LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overzicht geschatte kosten no-cure-no-pay!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Bent u een voorstander van een dergelijke No-Cure-No-Pay constructie?

Ja
0
Geen stemmen
Neen
2
40%
Weet niet/anders (eventueel aangevuld met uw opmerking(en))
3
60%
 
Totaal aantal stemmen: 5

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Overzicht geschatte kosten no-cure-no-pay!

Ongelezen bericht door Captain-America »

Misschien een idee om hier een sticky van te maken, redactie Trosradar fora?

Gezien de, hernieuwde, discussie over het no-cure-no-pay (laten) procederen, ben ik zo vrij geweest om het een en ander, globaal berekend overigens, waarvan akte!, in een apart topic te zetten, zodat ieder gedupeerde hier zijn/haar voordeel mee kan doen.

Momenteel zijn er een aantal aanbieders met een juridische achtergrond en of dito netwerk op de Nederlandse markt aanwezig.
Hieronder zal een kort overzicht worden gegeven, alsmede middels een berekening, op basis van de online op de homepages van deze gevonden informatie, worden weergegeven welke kosten u kwijt zou (kunnen) zijn. Let wel deze berekening dient zuiver ter illustratie en kan dus best in uw voor- of nadeel, al naar gelang, uitpakken, waarvan nadrukkelijk akte.

Mocht u overigens nog andere van dit soort aanbieders kennen, dan kunt u deze informatie ten alle tijde hier vermelden, of desgewenst naar mij toemailen, opdat ik het hier voor u publiceer.

Op zich is het niets mis mee, het is een van de mogeljikheden om, wel tegen bepaalde kosten die echter wel ruimschoots van te voren bekend zijn!, je recht te halen.

Waar ik zelf echter nogal wat moeite mee heb is het toch wel hoge bedrag wat je dient (bij/na) te betalen, na alles wat je de afgelopen jaren, m.i. onterecht, hebt moeten ontberen...

In het geval van het deels kwijtschelden, dien je los van het bedrag wat je dan nog bij moet betalen aan de aandelenleaseaanbieder (Dexia cs) een (flink) deel, tussen de 12% & 20% + daarover 19% BTW!, aan dit soort organisaties (Leaseproces/Vermogensmonitor/Sirus) te betalen.

In het geval van het winnen van je zaak, en het terug ontvangen van de gehele inleg, inclusief rente, kost het je minimaal tussen de 25% en 40% van datgene wat je terugkrijgt. Ter illustratie de rechter/rechtbank wijst je incl. rente e.d. € 50.000 toe, je dient dan een bedrag tussen de
€ 12.500,- (incl. BTW € 14.875,-!) op basis van 25% of
€ 20.000,- (incl. BTW € 23.800,-!) op basis van 40%
aan deze voornoemde voor jou procederende organisaties te betalen.
Het een en ander gebasseerd op de hieronder vermeld staande informatie welke afkomstig is van hun homepages.

Al met al lijkt het direct inschakelen van een eigen advocaat mij goedkoper, zeker voor bijzonder hoge rest-schuldbedragen.

Overzicht van de organisaties, voor zover tot op heden, bekend:

De oudste organisatie, mij bekend, is die van de heer Paul van Straaten. Via de Vermogensmonitor http://www.vermogensmonitor.nl gevestigd in Den Haag in nauwe samenwerking met het juristenteam van Sirus N.V. http://www.sirus.nl houdt hij, houden hun, zich bezig met het procederen tegen o.a. aandelenleaseaanbieders, t.b.v. de gedupeerden.

Nieuwe ent aan de loot, zo laat het zich aanzien, is de organisatie Leaseproces http://www.leaseproces.nl vermoedelijk opgericht medio 13 juli 2004 en gevestigd te Amsterdam. Ook deze organisatie richt zich op het o.a. ondersteunen van de gedupeerde inzake aandelenlease, middels het al eerder genoemde no-cure-no-pay principe.


Hieronder zal een beeld geschetst worden van de kosten welke de tot dusver bekende partijen inzake no-cure-no-pay inzake o.a. aandelenlease berekenen.

Kosten Sirus (uitgaande van een eerste procesgang, dus geen hoger beroep!):
Positief resultaat: na aftrek kosten Sirus > Cliënt ontvangt 60-80% afhankelijk van omvang claim/complexiteit procedure, maar betaald dus wel tussen de 20-40% van datgene wat er teruggevorderd is! > Restant is risicovergoeding Sirus > Negatief resultaat: kosten voor Sirus.

Kosten Leaseproces (uitgaande van een eerste procesgang, dus geen hoger beroep!):
Kosten rechtbankprocedure
Griffierechten (kosten rechtbank) € 190,00
Kosten Leaseproces - 592,44
BTW 19% over € 592,44 - 112,56
--------------
Totale vaste kosten € 895,00
• 12% van het bedrag dat u niet meer aan de bank hoeft te betalen (zoals de restschuld)
• 25% van het bedrag dat door de bank aan u wordt terugbetaald (zoals uw inleg) .


Tot slot nog een aanvullende opmerking, het is mij gebleken dat ook deze instanties/organisaties genegen zijn om bepaalde concessies te doen. Zo is mij toentertijd een korting op de totale (gehele) kosten aangeboden. Om mij motiverende redenen, deels terug te vinden in dit relaas, ben ik daar niet op ingegaan.

Doe er uw voordeel mee.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Overzicht geschatte kosten no-cure-no-pay!

Ongelezen bericht door Radar »

U kunt dit bij de sticky: belangrijke onderwerpen of links zetten.

Met vriendelijke groet
Radar Internetredactie

Gesloten