LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] politiek

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

politiek

Ongelezen bericht door dido »

Waarom pakt de politiek de terrorisme wel aan, en doet niets aan de allergrootste probleem van ons land.
Dit is toch ook een maatschappelijk probleem?
Ze proberen van alle kanten te bezuinigen en geven het alleen maar uit aan dingen die niet nodig zijn.
Ze moet de juiste terroristen aanpakken nl.d...a!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb geen eens zin om hun hele naam uit te spreken.

hari
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 sep 2004 00:58

Re: politiek

Ongelezen bericht door hari »

Heel gevaarlijk voor de politiek
Je moet niet vergeten dat de financiële wereld aanpakken ff andere koek is.
Want want rook is, is vuur.
Begin je met Dexia,denkt Aegon wanneer zijn wij aan de beurt.
Daarnaast heeft Zalm enige kaptale fouten gemaakt in een grijs verleden en zal daar door de banken heel snel op worden aangesproken in de zin van Gerrit van jou mocht het toch ....
Daarnaast kijk even naar onze economie.
Begint weer uit een dal te klimmen en dan de financiële wereld aanpakken?

Tja dat zal Gerrit dus ff niet doen.

dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

Re: politiek

Ongelezen bericht door dido »

Wat gerrit zalm denkt vindt ik ook heel egoistisch want het is toch niet zijn geld maar onze.
Wat zou het doen als zijn geld afgepakt werd?
Er om lachen soms? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

hari
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 sep 2004 00:58

Re: politiek

Ongelezen bericht door hari »

Ik heb hem in Den Haag zien zitten met een kudde aandelenlease-gedupeerden.
Hij lachte ff niet. Hij keek heel moeilijk.

dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

Re: politiek

Ongelezen bericht door dido »

Ik denk ook dat hij het nog een hele tijd moeilijk zal krijgen.(schuldgevoel)
Dus lachen kan voorlopig niet meer.
:oops:

hari
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 sep 2004 00:58

Re: politiek

Ongelezen bericht door hari »

Ach het onderwerp is ff uit de picture bij de politiek.
Dus Gerrit kan weer rustig slapen.

dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

Re: politiek

Ongelezen bericht door dido »

Misschien krijgt hij wel steeds nachtmerries. :lol:

hari
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 sep 2004 00:58

Re: politiek

Ongelezen bericht door hari »

Als ik nog ff de kop van gerrit voor me zie, krijg ik spontaan slaap.
Ik denk dat ik zo ff ga maffen.

dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

Re: politiek

Ongelezen bericht door dido »

Het zijn allemaal geldwolfen. Als er wat gebeurd zoals de aanslag van deze week. Dan leven ze heel erg mee. Natuurlijk is dit wel begrijpelijk, maar bij ons doen ze alsof hun neus bloed.Hier heb ik ontzettend hekel aan.

nemo
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jul 2004 20:37

Re: politiek

Ongelezen bericht door nemo »

Ach ja wij zij maar gewone mensen waar geen aandacht aan gegeven wordt. Wij moeten maar weer eens 10 jaar lang gaan werken om al onze schulden af te betalen. En hierna gaan wij misschien wel dood.

WallStreet
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:07

Re: politiek

Ongelezen bericht door WallStreet »

Ach ja wij zij maar gewone mensen waar geen aandacht aan gegeven wordt.
De spijker op de kop! Besef dat buiten de personen op deze fora en af en toe wat journalisten zich helemaal niemand druk maakt om Dexia en mensen die wat geld hebben verloren.

Ik vind het treurig om te lezen dat mensen (Dido) denken dat de "lease zaken" het allergrootste probleem van Nederland zijn.
Waarom pakt de politiek de terrorisme wel aan, en doet niets aan de allergrootste probleem van ons land.
Dit houdt dus in dat sommige mensen geld belangrijker vinden dan onze democratie en onze vrijheid van meningsuiting.
Dit is wel een zeer egoistische kijk op de zaak en komt neer op het volgende; "zolang ik m'n geld maar terug krijg, kan het me niet schelen wat er gebeurt in Nederland".

Wellicht is het handig om zaken even wat te relativeren voordat ze je opschrijft.

Groet,
WallStreet

Michiel Luidens

Re: politiek

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Voor bevolkingsgroepen die zich gepakt voelen wordt het allemaal nog erger als blijkt dat zij daarover niet kunnen klagen. De belangen van het grote geld zijn diep genesteld in onze "democratie" en "vrije" media. Onze volksvertegenwoordiging is vergeven van de oppertunisten, zeldzame politici die een eigen mening verwoorden en problemen voor het daglicht willen brengen worden tot de orde geroepen, monddood gemaakt en tegengewerkt.

