LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stopzetten betalingen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
rust

stopzetten betalingen

Ongelezen bericht door rust »

Hoe zet je de betalingen stop als je een automatische incasso hebt lopen bij dexia?

pgoderie

Re: stopzetten betalingen

Ongelezen bericht door pgoderie »

Is het wel wijs om je betalingen stop te zetten naar LegioLease? Er is toch nog niets vastgelegt dat Dexia ons moet tegemoet komen met 80% of is dit al wel toegezegt?

johannes2

Ongelezen bericht door johannes2 »

gewoon bij de bank een rode kaart invullen

john uit goirle

Ongelezen bericht door john uit goirle »

gewwon een rode kaart en zelf bij de bank deze laten blokkeren.
als dexia niet reageert op de rode kaart dan houd de bank deze afschrijving tegen.
heb ik ook gedaan bij de abnbank.

oskarvdvelde

Ongelezen bericht door oskarvdvelde »

hallo,
ik ben hier voor het eerst en zag dit topic. ik betaal nu ook nog iedere maand en dat zit me helemaal niet lekker. maar ik heb zoiets van... als ik nu die automatische incasso blokkeer dan krijg ik natuurlijk meteen een deurwaarder in mn nek. hoe moet ik daar dan mee
omgaan?
groet oskar

Annet

Ongelezen bericht door Annet »

Oskar, je krijgt niet meteen een deurwaarder in je nek, die komt er pas als er een uitspraak is geweest. Ik betaal al sinds oktober 2003 niet meer. Natuurlijk allerlei dreigementen gehad, brieven, telefoon, nu dan ook een nota verhoogd met incassokosten. Nou, ze doen maar. Die deurwaarder (veredelde postbode wordt ie hier ook wel genoemd) komt echt je huis niet leeghalen.
Stoppen met betalen en als je je nog niet hebt aangemeld bij een van de stichtingen of info hebt ingewonnen bij een advocaat, is het nu tijd om dat te doen.

Annet

oskarvdvelde

hmmmmm vind het wel eng hoor....ik heb op dit moment geen werk en moet dus rondkomen van een ww-tje dus ik heb geen cent over in de maand :( ik ben lid van de stichting leaseverlies maar ik weet niet in hoeverre die mij kunnen helpen als ik eenmaal in die oorlog met dexia zit.....

groet oskar

Annet

Reden te meer om direct te stoppen en een advocaat om raad te vragen. Misschien krijg je nog toevoeging ook.
Wees niet snel te bang. Er gaat minstens een paar maanden overheen voordat je betalingen verhoogd worden met incassokosten. Als je het kan missen zet je het opzij. Als er dan echt niet meer aan te ontkomen is kun je alsnog betalen maar dan heb je tenminste hulp en info ingewonnen bij allerlei instanties.
Bovendien is er dan wellicht meer nieuws over Oosting en Leaseleed enzo. Misschien zijn we er over een paar maanden wel af en dan sla jij je voor je kop dat je steeds betaald hebt :)

Annet

oskarvdvelde

maar als ik dan uiteindelijk toch moet betalen is het misschien wel meer geworden? misschien wel die toevoeging maar als ik dan bijv. volgende maand een baan krijg dan is dat ook gelijk van de baan neem ik aan? en dan kan ik nog vet gaan betalen.....? en weet je misschien ook een advocaat in de regio zwolle die dexia zaken doet?

oskar

Adriaan

Ongelezen bericht door Adriaan »

Als je nu een toevoeging aanvraagt als je aan de voorwaarden voldoet, is deze 6 maanden geldig. Mocht je over 3-maanden weer een baan hebben, dan heeft dat niets meer met de toevoeging te maken.

Dommerholt & Van Dijk in Zwolle hebben al veel Dexiaklanten. Tel. 038-4272020

oskarvdvelde

kijk dat is beter!! tenminste... als ik niet over die 6 maand heen kom? dus dommerholt & van dijk doen hier ook aan? dan zal ik daar eens heen bellen! bedankt adriaan

groet oskar

oskarvdvelde

en Annet ook bedankt!!!

Annet

Graag gedaan. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Het is door dit forum en de stichtingen dat ik zo sterk ben en halsstarrig volhoud. De berichten over een goeie afloop worden ook beter al zullen we misschien niet geheel schadeloos gesteld worden. Kortom, er breken betere tijden aan!
Want reken maar dat er ook tijden zijn geweest dat ik mezelf op de linkerrijbaan wilde planten.

Annet

oskarvdvelde

het ziet er in ieder geval rosekleuriger uit dan het was!!! stel je zou een rechtzaak winnen...zie je dan ook je advocaat kosten daarin terug trouwens? (voor als het niet zo wil met die toevoeging)

groet oskar

Adriaan

Ongelezen bericht door Adriaan »

Hoi Oskar,

Advocaatkosten zijn altijd voor eigen rekening. Als je voor een toevoeging in aanmerking komt, moet je zelf een eigen bijdrage betalen. Kijk even op www.rvr.org bij infobalie kun je zelf berekenen, wat jouw mogelijkheden zijn.

Succes.

p.s. even voor je gekeken.
Draagkracht per maand
(bedragen in €)
Eigen bijdrage
(bedragen in €)
Draagkracht per maand
(bedragen in €)

Alleenstaanden per 23-1-2004 Gehuwden / samenwonen-
den / éénoudergezinnen
000 - 821 89* 0000 - 1152
822 - 886 140 1153 - 1245
887 - 934 206 1246 - 1314
935 - 972 272 1315 - 1368
973- 1019 336 1369 - 1435
1020- 1063 392 1436 - 1497
1064 - 1103 453 1498 - 1555
1104 - 1148 511 1556 - 1619
1149 - 1195 576 1620 - 1687
1196 - 1239 626 1688 - 1749
1240 - 1281 696 1750 - 1809
1282 - 1503 761 1810 - 2113

Het totale vermogen mag bedragen:

voor alleenstaanden: € 6.370,-
voor gehuwden/samenwonenden/éénoudergezinnen: € 9.100,-

oskarvdvelde

hier kan ik wat mee!!!! echt te gek. ik heb vandaag weer een heleboel nuttige info gehad. dank je wel allemaal!!!

groet oskar

oskarvdvelde

oke mensen!! ik ga het doen!! is dit een beetje een goed plan? --> als ik nu stop met betalen, dan krijg ik dus aanmaningen. deze negeer ik of stuur ik retour afzender? dan krijg ik dus een incassobedrijf met brieven en verhogingen... die stuur ik ook terug? en die stuurt het dan weer naar dexia en dan word ik dus gedagvaard. en dan pas neem ik er een advocaat bij???

groet oskar

oskarvdvelde

ben nog erg onzeker van het geheel. kan iemand hier zn mening over geven of dit de goede manier is?

bvd oskar

gast_58

Ongelezen bericht door gast_58 »

Oskar, stop je betalingen en ga dan eerst langs die advocaat! De eerste 20 minuten zijn meestal gratis. Kan verhelderend en bevestigend werken.

memo

Ongelezen bericht door memo »

Hallo oscar
gewoon je betalingen stop zetten en advocaat in de arm nemen, je zult zien dat, dat echt de enige oplossing is, heb ook mijn betalingen stop gezet, vandaag aanmaning gehad, geen probleem ik maak me echt niet druk over, mijn advocaat heeft de aanmaning in behandeling genomen, waardoor ik in alle rust kom..Trouwens ik maak me helemaal niet meer druk om, wat dexia doet, laat zij maar doen wat ze kunnen.van mij kant geen rooie cent meer..
Nou veel sterkte toegewenst.

Gesloten