LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Protesteren, hoe doe ik dat?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
HHans
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 jan 2004 17:22

Protesteren, hoe doe ik dat?

Ongelezen bericht door HHans »

Hallo allemaal,
Aan de directie van Dexia wil ik laten weten dat ik zeer ontevreden ben over hun product. In mijn geval is dit een winstver10dubbelaar (nu verliesver10dubbelaar?). Tevens wil ik hen duidelijk maken dat de betalingen terzake mijn overeenkomst onder protest plaatsvinden.
Bestaat er misschien een voorbeeldbrief die ik daarvoor kan gebruiken?
gr. Hans

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Protesteren, hoe doe ik dat?

Ongelezen bericht door Annet »

Misschien dat je op de site van de heer Blok een voorbeeld brief kunt vinden, http://home.hccnet.nl/l.blok/ , anders staan er bij Belangrijke links en topics, bovenaan het overzicht van de topics, ook voorbeeldbrieven.
En wat je moet doen om Dexia te laten weten dat je ontvreden bent over hun product??
:D

Annet

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Protesteren, hoe doe ik dat?

Ongelezen bericht door Annet »

Och, ik wilde niet te gretig overkomen :lol:

Annet

HHans
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 jan 2004 17:22

Re: Protesteren, hoe doe ik dat?

Ongelezen bericht door HHans »

Hallo Annet en anderen,

Dank voor je advies Annet, inmiddels heb ik al wat info gevonden en het volgende op papier gezet:

T.a.v. De Directie
Dexia Bank Nederland
Postbus 808
1000 AV Amsterdam

Geachte heer/mevrouw,
Middels dit schrijven deel ik u mede dat ik ontevreden ben over de ‘Winstver10Dubbelaar.
Door misleidende brochures en informatie ben ik er destijds ingetrapt om zo’n lease-overeenkomst af te sluiten. Ik voel mij behoorlijk gedupeerd en ben daarom lid geworden van de 'Consumentenbond' en ook van de stichting ‘leaseverlies’. Ter behartiging van mijn belangen met betrekking tot mijn Winstver10Dubbelaar-overeenkomst onder leaseovereenkomstnummer ******** zal ik mij aansluiten bij de rechtsprocedure die zij mogelijk tegen Dexia/Legio-Lease BV in gang zullen zetten;
Tevens deel ik u mede dat alle gedane en nog te verrichten betalingen terzake mijn Winstver10Dubbelaar-overeenkomst 'ONDER PROTEST' plaatsvinden cq –met de wetenschap die ik achteraf heb- hebben plaatsgevonden;
Ik behoudt mij alle rechten voor met betrekking tot alle rechtshandelingen (verricht door Dexia/Legio-Lease BV en/of een betrokken tussenpersoon (bemiddelaar/remisier) terzake van mijn Winstver10Dubbelaar- overeenkomst;
Onderhavige brief, voorzover dit betreft vernietigbare rechtshandelingen, dient tevens beschouwd te worden als een stuiting met het oog op een eventuele verjaring.

Met vriendelijke groet,


Wat vinden jullie ervan. Gaarne advies.

groet, Hans

gast_58

Re: Protesteren, hoe doe ik dat?

Ongelezen bericht door gast_58 »

Hans, hier waag ik me niet aan. Wacht even af of er iemand reageert die op de hoogte is. Dat zal zeker gebeuren. En waarschijnlijk met het advies dat je niet moet betalen en je eerst misschien moet laten informeren door een advocaat.
Overigens: Ik behoudt moet zijn, ik behoud.
:wink:
Veel succes
Ilse

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Protesteren, hoe doe ik dat?

Ongelezen bericht door Annet »

Hoi Hans,
Voor zover ik weet trekt Dexia zich niets aan van de tekst "betalen onder protest". Dat heb ik tenminste van een advocaat van de Stichting Leaseleed (niet Leaseverlies) vernomen.
Ik zelf heb vorig jaar nog twee termijnen "onder protest" betaald en heb daar nu spijt van. Vanaf oktober betaal ik niet meer.
Leaseverlies adviseert om, als je het kan, toch te betalen.
Leaseleed heeft mij geadviseerd om niet te betalen. Dexia komt dan vanzelf bij mij terecht met een dagvaardiging. Hoef ik ze niet te dagen.
Als je betaald komen ze niet bij jou om te vragen of je wilt procederen om je geld terug te krijgen. Zou wel makkelijk zijn natuurlijk. "Meneer H, wilt u uw geld terug? Dan nodigen wij u uit om een procedure op te starten". Ha, het idee alleen al :)
Nee, die gang zul je tegen die tijd dus zelf op moeten starten.
Wat het eerste stuk van je brief betreft, ze lachen erom dat jij je belazerd voelt.
Dit is natuurlijk mijn mening, jij moet doen waar jij je goed bij voelt. Wil je betalen, doe dat dan. Ik laat me niet meer intimideren, zelfs niet na het telefoontje van vorige week van een dexiaan.

Annet

HHans
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 jan 2004 17:22

Re: Protesteren, hoe doe ik dat?

Ongelezen bericht door HHans »

Hoi Annet,
Misschien heb je gelijk en moet ik mijn betalingen maar helemaal stopzetten. :twisted:
Maar toch... al dat afwachten of/wanneer je gedagvaard wordt, ik weet niet of dat wel iets voor mij is :?: . Het zal wellicht toch enigszins ten koste van mijn nachtrust gaan.
Aan de andere kant, mijn nachtrust is nu ook al niet zo best :cry: .

Ik ben eens gaan kijken bij Leaseleed, en denk nu dat ik niet geheel voldoe aan de criteria gesteld in hun openingspagina.
Kost trouwens ook een paar centen.
Vind het wel dapper en strijdbaar. Ook goed dat je je niet laat intimideren.

groet, Hans

keesje
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2004 16:14

Re: Protesteren, hoe doe ik dat?

Ongelezen bericht door keesje »

Hans

Uit eindelijk heb ik ook betaald onder protest, ik heb een aangetekende brief met ontvangs bewijs gestuurd naar de directie van dexia is nu al 3 weken geleden en ik heb nog niets gehoord.
Daarom kun je beter ook nog via een over boeking van het bedrag duidelijk erop laten zetten dat je betaald onder protest dan heb je in iedergeval een bewijs via je bank,dus geen gebruik maken van hun accept giro want daar staat niets op over protest.
Dit advies heb ik van een jurist.
Kunnen we ze later een koekje van eigen deeg geven daar verheug ik me al op.

succes kees

Gesloten