De traditionele media legt een 'cordon sanitair' rondom groeperingen die de belangen van het grote geld, hun adverteerders aantasten. Hoe kan het toch dat Aegon, ING, ABN AMRO enz er in slagen buiten alle negatieve publiciteit te blijven. Durven de media niet over deze partijen te berichten uit angst advertentie inkomsten te verliezen? Feit is dat bv Aegon aantoonbaar druk uitoefend op kranten en andere media zie http://www.stelling.nl/kleintje/actueel ... 54724.html
Bij de eerste uitzending over deze materie draafden een stel experts op die nou niet bepaald de loftrompet staken over Driessen’s werkgever. Die kregen meteen lik op stuk en worden nu bedreigd met juridische tegenmaatregelen. Zo gaat dat met die geldzakken. De pers de bek snoeren en als het moet naar de kadi stappen en procederen tot je tegenstander in ronde negen technisch knock-out gaat.
Politici en opeenvolgende kabinetten zien de mistanden wel maar durfen hun handen er niet aan te branden. De Nederlandse staat met Zalm en KPN voorop vreet immers mee uit dezelfde trog en erkenning van deze belangenverstrengelingen zou een ongeloofwaardige koerswijziging inhouden. Hoe kan men iets opeens als probleem aanmerken wat men eerder nog als vrije markt werking en zelf regulering propageerde? Ze weten verdomd goed dat een ommekeer een groot risico vormt voor hun politieke voortbestaan. De beste strategie is om problemen te ontkennen en hopen dat regeringsperiodes kunnen worden uitgezeten. Het huidige kabinet heeft misschien geen baat bij het oplopen van maatschappelijke problemen maar de gecorrumpeerde overheid wel!!!

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: politiek

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Dat cordon sanitaire werkt nogal op mijn verbeelding, letterlijk is dat een reeks posten die een gebied afsluiten om verbreiding van een besmettelijke ziekte te voorkomen. Was het dus maar waar, zó'n cordon kun je doorbreken. In jouw verhaal is het misschien voelbaar, maar niet tastbaar. Inderdaad, met alle gevolgen vandien. Het journaille wil misschien wel, maar wordt teruggefloten. Verstrengelde belangen. Geld maakt media afhankelijk helaas.
Michiel, misschien moet je de NVJ daar eens op aan spreken!

Michiel Luidens

Re: politiek

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Tja what's in a name, voor de vredesbeweging werd de ziekte "Hollanditus" een geuzennaam. Nu bijvoorbeeld beroepsoplichter en sjaggeraar Kroes -die de gemeenschap al miljarden gekost heeft- uiteindelijk toch een belangrijke politieke post lijkt te gaan innemen zou je het ook kunnen omdraaien en stellen dat de westerse maatschappij ernstig ziek is. Wie het weet mag het zeggen.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: politiek

Ongelezen bericht door Truus2004 »

stellen dat de westerse maatschappij ernstig ziek is. Wie het weet mag het zeggen
Sla de kranten van de laatste tijd er op na, dan zijn er maar zat blijkbaar die dat echt vinden en zo hun eigen methodes bedenken om daar wat aan te doen :shock:

spookje
Berichten: 211
Lid geworden op: 29 okt 2004 00:05

Re: politiek

Ongelezen bericht door spookje »

Wallstreet
Dit houdt dus in dat sommige mensen geld belangrijker vinden dan onze democratie en onze vrijheid van meningsuiting.
Dit is wel een zeer egoistische kijk op de zaak en komt neer op het volgende; "zolang ik m'n geld maar terug krijg, kan het me niet schelen wat er gebeurt in Nederland".

Wellicht is het handig om zaken even wat te relativeren voordat ze je opschrijft.
jou naam doet vermoeden dat je geld zelf erg belangrijk vindt
ben jij wel eens in de omstandigheid geweest dat je alles kwijt raakte
doordat je belazerd werd
heb jij weleens de wanhoop gevoelt die dan ontstaat
ik denk dat dat niets te maken heeft met geld belangrijk vinden
of onze democratie
en vrijheid van meningsuiting betekent ook dat ik mag zeggen dat ik gewoon bestolen ben door een stelletje boeven
die daar hoop ik dik voor moeten boeten
net zoals moordenaars moeten boeten
want zij heben het levensgeluk van duizenden om zeep geholpen
daarbij opgemerkt dat ik me suf relativeer

dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

Re: politiek

Ongelezen bericht door dido »

Je hebt me de woorden uit de mond genomen. Bedankt voor je reactie.

Groetjes dido

spookje
Berichten: 211
Lid geworden op: 29 okt 2004 00:05

Re: politiek

Ongelezen bericht door spookje »

dido

groetjes terug
en hou vol want we gaan winnen

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: politiek

Ongelezen bericht door pluutje »

Spookje en Dido,

Wallstreet zit al weer naar de Dow Jones te kijken! :wink:

Naar Donald Jones kan helaas niet meer! :(

Gesloten