LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rente

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

rente

Ongelezen bericht door croosjes »

allemaal,je bent er ingelopen met de deal met DEXIA en dan krijg je dit ook nog toe:

Gepubliceerd | dinsdag 23 december 2003. Gewijzigd | dinsdag 23 december 02:24 uur.


Bank geeft lagere rente niet altijd door aan klant
Van onze verslaggever Xander van Uffelen


AMSTERDAM - Nederlandse banken hebben de lagere rente op de kapitaalmarkt de afgelopen drie jaar niet volledig doorgegeven aan consumenten. Geldleners betalen voor hun krediet daarom meer dan strikt noodzakelijk is. Dat concludeert De Nederlandsche Bank (DNB) in zijn jongste kwartaalrapport.

e-mail dit artikel

printversie

meer over dit onderwerp

nieuwsbrieven






De banken hebben mede door hun onvolledige doorberekening van de lage rente, meer geld verdiend met de inkomsten uit rente. In 2002 boekten de Nederlandse banken samen netto 26,7 miljard euro aan rente-inkomsten. In 2000 was het verschil tussen de betaalde en ontvangen vergoeding voor het lenen van geld nog 23,4 miljard euro. De zogeheten rentemarge - het verschil tussen de kapitaalmarktrente en de rente die klanten betalen - steeg voor de banken met 24 procent naar ruim 32 procent.

[Advertentie

Gast

Re: rente

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een raar verhaal.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: rente

Ongelezen bericht door croosjes »

allemaal,als dexia met een gedupeerde een overéénkomst sluit over hoe de rest schuld te betalen en dat ben je overééngekomen dan moet je hier rente over betalen.Nou de rente in de topic is bedoeld om die rente in de overéénkomst voor restschuld zo klein mogelijk te houden.Inplaats bijvoorbeeld 3% dan 2% dat is het verschil.dexia heeft meer over gehouden en u moet meer betalen vrgr.andre de croos

Gast

Re: rente

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom ?

Gast

Re: rente

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind het niet eerlijk als eegaleasers hun geld wel terugkrijgen en anderen niet.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: rente

Ongelezen bericht door aert0001 »

Geplaatst op 25 Dec 2003 18:52 door aert0001

Beste "gast" als je nu eens zou beginnen met je naam te vermelden,

--------------------------------------------------------------------------------

De stelling; ik vind het niet eerlijk als eegaleasers hun geld terugkrijgen en andere niet.

Eerst even dit; de vraag van huurkoop of niet is simpel te beantwoorden n.l. ja of nee, de groep die zich eegaleasers noemt is dus eenvoudig van de andere te onderscheiden, waar deze groep gedupeerden zich op beroept idem.

Je moet dit echter niet zien als één groep, maar als een stap binnen het debacle,
Indien deze stap genomen wordt volgen er gewoon meer, de groep/stap zorgplicht bijvoorbeeld, ook een redelijk duidelijke stap, lijkt mij althans, om de hele afstand te overbruggen zijn er nu eenmaal stappen nodig, het zal toch allemaal stapje voor stapje moeten gaan.
Maar weet wel iedere stap is er een, dwaling is ook zo’n stap.

Dan hebben we dus al enkele stappen bij elkaar eegalease, zorgplicht, dwaling,
Allemaal gronden van vernietiging, iedereen zal er nog wel voor zichzelf en de eigen situatie wel een of twee stappen bij kunnen zetten.

Eegalease is wel de meest simpele volgens mij, het is immers huurkoop of niet, en als het aan de criteria van huurkoop voldoet voila, dan horen daar gezinsbeschermende maatregelen bij, laat dan ook deze groep de eerste zijn die uit deze onfrisse zaak kunnen komen, let wel de eerste, de andere stappen zijn gewoon iets gecompliceerder, maar na de stap komt het lopen, en dat gaat al een stuk sneller.

Ik vind het dan ook een beetje vreemd dat bij de eerste stap mensen al beginnen te denken dat het lopen toch wel niet zal lukken, potverdorie, het is een eerste stap, “de eerste stap” nu gaat het goed, de lucht klaart op, handvaten worden aangereikt, grijp ze vast, liefst met twee handen, vecht voor je rechten iedereen voor de zijne, en met alle middelen.
Stapje voor stapje, en gestatig vooruit.

Zoals op dit forum door een notoir schrijver in het verleden steeds gesteld:

IS DAT DUIDELIJK!

Groetjes, fijne dagen, Ton

Naar boven

Gast

Re: rente

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom ?? Ik vind het gewoon niet eerlijk Ton.

