LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Restschuld betalen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Catharina
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2003 18:21

Restschuld betalen

Ongelezen bericht door Catharina »

Mijn man heeft een winstverdriedubbelaar die in november afloopt en uitkomt op een restschuld van ca. € 2.800,--. Ik heb me aangemeld bij Eegalease en heb het contract vernietigd. Wij zijn ook aangesloten bij Leaseverlies en hebben de rente onder protest doorbetaald.
Nu staan we voor de keuze en denken dat we de restschuld gaan betalen omdat we geen zin hebben in nog meer kosten (incassokosten e.d.).
Wij zoeken nu de conceptbrief waarmee wij ook nu onder protest kunnen betalen. Volgens mij heeft deze brief ooit op dit forum gestaan maarik kan hem niet meer vinden. Hopelijk kan iemand mij helpen!

Met vriendelijke groet, Catharina

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Restschuld betalen

Ongelezen bericht door JH »

jullie restschuld is gelukkig niet zo hoog, dat je er verstandig aan doet om onder protest uiteraard te betalen. Weliswaar was dit bedrag beter te besteden maar de eventuele incassokosten en kosten voor dagvaarding (advocaat etc)liegen er ook niet om. Dat zou jullie restschuld alleen maar hoger maken.
Wat die conceptbrief betreft met onder protest betalen, als je brieven kunt schrijven dan is een kort en duidelijk briefje met de volgende inhoud het beste.

Bijgaand een mogelijke tekst ( enigszins vrij vertaald maar het spreekt van zelf dat een briefschrijver zelf de nodige aanpassingen moet doen)
Behoort nu eenmaal tot de eigen verantwoordelijkheid van een ieder om zelf de zaakjes op orde te brengen en met een beetje hulp en advies lukt dat wel.

Verstuur de brief dan uiteraard wel aangetekend en met ontvangstbevestiging.

Aan de boevenbende van Dexia

Hierbij delen wij u mee dat wij, geconfronteerd met de ontstane restschuld en onder druk van uw intimidaties en dreigementen, helaas genoodzaakt zijn om de restschuld aan u ONDER PROTEST EN VOORBEHOUD VAN ALLE RECHTEN inzake de gerechtelijke procedure van de Stichting Leaseverlies, bekend onder rolnummer 2003-143 en 2003-218 bij de Rechtbank Amsterdam
.

Hoogachtend (dus zeer zeker niet met vriendelijke groeten)

Gesloten