LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rechtsbijstand verzekering...
-
Rechtsbijstand verzekering...
Ik (wij) zijn eegaleasers en hebben sedert jaar en dag een recthsbijstandverzekering bij C.B.te Apeldoorn.
Ruim een jaar geleden (er was nog geen uitspraak gedaan over al dan niet huurkoop) hebben wij een beroep gedaan bij voornoemde rechtsbijstandverzekeraar.Antwoord:dergelijke zaken W.V.D.vielen niet onder onze verzekering.Overigens is dit ook vermeld in hun voorwaarden.Dus we legden er ons bij neer!
Nu echter is het een huurkoop zaak ( voor ons is dat gelijk aan het kopen op afbetaling van b.v.een auto,waar de verzekering wel voor zou gelden, in geval van een geschil volgens C.B.te Apeldoorn)
Dit laatste hebben wij opnieuw aangekaart bij C.B.te Apeldoorn en ook nu verwijzen zij naar hun voorwaarden n.l.de WVD is uitgesloten volgens de eerder genoemde voorwaarden.
Wie van het forum heeft hier ook mee te maken gehad en wat was de verklaring van de Rechtsbijstand-verzekeraar nu het een huurkoopgeschil is!
Dank voor uw bericht.
Janssendelimpens.
Ruim een jaar geleden (er was nog geen uitspraak gedaan over al dan niet huurkoop) hebben wij een beroep gedaan bij voornoemde rechtsbijstandverzekeraar.Antwoord:dergelijke zaken W.V.D.vielen niet onder onze verzekering.Overigens is dit ook vermeld in hun voorwaarden.Dus we legden er ons bij neer!
Nu echter is het een huurkoop zaak ( voor ons is dat gelijk aan het kopen op afbetaling van b.v.een auto,waar de verzekering wel voor zou gelden, in geval van een geschil volgens C.B.te Apeldoorn)
Dit laatste hebben wij opnieuw aangekaart bij C.B.te Apeldoorn en ook nu verwijzen zij naar hun voorwaarden n.l.de WVD is uitgesloten volgens de eerder genoemde voorwaarden.
Wie van het forum heeft hier ook mee te maken gehad en wat was de verklaring van de Rechtsbijstand-verzekeraar nu het een huurkoopgeschil is!
Dank voor uw bericht.
Janssendelimpens.
-
Re: Rechtsbijstand verzekering...
Verzekeringsmaatschappijen willen zoveel mogelijk premies innen en zo weinig mogelijk uitkeren. Daar heb ik ook ervaring mee. Dus gewoon aan Centraal Beheer mededelen dat je niet accoord gaat met hun stellingname en rechtsbijstand eisen. Je kunt ook verwijzen naar de geschillenregeling die in de polisvoorwaarden staat,
Een kat in het nauw maakt rare sprongen!
Wat zul jij rare sprongen maken hvdb
HVDB,
Hulpje Van Dexia Bank?
Hulpje Van Dirk Bruneel?
Hondje Van Dirk Bruneel?
Hondje Van Dexia Bank?
Hielenlikker Van Dirk Bruneel?
Huichelaar Van De Banken?
Hoofd Van Dexia Bank
Hulpje Van Dexia Bank?
Hulpje Van Dirk Bruneel?
Hondje Van Dirk Bruneel?
Hondje Van Dexia Bank?
Hielenlikker Van Dirk Bruneel?
Huichelaar Van De Banken?
Hoofd Van Dexia Bank
-
...don quijjote...
Uw antwoord,waarvoor mijn dank,roept een discussie op met CB in Apeldoorn.Dat kan ik altijd nog doen.
Mijn vraag was:
Het is huurkoop (WVD)
CB-te Apeldoorn stelt geen recht op rechtsbijstand
Wie heeft daar ook ervaring mee en hoe werd dit dan opgelost?
janssendelimpens
Uw antwoord,waarvoor mijn dank,roept een discussie op met CB in Apeldoorn.Dat kan ik altijd nog doen.
Mijn vraag was:
Het is huurkoop (WVD)
CB-te Apeldoorn stelt geen recht op rechtsbijstand
Wie heeft daar ook ervaring mee en hoe werd dit dan opgelost?
janssendelimpens
Hans van den Boogert
Soms ook wel,
Harry van de Beledigingen.
Harry van de Beledigingen.
vermoed dat de reden van afwijzingen niet zo zeer in wel of geen huurkoop ligt maar vanwege de aandelen. Vermogensbeheer is uitgesloten op rechtsbijstands verzekeringen. Aandelenkwesties vallen hier onder. Het gaat om (huur) koop van aandelen.
Kijk dus in je voorwaarden of vermogensbeheer is gedekt en zo ja vecht ze daar op aan.
Kijk dus in je voorwaarden of vermogensbeheer is gedekt en zo ja vecht ze daar op aan.
Klachteninstituut Verzekeringen
Postbus 93560
2509 AN Den Haag
telefoon: 070-333 8 999
fax: 070-333 8 900
Om eventueel een klacht in te dienen. Bijvoorbeeld dat uitspraak over huurkoop aangeeft dat het geen vermogensbeheer betrefd en rechtsbijstand dus niet geweigerd mag worden.
