LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rechtszaken

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Habo
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2003 20:26

rechtszaken

Ongelezen bericht door Habo »

Vorige week is er met succes (in afwachting van het hoger beroep) gestreden tegen de Dexia praktijken...
Ik ben nu verschrikkelijk benieuwd hoe het met al die andere rechtszaken afgelopen is en in de toekomst gaat aflopen.
Ik neem aan dat er nu dagelijks rechtszaken gevoerd worden tegen mensen die hun restschuld terecht niet betalen.

Wie weet hier meer over..... Ook ik heb de envelop binnen en durf hem nog niet echt open te maken.

Assie
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 sep 2003 17:38

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door Assie »

Hallo hier Astrid,

Wij hadden een winstverdriedubbelaar, met als einddatum 03/02/2003.
We hebben een restschuld over gehouden van € 8750,- die we uiteraard niet gaan betalen.
Ik heb als niet meegetekende partner een vernietigingsbrief naar Dexia gezonden, en we hebben ons aangemeld bij de Stichting Leaseverlies.
We hebben ons suf geschreven (aangetekend) naar Dexia, via Payback diverse demonstratie's bijgewoond, maar helaas daar was het incassobureau eind augustus. Met het incassobureau (GGN) hebben we contact gehad, maar die heeft nooit meer iets van zich laten horen. Tot dat wij enkele weken geleden een deurwaarder aan de deur hadden.
Onze zaak dient nu begin december bij de rechtbank te Utrecht, dus hebben wij nu ten einde raad een bezoek gebracht aan een advocaat die zich wel in dit zaakje wil vast bijten.

Misschien is het een idee als er meerdere mensen zijn in dezelfde situatie, dat er door de advocaat iets wordt ondernomen namens een groep.
Met onze zaak is hij in ieder geval bezig. Maar laat iets van je weten als er interresse is.
In ieder geval nooit betalen, en als je het enigzins op kan brengen knok dan mee.

Groetjes Astrid

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Habo,

Wat voor brief heb je gekregen?

De rechtszaken, aangespannen door dexia, lopen nog voor zover ik weet.

Ook de zaak van Monique, waar in augustus op dit forum veel over geschreven is, loopt nog.

In deze zaak had dexia zelfs uitstel aangevraagd.
Hoezo voelt dexia zich zeker!!!

Habo, je zult inmiddels de brief wel hebben opengemaakt, heb je vragen laat het ons weten.

Groeten,
Piet

Mup
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 jul 2003 19:03

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door Mup »

Hallo Habo,

Ik ben een week geleden gedagvaard. Mijn zaak komt voor het eerst op 7 januari a.s. voor. Hier moet een procureur heen. Ik heb begrepen dat dan alleen gekeken wordt of alle partijen aanwezig zijn. Het daadwerkelijke verweer en proces begint daarna pas.
Ik wacht met spanning af de komende maand wat er met de andere zaken gebeurd.

Groeten,
MuP

Habo
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2003 20:26

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door Habo »

Ja Piet,

Ik heb de brief inmiddels opengemaakt en heb net als de anderen de keuze uit de drie opties. (verlengen, overnemen of betalen)

Overnemen 12.000 , Betalen restschuld ( 8.000) Kan ik niet opbrengen

dus ben genoodzaakt door ( max. 3jr.) te gaan verlengen in de hoop dat de politiek, de verschillende commissies, stichtingen enz. in de komende 3 jaar iets weten te bereiken. De schuld kan bijna toch niet groter worden en het nu te betalen maandbedrag dat ben ik toch al drie jaar gewend, al blijft het wel zonde geld.

Deurwaarders en incasso's zit ik helemaal niet op te wachten, alleen bij die dreiging al word ik onpasselijk...

Misschien

An

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door An »

Als jij het zegd wel! Maar van die ander geloof ik dat niet!

Truste :D An. :wink:

Ben
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 sep 2003 23:44

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door Ben »

HABO,

PAS OP --- Verlengen kan wel, maar reagereer niet middels het stnadaardformulier maar via een brief waarin je de keuze maakt onder voorbehoud van alle rechten en onder protest aangezien je niet daardwerkelijk een keuze hebt.....

