LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spaarbelleg sprintplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
sander

spaarbelleg sprintplan

Ongelezen bericht door sander »

ja ik ben ook 2,5 jaar begonnen met sprintplan.
2x 200 gulden per maand voor 5 jaar..
en ik weet niet wat ik moet doen.
stoppen ?
het bedrag per maand verminderen naar 2x 100 gulden ?
of gewoon niet vrolijk doorgaan ?

stoppen: 5% over 60000 gulden betalen= 3000 gulden
wat moet ik nog meer betalen ?
op mijn laatste afschrift (begin 2002) las ik ca. 12000 gulden verschil over 6000 gulden
dus ca. 15000 neerleggen ?

2x 100 gulden verminderen: en mijn belleging is waardeloos en voor niks geweest ?
en wanneer moet ik nog eens bij betalen ?

doorgaan: en er achterkomen dat ik 24000 gulden voor niks heb betaalt
en misschien moet bij betalen ?
kan dat ?

ik weet het niet meer, wie kan me helpen !?

en ik wil op de hoogte gehouden worden van de ontwikkellingen

succes iedereen..

sander

stefan van teeffelen

Re: spaarbelleg sprintplan

Ongelezen bericht door stefan van teeffelen »

Stoppen = inderdaad 5% boete plus de garantie op de lening kwijt. Dat betekent dus dat je het verschil moet bij lappen (kan erg uit de hand lopen)

Inleg verlagen heeft ook als consequentie dat je je garantie op de lening verliest met als gevolg dat je aan het eind van de rit ook gigantisch de spreekwoordelijke '***' kunt zijn.

Als je het plan gewoon 'uitzit' (hoe vervelend ook) dan weet je één ding zeker: dat je 'alleen' je inleg kwijt bent.

Voor meer info over sprintplan e.d. verwijs ik je naar alle berichtjes in dit forum over dit kloteplan...

Sterkte,
Stefan

sander

Ongelezen bericht door sander »

dank je stefan voor je reactie.
maar weet je zeker dat ik niet hoef bij te betalen na de 5 jaar als er een verschil is opgetreden.
ik hoor van een aantal kanten dat dat wel zo is !
weet iemand anders hier meer over ?

Silvia Liefers

Ongelezen bericht door Silvia Liefers »

Wij hebben twee sprintplannen, een van 150 en een van 200 gulden. Gelukkig hebben we 1 klik gehad en hoeven niks bij te lappen. We zijn alleen de inleg kwijt. Over 2 jaar loopt het plan af en we betalen gewoon maar door. Dat lijkt ons op dit moment het beste. Silvia

Stefan

Ongelezen bericht door Stefan »

In mei ben ik dus gestopt met die sprintplannen (zie boven in dit forum). Aanvankelijk was het verschil in aankoop en verkoop 59 eurocent per participatie zo'n 5.500 piek alles bij elkaar. Samen met de 5% boeterente zou dit dus zo'n kleine 8000 gulden gaan kosten.

Ondertussen heb ik spaarselect en spaarbeleg aansprakelijk gesteld voor de schade (via aangetekende brief). In die brief maak ik melding van de misleiding die m.i. aan de orde is. Tevens vraag ik om inzicht in de aan- en verkoopkoersen.

Spaarselect meldt me dat de klacht in behandeling is en dat er over 6 weken een reactie komt.

Spaarbeleg stuurt gewoon een acceptgiro voor die 8000 piek. Verder krijg ik geen inhoudelijke reactie.

Vandaag ontvang ik een flutbriefje dat er een fout is gemaakt in de afrekening. Het verschil in koers van de participaties is niet 59 eurocent maar 0,093 eurocent. Geen 8000, maar 3200 gulden betalen dus. Een heel verschil!

Voor hetzelfde geld had ik betaald! Zouden ze er dan op teruggekomen zijn?

Nog steeds ben ik in de verste verte niet bereid over te gaan tot betalen. Deze ontwikkeling maakt dat ik nog wantrouwender ben naar spaarbeleg.

Ik ben benieuwd of ze in ieders papieren de fout ook recht zetten. Ik adviseer iedereen om inzicht te vragen in de huidige stand van zaken m.b.t. het sprintplan.

Controleren dus!...of bellen met die typ-trutten van dat klotebedrijf!