Sjaak

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: rente

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: rente

Ongelezen bericht door croosjes »

sjaak,ik denk persoonelijk dat de zorgplicht het breekpunt is dat dexia door de knieenen gaat.Want iedere bank dient zich hier aan te houden.Bedrijven leveren normaal gesproken geen matriaal aan klanten die de last niet kunnen dragen en dit moeten ze controleren,dat werdt ook duidelijk in de radio zending 22-12-2003.vrgr.andre de croos

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: rente

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Sjaak, fijn dat je je naam vermeldt het is altijd moeilijk zoniet irritant om te praten met iemand achter een masker,

Even dit, het is niet oneerlijk, het is misschien niet “leuk” dat nu blijkt dat mensen van de eegalease groep nu de eerste stap zetten, maar wel heel belangrijk, toegegeven het lijkt simpel en makkelijk gegaan, toch heeft deze groep het net zo moeilijk gehad als de rest, tot nu toe heeft Dexia altijd volgehouden dat ze de vernietiging niet accepteerden, ook voor hen is/was het een hel.

Maar de stap is gezet, het ziet er goed uit, en dat is een feit.
Nu moeten alle pijlen naar de volgende stap gaan “de zorgplicht”, ook deze stap zal genomen worden, stap 3 en verder is maar een kwestie van tijd.

Zelfs de mensen die dat idiote aanbod getekend hebben, onder dreiging en uit angst, ook die stap komt razendsnel dichterbij, betrokkenheid, positieviteit, vechtlust en tijd, dat zijn op dit moment belangrijke woorden, er komen nog verschillende obstakels aan, homogeniteit is belangrijk, allemaal hebben we een gemeenschappelijk doel.

André zo is dat en dat wordt stap 2, en let op hoe snel deze genomen gaat worden, de absurditeit waarmee Dexia schermt, zal door iedere rechter zo van tafel geveegd worden, alleen de stelling van Dexia dat de zorgplicht niet opgaat voor hun kan en klare product is gewoon kolder te noemen.

Margreet, dat was toch wel een heel goede uitzending hé, en eigenlijk is er veel meer gezegd dan verteld, ik bedoel ook de politieke partijen geven ruiterlijk toe wat ze van deze bank en zijn methodiek vinden, de impact hiervan zal snel duidelijk worden, de toon is wel gezet.
Beste Margreet een paar topics terug heb ik nog iemand verwezen naar je voorbeeld brieven,
En ook via de privé mail heb ik dat gedaan, eigenlijk een beetje impulsief, maar ik hoop dat je er geen bezwaar tegen hebt.

Nu voor iedereen, denk er even over na, de eerste stap is er, nu gaan we lopen we lopen er gewoon recht overheen.

Groetjes en fijne kerstdag vandaag, en dan op naar 2004, Ton

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: rente

Ongelezen bericht door Dubio »

Als men op het Dexia-aanbod was ingegaan had men de restschuld renteloos kunnen aflossen, dat is pas een lage rente.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: rente

Ongelezen bericht door CB »

En Dexia blijft onbestraft en kan rustig met deze praktijken doorgaan. Is dat hetgeen wat je wilt Dubio?

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: rente

Ongelezen bericht door croosjes »

dubio,dat was geen aanbod,vrgr.andre de croos

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: rente

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: rente

Ongelezen bericht door Albert »

Dag Margreet,

Dan is dit jaar voor jullie dus eigenlijk een heel fijn jaar geweest. Gefeliciteerd dan maar en dat je nog lang gezond mag blijven.

Groetjes,

Albert.

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: rente

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Mieke D.
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 nov 2003 16:50

Re: rente

Ongelezen bericht door Mieke D. »

Beste Margreet, Ton, Albert,

Ik ondervind veel steun van jullie bijdragen op het forum.
Ik ben het er ook van harte mee eens dat er heel veel waardevolle zaken zijn, die niets met geld te maken hebben.
Maar, als ik mijn geld nou toch kwijt moet zijn, had ik het liever ten goede zien komen aan mensen die het écht nodig hebben, die niet naar een ziekenhuis in Belgie kunnen gaan b.v., dan aan een bank.
We hadden heel wat mensen kunnen helpen met ons gezamenlijk "ingelegde" bedrag aan rente. (Over restschulden praat ik maar niet eens).

Een goede tijd gewenst,

Mieke

nenita
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 dec 2003 15:19

Re: rente

Ongelezen bericht door nenita »

Ikheb afrekening gekregen mijn vrouw heeft nooit ergens voor getekend
ik heb altijd onder protest getekend en altijd gezegd dat ik mijaan de uitspraak van de rechter zal houden ikheb voor mij zelf moeten tekenen
mijn vrouw was er steets op tegen ik zelf was dag en nacht met de
winstverdriedubbelaar bezig ik kon er niet meer tegen
ik heb nu de restschuld als renteloze lening gekregen moet in 116
maanden terug betalen ik hoop dat het nog anders gaat aflopen ikheb nog hoop

nenita
Laatst gewijzigd door nenita op 26 dec 2003 17:22, 5 keer totaal gewijzigd.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: rente

Ongelezen bericht door Albert »

Mieke ik heb eens een stukje geschreven onder de titel " solidair zijn" Ik ben hier nog steeds voor in. Lees het maar eens.

Leuke dagen gewenst in Lissabon.

Albert

nenita
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 dec 2003 15:19

Re: rente

Ongelezen bericht door nenita »

:cry:

Gesloten