LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reactie op brief

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
jome
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 aug 2003 11:23

Reactie op brief

Ongelezen bericht door jome »

Geachte medegedupeerden op dit forum
Ik ben nav. beeindigign van mijn wvd voornemens om deze brief naar dexia te sturen. Heeft iemand nog suggesties cq commentaar cq zinvolle aanvullingen, Bedankt alvast.

aanDexia:
Als inleiding wens ik te vermelden dat ik de Dexia- bank net zoals mezelf slachtoffer voel van een zeer misleidende aandelenleaseconstructie opgezet en geïnitieerd door Legio en Bank Labouchere en onder de aandacht gebracht in mijn persoonlijke geval door PMA consultancy.
Persoonlijk ben ik misleid door de drie laatstgenoemden en heb ik het gevoel dat Dexia zich bij overname van die genoemden (Legio en Labouchere) zich ook heeft laten misleiden.Laatstgenoemde ook gevoed door het feit dat Dexia een procedure is gestart tegen Aegon in verband met het onvolledig informeren…. Etc. ..etc.
Als gezaghebbende deskundigen, die ongetwijfeld bij Dexia werkzaam zijn, zich hebben laten misleiden bij hun grote overnames van Legio en labouchere, hoe kunt U dan van leken, zoals ik, en velen die zijn misleid, verwachten dat deze wel de adder onder het gras hebben kunnen ontdekken.

Derhalve ben ik in een positie gebracht waarin ik niet anders kan dan zeer wantrouwend en uiterst voorzichtig te handelen op alle schriftelijke documentatie en verzoeken cq. verplichtingen welke ik van financiële instanties, zoals Dexia, ontvang.

Voorts deel ik U mede dat de stichting Leaseverlies voor mij in rechten is getreden om te komen tot een oplossing dan wel een procedure om het onrecht wat mij is aangedaan te compenseren dan wel volledig te vergoeden.

Het stelt mij dan ook erg teleur dat uw “keuzeformulier” wat ik heb ontvangen ter beëindiging cq. verlenging van mijn contract een wel zeer onvriendelijk karakter heeft met termen als : “ uitsluitend middels bijgevoegd keuzeformulier”.
Voorts constateer ik dat op het keuzeformulier de navolgende onderstreepte zinsnede aanwezig is:
“ Uw keuzemogelijkheden zijn beperkt to hetgeen op dit formulier is voorgedrukt. Andere dan gevraagde toevoegingen aan de voorgedrukte tekst van welke aard dan ook, kunnen niet worden verwerkt en worden uitdrukkelijk niet geaccepteerd. Dexia zal te allen tijde de gemaakte keuze al onvoorwaardelijk beschouwen. “
Ik kan als gedupeerde hier niets mee en voel me wederom misleid. U weet als Dexia dat er veel bezwaren zijn gerezen tegen de aandelenleaseconstructie en U probeert op een voor mij niet te accepteren keuzeformulier een handtekening te verkrijgen waarbij ik van mijn rechten als burger afzie.
Ik maak dan ook ernstig bezwaar tegen dit formulier en zal dit dan ook niet retourneren.
U kunt dit schrijven behandelen als mijn antwoord op Uw verzoek wat er met de opbrengst of restschuld na afloop van mijn contract dient te gebeuren.


Ik wil het contract per 10 oktober normaal laten aflopen zodat de effecten verkocht kunnen worden.
Ik ga niet in op uw aanbod om de aandelen over te nemen dan wel het contract te verlengen.
Ik ga niet akkoord met een eventuele ontstane restschuld die bij verkoop ontstaat en wens de procedure die U heeft met de stichting leaseverlies af te wachten. Ook de bemiddelingspoging van de commissie Oosting op verzoek van Minister Zal heeft nog geen voorstel uitgebracht en ook op deze uitkomst zou ik graag wachten.
Ik wens onder protest en met behoud van al mijn rechten welke de stichting leaseverlies namens mij kenbaar zal maken en reeds heeft gemaakt, dit schrijven aan u kenbaar te maken.
Graag wacht ik uw reactie op dit schrijven af.

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: Reactie op brief

Ongelezen bericht door margreet_braat »

Je hebt je gevoelens en jouw standpunt duidelijk verwoord. Succes ermee.

Groet, Margreet

Patrick
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jul 2003 21:47

Re: Reactie op brief

Ongelezen bericht door Patrick »

Hoi Jome,

Duidelijke brief, ik heb wel een paar kanttekeningen.

Je begint met te vermelden dat Dexia net zozeer misleid is als jezelf. Dat zou ik persoonlijk niet schrijven omdat het niet zo relevant is voor de keuze die je moet maken aan het einde van je contract. Maar als je het dan toch wil vermelden, trek er dan niet de conclusie uit dat als zij zich misleid voelen, jij dat als leek al helemaal zal zijn. De twee vormen van misleiding hebben niets met elkaar te maken, dus die conclusie is ongegrond. De enige link tussen de twee is dat jij je onder de klagers schaart waar Dexia een probleem mee heeft, en dat probleem is waarom Dexia niet blij is met de overname. Op zich een interessante observatie, maar het voegt weinig toe aan het atnwoord dat Dexia van je vraagt: hoe wil je je contract afsluiten?

Ik zou bij de alinea over het keuzeformulier duidelijker zeggen waarom het zo onacceptabel voor je is, als ik verder lees zit hem dat voornamelijk in het accoord gaan met de restschuld. Op zich komt dat dus wel aan de orde, ik zou het alleen een beetje bij elkaar houden.

In de laatste alinea: de minister heet "Zalm", met een "m" ;)

Verder een prima brief, niks meer aan veranderen.

Groeten,

Patrick

Arnoud
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 sep 2003 22:16

Re: Reactie op brief

Ongelezen bericht door Arnoud »

PMA heeft in haar folders altijd kenbaar gemaakt dat zij het beste voor de klant uitzoeken. Dus zijn zij daarvoor ook aansprakelijk

Gesloten