Anders kun je namelijk geen recht meer maken op de resultaten van de rechtzaken.

gr.
Barry

Habo
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2003 20:26

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door Habo »

Hoi Barry

Bedankt voor je reaktie,

Ik gebruik hun standaard formulier, maar doe er wel een brief bij waarin ik verwijs det die brief onlosmakelijk deel uit maakt van het korrekt ingevulde formulier met de keuze tot verlengen.

In die brief geef ik o.a. aan dat ik onder protest en met behoud van rechten tot verlenging heb besloten. Ook geef ik aan dat ik onder morele druk waarbij niet wordt geschuwd met het inschakelen vanincassobureaus en deurwaarders. en ik gewoonweg niet beschik over financiele draagkracht om de effecten over te nemen of om de effecten te verkopen.

ook verwijs ik naar de rechtszaak van Leaseverlies.

enz. enz. enz.

zie ook het onderwerp "verlengen wat is wijsheid"

Ik weet dat ik nu eenmaal niet tegen de dreiging van incasso's rechtszaken en deurwaarders bestand ben.... en dit geeft me effe weer rust...

Okay,,,,, ik weet ook wel dat het misschien uitstel van executie kan zijn.... maar ik hoop dat de geschillencommissie .de politiek, diverse rechtszaken de komende drie jaar wel iets weten te bewerkstelligen.
De stichting Leaseverlies vind ik maar slappe hap en trekken alleen maar onderuitgezakt op de bank rente van 4.000.000 inleg van gedupeerden..... 7-10 jaar wachten , terwijl dexia de mensen het mes op de keel zet.....

Beedankt voor je tip en die blijven welkom......

martin65
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:42

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door martin65 »

Hallo Astrid,

Ook ik heb een winstverdriedubbelaar en moet nu vóór 28 november het keuzeformulier invullen. Ik voel hier helemaal niets voor. Mijn restschuld bedraagt € 8450,- en ook ik kan/wil dit niet ophoesten.
Ik wil wel met je meegaan om met dezelfde advocaat te gaan strijden tegen Dexia. Ik ben ook lid van de stichting Leaseverlies en heb inmiddels een vernietigingsbrief aan Dexia gestuurd die uiteraard niet door Dexia is geaccepteerd.

Ik weet alleen niet wat ik op dit moment moet doen. Formulier onder protest tekenen of ongetekend terugsturen met een aparte brief om niet te betalen.

Wie weet raad

Groeten

Martin

isabel
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2003 09:29

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door isabel »

Hoi Astrid en de rest,

Ik heb ook een winstverdriedebbelaar met een restschuld van 7500,00 en moet ook eind deze maand reageren.

UIteraard wil ik niet betalen en een rechtzaak aanspannen. Maar die kosten kunnen ook erg oplopen heb ik begrepen.

Daarom vind ik jouw idee ( astrid), samen de advocaatkosten delen, een goede oplossing. Ik dacht overigens dat de stichting dat al deed??? Als onze achtergrond hetzelfde is wil ik dus ook (samen met Martin65) best met je meegaan en een zaak aanspannen met dezelfde advocaat.

Welke stichting is het beste om me aan te melden. Je hebt er nu zoveel?? En wat doen ze eigenlijk voor je??

Martin65 ik weet dus ook niet wat ik nou moet doen.......ten einde raad!!!!! Maar de keuze moet wel snel gemaakt worden......

Als iemand kan vertellen wat je het beste kan doen graag!!!!

Een advocaat die ik heb gesproken vertelde mij dat onder protest de restschuld in termijnen terug betalen ook een optie was om te doen???Heeft iemand hier ervaring mee?

Veel vragen wie kan mij wat antwoorden verschaffen??
Isabel

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Isabel,

Als je je restschuld niet wilt betalen en het op een rechtszaak laat aankomen, heeft het geen zin om lid te worden van een stichting.
Leaseverlies en Eegalease zijn goed om lid van te zijn als je kan blijven voldoen aan al je betalingsverplichtingen en je restschuld.
Lukt dit niet komt er een rechtszaak, je hebt een advocaat nodig die je verdedigt, hierdoor vervalt je lidmaatschap van de stichting.

