In de Telegraaf van 19 maart:
Leaseklanten verenigd
AMSTERDAM, woensdag
Ook bezitters van aandelenleaseproducten van Aegon hebben zich onlangs verenigd. Vereniging Payback zegt inmiddels zeshonderd leden te vertegenwoordigen die zich door Aegon-dochter Spaarbeleg gedupeerd voelen.
De vereniging, sinds enkele weken operationeel, stelt op te treden namens gedupeerden van diverse soorten effectenleaseproducten. Ruim de helft van het totale aantal aangeslotenen heeft in het verleden een zogeheten ´Vliegwiel´ of ´Sprintplan´ van Spaarbeleg aangeschaft en is ontevreden over het resultaat. De rest is klant bij Fortis of Dexia.
Volgens voorzitter Jurgen Weber, zelf voormalig leaseadviseur bij adviesketen SpaarSelect, zet de vereniging zich niet alleen in voor schadeloosstelling van gedupeerden, maar wil zij ook herhaling voorkomen. „Toezichthouder AFM is veel te traag gebleken. Consumenten zouden ergens moeten kunnen informeren naar de betrouwbaarheid van aanbieders”, aldus Weber.
Aegon reageert verbaasd op het grote aantal gedupeerden dat de vereniging beweert te vertegenwoordigen. „Wij signaleren geen toenemend aantal klachten”, aldus een woordvoerder.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PAYBACK in de Telegraaf
Re: PAYBACK in de Telegraaf
Aegon doet al jaren of ze van niets weten maar zijn de aanstichters van alle ellende.
Als zij hun verantwoordig hadden genomen hadden ze alle klanten een tegemoetkoming gegeven maar ne ze doen of ze van niets weten.
Hun werkwijze is zo laag dat zelfs Dexia in de val is gelopen bij hun.
Nee, Aegon moet van de markt af zij gedragen zich niet als eerlijke bankmensen, zij geven een nare bijsmaak aan het woord bank.
Een echte bank laat haar klanten niet zakken en verkoopt niet gauw de boel aan een ander die dan de klappen mag opvangen van hun wanbeleid.
Aegon is een rotte appel in de mand en die moet er uit maar eerst moet ze Dexia meehelpen alle gedupeerde te helpen.
Banken hebben de verplichting mensen te helpen die door hun handelen in de problemen komen dat geld voor Dexia maar ook zeker voor Aegon.
Een bedrijfsonderdeel verkopen mag maar dan moet je de lijken wel van te voren uit de kasten halen en niet een ander opschepen met de troep van Aegon.
Dexia is nu de verantwoordelijke bank maar Aegon moet net zo goed haar deel bijdragen aan deze onrechtvaardige zaak waar gedupeerde beleggers mee zijn opgezadeld.
De oude topmannen van Aegon hebben in die tijd net zo fout gehandeld als Meurs en van der Hoeven nu doen bij Ahold.
Schande, schande, maar in die kringen mag je graaien in de kas en ga je weg met een afkoopregeling en dat is gewoon bezopen.
Eerst falen en frauderen en dan ook nog een beloning willen.
Nederland moest maar eens opstaan en dit soort heren overgieten met pek en veren en ze door de straten slepen.
Het zijn witteboorde criminelen en die horen ook gewoon achter de tralies en op water en brood.
Als zij hun verantwoordig hadden genomen hadden ze alle klanten een tegemoetkoming gegeven maar ne ze doen of ze van niets weten.
Hun werkwijze is zo laag dat zelfs Dexia in de val is gelopen bij hun.
Nee, Aegon moet van de markt af zij gedragen zich niet als eerlijke bankmensen, zij geven een nare bijsmaak aan het woord bank.
Een echte bank laat haar klanten niet zakken en verkoopt niet gauw de boel aan een ander die dan de klappen mag opvangen van hun wanbeleid.
Aegon is een rotte appel in de mand en die moet er uit maar eerst moet ze Dexia meehelpen alle gedupeerde te helpen.
Banken hebben de verplichting mensen te helpen die door hun handelen in de problemen komen dat geld voor Dexia maar ook zeker voor Aegon.
Een bedrijfsonderdeel verkopen mag maar dan moet je de lijken wel van te voren uit de kasten halen en niet een ander opschepen met de troep van Aegon.
Dexia is nu de verantwoordelijke bank maar Aegon moet net zo goed haar deel bijdragen aan deze onrechtvaardige zaak waar gedupeerde beleggers mee zijn opgezadeld.
De oude topmannen van Aegon hebben in die tijd net zo fout gehandeld als Meurs en van der Hoeven nu doen bij Ahold.
Schande, schande, maar in die kringen mag je graaien in de kas en ga je weg met een afkoopregeling en dat is gewoon bezopen.
Eerst falen en frauderen en dan ook nog een beloning willen.
Nederland moest maar eens opstaan en dit soort heren overgieten met pek en veren en ze door de straten slepen.
Het zijn witteboorde criminelen en die horen ook gewoon achter de tralies en op water en brood.
Laat Aegon opdraaien voor alle kontrakten die voor de verkoop van legio aan dexia zijn afgesloten. Ik meen dat deze verkoop in maart 2000 is afgesloten
Dexia zal moeten opdraaien voor alle kontrakten die daarna zijn afgesloten.
Dexia zal moeten opdraaien voor alle kontrakten die daarna zijn afgesloten.
bram en SONJA,wat een onzin vertellen jullie;DEXIA had gewoon zijn huis werk moeten doen en daar de juiste mensen voor moeten inhuren dat doen ze nou ook met die advocaten.vrgr.andre de croos
Wat is je punt, dhr de Croos?
Waarom is mijn voorstel onzin?
Ik vind dat Aegon en Dexia moeten boeten voor deze reinste oplichterij, te weten 100 % compensatie van geleden schade (= inleg + restschuld + renteverlies)
En dam komen ze er nog goed af
Bram
Ik vind dat Aegon en Dexia moeten boeten voor deze reinste oplichterij, te weten 100 % compensatie van geleden schade (= inleg + restschuld + renteverlies)
Bram
Wat is je punt, dhr de Croos?
Bram
Bram