Postbus 93560
2509 AN Den Haag
telefoon: 070-333 8 999
fax: 070-333 8 900
Om eventueel een klacht in te dienen. Bijvoorbeeld dat uitspraak over huurkoop aangeeft dat het geen vermogensbeheer betrefd en rechtsbijstand dus niet geweigerd mag worden.
Mijn rechtsbijstandvezekeraar (Aegon/SRK) beriep zich ook op de uitsluiting van "vermogenszaken" Mijn verweer (als eegaleaser) dat het niet om vermogen gaat, maar om onrechtmatig tot standgekomen contracten, bracht geen verandering van standpunt teweeg.
Ik heb daarna een klacht voorgelegd aan de ombudsman verzekeringen, maar daar werd de uitleg van Aegon/SRK ondersteund.
Er is nog wel een mogelijkheid de zaak voor te leggen aan de gewone rechter, maar ik heb het hoofd maar in de schoot gelegd. Tevreden stemt deze gang van zaken mij allerminst: wel meer dan 20 jaar premies innen en er niets voor terug willen doen, tekent wel deze verzekeraar. Ik heb daarna al mijn verzekeringen bij Aegon opgezegd - 8 stuks - en die ergens anders ondergebracht. Ook nog tegen een gunstiger tarief met meer klantvriendelijkheid en een uitgebreidere dekking.
Ik heb daarna een klacht voorgelegd aan de ombudsman verzekeringen, maar daar werd de uitleg van Aegon/SRK ondersteund.
Er is nog wel een mogelijkheid de zaak voor te leggen aan de gewone rechter, maar ik heb het hoofd maar in de schoot gelegd. Tevreden stemt deze gang van zaken mij allerminst: wel meer dan 20 jaar premies innen en er niets voor terug willen doen, tekent wel deze verzekeraar. Ik heb daarna al mijn verzekeringen bij Aegon opgezegd - 8 stuks - en die ergens anders ondergebracht. Ook nog tegen een gunstiger tarief met meer klantvriendelijkheid en een uitgebreidere dekking.
janssendelimpens,het gaat meer om de vraag hoe ben je verzekerd en waarvoor ben je voor verzekerd in je polis.Ik zelf ben bij ARAG verzekerd,daar heb je verschillende cartogoriéen in bij ARAG heb je A,B,C en D.En die ""D""staat voor fin/transactie's daarom wordt door mij verzekering het proces wel betaald en je moet je van te voren voor dat er moeilijkheden zijn je verzekering al afgesloten hebben.Dit gebeurt niet als je voor A catogorié verzekerd bent.
Laatst gewijzigd door croosjes op 20 okt 2004 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Croosjes gefeliciteerd dit heb je nu al tig keer vermeld. Misschien heeft de Arag geen kwaliteitsadvocaten, dan kun je altijd nog via de Vereniging een kwaliteitsadvocaat nemen.
Het enige wat je nodig hebt, is doorzettingsvermogen.
Het enige wat je nodig hebt, is doorzettingsvermogen.
Pikant,Maar wat ik uitleg is wel de waarheid hoe hard dat ook klinkt en het klopt dit heb ik ook meerdere keren uitgelegd.En inderdaad ARAG heeft geen advocaten die een aandelenleaseproces kunnen begeleiden en daarom besteden ze het ook uit.
-
Dank voor de snelle reacties op dit forum m.b.t.het onderwerp wel of niet verzekerd.
Ik adviseer dan ook iedereen (inclusief de Cons.Bond/Tros Radar) z,n polis maar eens goed na te kijken op alle voorwaarden.Arag is kennelijk op dit punt o.k.
Eerlijk gezegd heb ik (wij) er nooit goed na gekeken:ben ervanuit gegaan,dat als je bij C.Beheer te Apeldoorn;
Wettelijke Aansprakelijkheid/Consument en Wonen/Inkomen hebt verzekerd,dat je dan alle voorkomende zaken op dat gebied hebt gedekt.Kennelijk niet dus.Bedankt voor de reactie nogmaals en ik ga eens goed vergelijken voor 1 jan.a.s.,dan kan ik overstappen.
janssendelimpens.
Ik adviseer dan ook iedereen (inclusief de Cons.Bond/Tros Radar) z,n polis maar eens goed na te kijken op alle voorwaarden.Arag is kennelijk op dit punt o.k.
Eerlijk gezegd heb ik (wij) er nooit goed na gekeken:ben ervanuit gegaan,dat als je bij C.Beheer te Apeldoorn;
Wettelijke Aansprakelijkheid/Consument en Wonen/Inkomen hebt verzekerd,dat je dan alle voorkomende zaken op dat gebied hebt gedekt.Kennelijk niet dus.Bedankt voor de reactie nogmaals en ik ga eens goed vergelijken voor 1 jan.a.s.,dan kan ik overstappen.
janssendelimpens.
graag gedaan