Weet je al of je in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand(toevoeging)?
Kijk op www.rvr.org bij infobalie.

In welk gedeelte van Nederland zoek je een advocaat?

Het blijft een individuele zaak, je kunt dus niet met z’n tweeën de kosten delen.

Het is geen optie om onder protest in gedeeltes terug te betalen , dexia accepteert dit niet!

Succes en groeten,
Piet

30Biko
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2003 12:57

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door 30Biko »

Hoi beste mensen,


Hoe staat het met de rest van de lopende Dexia rechtszittingen in Nederland. Ik heb naar aanleiding van deze opmerkingen op dit forum eens onderzocht wat de status is.

Op de site rechtspraak.nl is het mogelijk om inzicht te krijgen over welke zaken er inmiddels uitspraken zijn gedaan. Na telefonische overleg met de afdeling voorlichting van de rechtbank te Arnhem blijkt het op deze site te gaan om een landelijke vermelding van alle zaken. Je kunt ook per rechtbank een selectie maken best wel handy.

Op mijn vraag of er ook inzicht is op de lopende en inmiddels op de rol geplaatste zaken kreeg ik het volgende antwoord. Het overzicht hierop bestaat wel maar die is alleen toegankelijk voor juristen en mensen van de pers.

Nu is mijn vraag aan het forum of er iemand is die deze autorisatie heeft en de info met ons wil delen.

Groet Biko

isabel
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2003 09:29

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door isabel »

Hoi Piet,

Bedankt voor jouw reactie! Ik heb toch nog wat vraagjes?

De stichting is toch aan het preocederen tegen dexia voor ons? Dat is toch de doelstelling van de stichting??? Wat doen ze dan voor ons??

Het probleem is dat ik geen gesubsidieerde rechtsbijstand krijg. Dus kunnen de kosten voor een advocaat nogal oplopen zonder zekerheid dat je de zaak wint. en daar heb ik dus zeker geen geld voor.

Ik heb met een advocaat gesproken en hij vertelde mij dat als ik wel al mijn restschuld zou betalen a 7500 euro, ik dat niet meer zou terug zien ook niet als de zaak positief voor ons uit zou vallen. Je denkt toch niet dat dexia nettjes alles terug gaat betalen??????

Daarom wil ik mijn restschuld dus ook niet betalen...hij kwam met het advies om de resschuld in kleine maandtermijnem met protest te betalen in de hoop dat dexia me met rust laat totdat we meer zekerheid omtrent de processen die gevoerd zijn tegen dexia en de kans op slagen hebben.

Goed ik moet iets gaan doen:
restschuld betalen of ?????

Ik weet dus niet wat je nou het beste kunt doen en het lijkt wel of niemand een advies kan geven???
Wat heb jij gedaan en wat zijn de consequentie geweest?????


Groet Isabel :cry:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Isabel,

Een stukje van de site van Leaseverlies:

Wat is het doel van de rechtszaak van de Stichting Leaseverlies?

De Stichting Leaseverlies vraagt in haar procedure aan de rechter om te oordelen of de reclame die door LegioLease is gebruikt om de effectenlease-producten te verkopen, misleidend was, en verzoekt de rechter daarnaast vast te stellen hoe de schadevergoeding moet worden berekend. Indien de rechter dit in een zogenaamde “verklaring voor recht” vastlegt, kan een ieder die op basis van de reclame-uitingen van Legio een overeenkomst met Legio of haar rechtsopvolgers heeft gesloten, aanspraak maken op schadevergoeding op grond van onrechtmatig handelen door Legio en haar rechtsopvolgers. Aangezien de brochures niet verschillen van persoon tot persoon, behoeft niet bij iedere contractant opnieuw te worden getoetst of in uw afzonderlijke geval sprake is van misleidende reclame.