Gegroet,
Stefan

Bianca

Ongelezen bericht door Bianca »

Hoi allemaal!

Ik heb ook een sprintplan van spaarbeleg afgesloten in maart '99... ƒ 150.- p/m
Ik heb een folder waarin staat dat je in iedergeval 90 % van je inleg terug krijgt, dat het garantie fonds daarvoor garant staat!
Heeft iemand dat ook ergens gelezen, of is dat gewoon onzin?? Of (dat kan ook nog) heb ik het verkeerd begrepen?
Ik was 18 toen ik het afsloot, dus nog behoorlijk naief...
Maar ja, weet iemand dus hoe dit in elkaar steekt??

veel sterkte met alles!

Groetjes Bianca

kees

Ongelezen bericht door kees »

Beste Bianca,

Als je Spaarbeleg opbelt kunnen ze je precies aangeven hoe het product werkt en waar je in het contract eventueel die 90% kunt terugvinden. Ik ken het product niet, dus ik kan je niet van deze info voorzien.

Groeten Kees

SPRINT BELG

Ongelezen bericht door SPRINT BELG »

Ja ook ik ben er in getrapt.

Het mooie sprintplan binnen 5 jaar een mooi capitaal opbouwen "ja natuurlijk"

Ik ben toevalig op de web site van spaarbeleg geweest en daar heb ik een nieuwe folder van het gewelige sprintplan aangevraagt "das pas een goede folder" had ik die maar 2 jaar eerder gehad. Daar staan alle - en een paar + puntjes in. Als je die ziet dan ben je wel goed gek wil een sprintplan afsluiten. Het lijkt erop dat Spaarbelg zich lanzaam begint in te dekken. Ik heb ook een formulier aangevraagt om je maandelijkse inleg te verlagen daar staat dus weer niets in dat wanneer je je inleg verlaagt automatisch je garantie vervalt op je geleende bedrag dus blijf je dood leuk met een schuld zitten aan het einde van je loop tijd (aannemend dat de waarden van je participaties niet meer stijgen).

Nou surf ik al een tijdje rond hier op deze web site en kom een hoop berichtjes tegen van gedupeerde sprinters. Het valt me op dat er een hoop klaag berichtjes opstaan maar geen actie berichtjes. Dat vind ik jammer omdat het heel makkelijk is om actie te voeren tegen een spaarbelg zoals spaarbeleg. Ik noem maar een aantal voorbeelden.

Ten eerste het in kaart brengen van gedupeerde sprinter.

ACTIE: Met zijn allen een gezamelijke brief schrijven naar Radar, Consumenten bond en naar Spaarbeleg word hier op niet gereageerd dan allemaal een aparte brief sturen naar Spaarbelg.

Ook kunnen we met zijn allen E-Mailtjes sturen naar Spaarbeleg.

De info lijn van Spaarbeleg met zijn allen tegelijk bellen.

Kort om het hele survice netwerk van Spaarbelg platleggen.

Net zolang totdat we gehoor krijgen aan onze klachten.
Daarom lijkt mij het verstandig om alle sprinters in kaart te brengen en zo een gezamelijk front te vormen. Ook om andere mensen ervan te weerhouden om een Sprintplan af te sluiten.

Wat vinden jullie hiervan graag zie ik nog sugesties.

Denk erom alleen begin je niets maar samen zijn we sterk.

De groeten

Martijn Kers

Zoë Gibson

Ongelezen bericht door Zoë Gibson »

Ik wil ook alle gedupeerden van Spaarbeleg (met name inzake de Sprintplan) oproepen om naar www.consumentenbond.nl te gaan. Klik op 'doe mee' en vervolgens op 'lees verder' bij 'lopende acties' en als laatst 'consumenten problemen'. Daar zien jullie mijn oproep.

Jullie kunnen daar lezen hoeveel mensen gereageerd hebben op mijn aanbod van een voorbeeld brief om naar Spaarbeleg te sturen.

Reageer aub ook dan op de site want dan kan de Consumentenbond zien hoeveel reacties er zijn (inmiddels meer dan 170) Hopelijk kunnen zij dan een concrete actie opstarten namens ons allemaal.

Vergeet neit je mail adres in de tekst te melden.

Gesloten