank. Vanzelf dat ik het Dexia niet gun, daar wil ik juist van af!
Wat dat bewaarloon betreft: ik laat de effecten niet door Dexia bewaren maar stort ze op een effectenrekening bij de Postbank. Vanzelf dat ik het Dexia niet gun, daar wil ik juist van af!
-
sander
Ik ga ze ook kopen anders heb je helemaal niets straks (ja schuld)
-
Willem
Denk eerst eens goed na en laat je voorlichten.
Geloof nu niet dat de beurs nog gaat aantrekken komende jaren..... Helaas. Zeker Ahold zal een puinfonds blijven.
Succes
Geloof nu niet dat de beurs nog gaat aantrekken komende jaren..... Helaas. Zeker Ahold zal een puinfonds blijven.
Succes