Indien de procedure van de Stichting Leaseverlies tot een positief oordeel leidt, kunt u met een afschrift van dit oordeel in de hand bij Dexia uw verhaal halen. Hiervoor is in beginsel geen gecompliceerde juridische procedure nodig. De kans bestaat dat de Stichting u ook bij het incasseren van de schadevergoeding van dienst kan zijn. Hierover bestaat op dit moment echter nog geen duidelijkheid. Te zijner tijd zal de Stichting u hierover nader berichten.



Je hebt met een advocaat gesproken.
Uit welk gedeelte van Nederland kom je, dan geef ik je wel een telefoonnummer of meer van advocaten die met dexia zaken bezig zijn.
Bel ze op, vertel je verhaal, laat je informeren (vrijblijvend ) en maak dan een keus.
Een telefoontje is zo gepleegd.


Groeten,
Piet

isabel
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2003 09:29

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door isabel »

Hoi Piet,

Ik woon in Hoofddorp, dat is de Haarlemmermeer.

Wat heb jij gedaan???

Bedankt voor je reaktie!
ISabel

frits
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 nov 2003 21:01

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door frits »

Hallo,

zoals zo velen ben ik ook heel erg benieuwd naar de status van de lopende processen en hoeveel processen of er momenteel daadwerkelijk lopen.
Dexia heeft begin augustus aangekondigd om te starten met 150 dagvaardigingen.
Vaak wordt er uitstel gevraagd en gegeven als het daadwerkelijk tot een dagvaarding komt. Maar er zouden toch zo onderhand wel eens wat uitspraken moeten zijn. Hier op het forum zijn div. mensen geweest welke een dagvaarding zouden hebben gekregen , na de melding dat zij contact met een advocaat hebben gehad hoort niemand hier meer iets van ze. Ook de div. stichtingen en verenigingen laten wat betreft de lopende zaken niets van zich horen.
Of is het misschien zo dat Dexia tijdens de zitting wel wil schikken en in het proces verbaal laat zetten “beide partijen onthouden zich over het ter zitting besprokene” als dit zo is dan klopt het dat er geen uitspraken de vinden zijn.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Isabel,

Advocaten (met toevoeging)in de omgeving:

Hoofddorp: Mr. Oversier, Advocatenkantoor v. Roest en Singh,
telnr. 023-5563790

Amsterdam: Mr. Wolfs, Advocatenkantoor van Diepen en van der Kroef,
telnr. 020-5747474

Beiden hebben al meerdere dexia zaken.

Ik ben zelf gestopt met betalen (eegalease situatie) en volg de bekende procedure:
Twee keer een aanmaning gehad van dexia om te betalen anders geven we de zaak over aan een incasso bureau, twee brieven gehad van het incasso bureau en als laatste een brief van dexia dat ze overgaan tot de verkoop van de aandelen.Wordt vervolgd.

Groeten,
Piet

martin65
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:42

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door martin65 »

Hallo Piet en Isabel,

Ik woon in de omgeving van utrecht. Ik begrijp niet dat als je lid bent van leaseverlies en eegalease dat je bij het nemen van een advocaat je lidmaatschap van de stichting verliest.

Ik heb het gevoel dat leaseverlies momenteel niets doet en dat je thans onder druk van de omstandigheden wel genoodzaakt bent wat te doen.

Derhalve dan mijn vraag of naar een advocaat gaan zinvol is?

Ik kan nog wel reageren op de aangetekjende brief van Dexia nav de vernietigingsbrief van mijn echtgenote.

Heeft iemand hier een voorbeeld van?

Ik zie gaarne een bericht tegemoet.

Vr. groet,

Martin

WG

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door WG »

Heeft iemand misschien een advocaat in de stad Groningen
gevonden die ons gezamelijk wil helpen.
Ben lid van leaseverlies en Eegalease mijn WVD contract loopt
af in Jan 2004.
Heb alle termijnen van 45 euro wel gewoon betaald.
Ik ben niet ingegaan op het Dexia-aanbod.
Restschuld!!!! :roll:
Heb nog geen keuzeformulier van Dexia ontvangen.

vr gr wg

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door pallu »


Gesloten