LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rechtsbijstandsverzekering
rechtsbijstandsverzekering
Ook ik ben een van de gedupeerden. Met een inleg van NLG 500,00 per maand (3 jaar lang) deze liep in juni 2002 af en heb ik weer verlengd voor minimaal 1 jaar en maximaal 3 jaar, volg ik ook alles. Ik sta ook aangemeld bij Stichting Leaseverlies en Stichting Payback. Nu kreeg ik het weekend te horen dat ik een Rechtsbijstandverzekering moet gaan afsluiten want als Dexia voor de rechter moet komen, dan moeten we allemaal persoonlijk een advocaat in de hand gaan nemen en zullen de kosten natuurlijk aanzienlijk gaan worden. Kan iemand mij vertellen of dit noodzakelijk is?
Re: rechtsbijstandsverzekering
Mary,
2 dingen:
Ten eerste werk je bij een bank; je had dus kunnen weten dat het wenselijk is goed te weten wat je ondertekend. Maar goed...
Ten tweede kan ik je vertellen dat een rechtsbijstandverzekering alleen te gebruiken is voor zaken die nog plaats gaan vinden. Als je bijvoorbeeld hoort dat je ontslagen gaat worden en je sluit dan een rechtsbijstandverzekering af, dan mag je die niet gebruiken om de ex-werkgever aan te pakken. Kortom, je weet nu al dat je die verzekering wil gaan gebruiken om de aanbieder van je product mee aan te pakken en dat gaat niet werken. Ik weet dat deze uitleg een beetje krom is, maar ik ben dan ook geen verzekeringsadviseur.
Sterkte Mary!
Jan
2 dingen:
Ten eerste werk je bij een bank; je had dus kunnen weten dat het wenselijk is goed te weten wat je ondertekend. Maar goed...
Ten tweede kan ik je vertellen dat een rechtsbijstandverzekering alleen te gebruiken is voor zaken die nog plaats gaan vinden. Als je bijvoorbeeld hoort dat je ontslagen gaat worden en je sluit dan een rechtsbijstandverzekering af, dan mag je die niet gebruiken om de ex-werkgever aan te pakken. Kortom, je weet nu al dat je die verzekering wil gaan gebruiken om de aanbieder van je product mee aan te pakken en dat gaat niet werken. Ik weet dat deze uitleg een beetje krom is, maar ik ben dan ook geen verzekeringsadviseur.
Sterkte Mary!
Jan
Ter aanvulling: Mary, je kunt je voorstellen dat zo'n verzekeringsbedrijf wil voorkomen dat mensen zich even snel gaan verzekeren zodra ze juridische problemen verwachten! Dat is natuurlijk ook terecht. Dus je nu gaan verzekeren voor eventuele kosten voor een Dexia-proces, dat gaat niet. Dat wordt niet geaccepteerd.
Maar er is hier eerder over gepost, kijk even terug in het forum. En informeer je goed voordat je het afsluit, zodat je later niet voor onaangename verrassingen komt te staan als je denkt een beroep te kunnen doen op juridische bijstand.
Succes!
Maar er is hier eerder over gepost, kijk even terug in het forum. En informeer je goed voordat je het afsluit, zodat je later niet voor onaangename verrassingen komt te staan als je denkt een beroep te kunnen doen op juridische bijstand.
Succes!
de meeste verzekeringen voor rechtsbijstand verzekeren geen vermogensconflicten.