LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] profit effect

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Willy

profit effect

Ongelezen bericht door Willy »

wie kan mij informatie geven. In het forum komt vnl de contracten aanbod ie aflopen of bijna aflopen. Ik heb echter een profit effect (welke volgens mijn tussenpersoon voor 5 jaar was volgestort, wat niet zo was want deze was maar drie jaar betaald) Het blijkt dat deze 10 jaar lopen wat ik nooit heb geweten en ik moet nu in december hier 137 euro per maand voor gaan betalen omdat hij maar volgesotrt was voor drie jaar. Ik kan deze 137 niet betalen omdat ik ook al met een extra hypotheek zit want men heeft deze fijne contracten afgesloten met een deel van mijn overwaarde. Moet ik nu in november de restschuld betalen (wat ik ook niet heb) of gewoon niet betalen tot de rechtzaak een uitslag oplevert. Ik moet dus nog 7 jaar 137 euro per maand betalen volgens Dexia. Wie heeft hier ervaring mee?

el

Re: profit effect

Ongelezen bericht door el »

Hallo Willy, wie was jouw tussenpersoon, ik zit in precies dezelfde situatie maar moet alleen nog wat meer gaan betalen.

el

Zo lang je je maandtermijnen betaald, dus niet het contrakt beeindigd dan hoef je je restschuld nog niet te betalen.
Dit gebeurt eventueel bij afloop van het contrakt

willy

Ongelezen bericht door willy »

Hallo El, mijn tussen persoon was iemand van VSN. VSN is nu overgenomen door HCB groep. Deze tussenpersoon heeft mij behoorlijk beet genomen zowel qua voorlichting als rekenfouten. niets vijf jaar alles vast binnen twee jaar al problemen. Ook heeft zij een groot pakket bij de Levob voor mij afgesloten waar een grote rest schuld op zit en nog drie Capital effects bij de Dexia dus mijn rest schuld is nu bij allles al ruim 20.000 euro en ik weet niet hoe ik hier uit moet komen.

el

Hallo Willy, wanneer je op het aanbod van Dexia in gaat moet je dus afzien van juridische stappen tegen Dexia en tussenpersoon.
Dexia heeft namelijk de z.g. hardheidsclausule opgezet voor mensen die hun schulden niet meer kunnen betalen, echter de voorwaarden om hiervoor in aanmerking te komen zijn zo vaag dat ik je afraad om hier op in te gaan.
Je moet eerst tekenen en dan maar afwachten of je zowieso wel in aaanmerking komt.

Ik weet niet of je nog wat overwaarde in je huis hebt, misschien kun je die dan daarvoor gebruiken.

Ook moet je even kijken op de site www.adviesverlies.nl

Heel veel succes

willy

Ongelezen bericht door willy »

Hallo El,
Ik kan in december ook niet het maandbedrag betalen. kun je dit nu ook gewoon weigeren zolang er nog geen uitspraak is van de rechter?

el

Willy, je kan Dexia een (aangetekende) brief sturen waarin je zegt dat je niet betaald totdat er een uitspraak is van de rechter.
Maar dat zullen ze zeer waarschijnlijk niet accepteren.
Er zijn heel veel mensen op dit forum die ook al maanden niets betalen en ik heb tot nu toe ook nog van niemand gehoord dat er al een deurwaarder is geweest.
Ga naar een bureau voor rechts hulp en laat je informeren naar je mogelijkheden en kijk ook of je je tussenpersoon aansprakelijk kunt stellen.
Je kunt ook bij de Stichting Payback advies vragen over wat je nu het beste kan doen.
De Stichting Adviesverlies bekijkt jouw specifieke situatie
en zal a.d.h. daarvan met een voorstel voor jouw komen.
Ze zullen dan een klacht indienen bij Dexia en e.v.t. de tussenpersoon.
Medio april wordt er door deze stichting samen met de stichting Leaseleed een kort geding aangespannen tegen Dexia om de maandelijkse incasso te laten stoppen.
Sluit je hierbij aan (kost wel 345 euro)want zij komen op voor jouw belangen.
Succes de komende tijd en laat je niet gek maken.

Gesloten