LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stopzetten maandelijkse incasso.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Ik ben gestopt met het maandelijks betalen!

0: Ja
5
45%
0: Nee
5
45%
0: van plan om te stoppen
1
9%
 
Totaal aantal stemmen: 11

bluts
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 sep 2003 19:18

Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door bluts »

Incasso stopzetten.

Ik wil mijn incasso stopzetten omdat dit niet meer op te brengen is. Er is geprobeerd om in aanmerking te komen voor de hardh.clausule, maar dat ging niet door omdat men belachelijke eisen stelt. Bovendien afstand doen van alle rechten! Dus uiteindelijk blij dat dit niet is doorgegaan. Wat wel doorgaat is de maandelijkse incasso, deze loopt nog 70 maanden door. (Profit Effect). Ik ben bang dat ik alleen de kas van Dexia aan het spekken ben en dat uiteindelijk alles wat betaald is, gewoon als verloren beschouwd moet worden.
Er wordt een percentage gehanteerd van 12,5%. Dus Dexia valt zich nooit een bult. Dit contract is mij aangesmeerd door een gladde verkoper van Spaar Select.
Ik ben aangesloten bij SLV en geen eagaleaser. Zijn er meer mensen die hun maandelijkse betaling hebben stopgezet en wat waren daarop de reacties of consequenties.

m.vr. gr.
Ener.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door Albert »

Je kunt het wel stopzetten maar dan pleeg je contractbreuk en ga je eraan. Afkopen lijkt de enige optie, kost je veel geld maar minder dan dat je nog jaren moet betalen. Beleggen met geleend geld is niets voor de kleine man.

Albert.

bluts
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 sep 2003 19:18

Re: Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door bluts »

Waarom zijn er dan zoveel (kleine) mensen verkeerd voorgelicht?
Om de grote "mensen" te "helpen" met zakkenvullen?
Ik wacht op andere antwoorden Albert!

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door Albert »

Je slaat de spijker op z'n kop en ik hoop dat je betere antwoorden krijgt.

Maar ik ben vandaag met een aardige mevrouw mee geweest naar een deskundige advokaat en die mevrouw heeft een 15-jarig contract "Vliegwiel" en moet nog 11 jaar betalen dus.

Wie ben ik dan om jou dan nog advies te geven. Jij stopt met je betalingen en pleegt dan contractbreuk, dus word je gepakt door je bank.

Waarom denk je dat er 150 mensen gedagvaard zijn. De wanbetalers meneer. Maar het is uw keus om te doen wat u niet laten kunt. U vroeg om reacties en ik gaf mijn mening.

Succes.

Albert.

bluts
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 sep 2003 19:18

Re: Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door bluts »

Albert,
ik ben benieuwd wanneer die 150 wanbetalers echt voor de rechtbank moeten verschijnen. Dat zou nog wel eens lang kunnen duren. Het lijkt mij allemaal zo voorkomen dat men mensen bang wil maken om ze zo te dwingen om te betalen.
Wat te doen als blijkt dat mensen echt niet kunnen betalen, dus dat het geen wanbetalers zijn??
Een pakje sigaretten is al niet meer te betalen?
Trouwens de bank die hier bedoeld wordt is, Dexia bank.
Mijn bank heeft geen moeite met het stopzetten van de betaling.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door Albert »

Nou dan feliciteer ik je want Dexia is keihard en kent geen pardon. Dus is en blijft het jouw keus. Het is allemaal zo moeilijk wanneer doe je het nog goed.

Kon ik maar een kant en klaar advies geven!

Albert.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door CB »

Een automatische incasso kan altijd stop gezet worden. Indien een bank weigert hieraan gehoor te geven kun je je eigen bank binnen 1 maand opdracht geven het automatisch geincaseerde bedrag te laten storneren (terug te laten boeken). Mijn advies is om met je bank te overleggen of je die storno ook automatisch kan laten doorvoeren, dat weet ik namelijk niet. Indien dit niet mogelijk is dan moet je iedere maand de storno opdracht aan je bank doorgeven.

mvrgr
CB

peter57
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 sep 2003 20:22

Re: Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door peter57 »

Ik heb de maandelijkse incasso in juli stopgezet. Bij de Postbank ging dat heel gemakkelijk. Eén telefoontje was voldoende.

Gast

Re: Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door Gast »

weinig reacties, wel erg jammer, weet nu nog niet wat ik moet doen.

yvonne
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 aug 2003 22:13

Re: Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door yvonne »

Hallo Gast,
Ik heb 2x niet betaald, en kreeg gisteren een incasso brief waar ik
op een bedrag van 45.00 euro 41,00 incassokosten moet betalen.
Toen ik belde naar het incassobureau adviseerde zij dat het beter
was te betalen, ondanks de rechtzaken die komen. Mocht LegioLease
toch nog de rechtzaak winnen, krijg je je geld terug. Ik weet ook niet
meer wat ik moet doen. Ik betaal nog wel elke maand maar met heel
veel tegenzin. Dus als je niet je maandelijkse premie(schuld) betaald,
krijg je heel snel een incassobrief binnen.
Ik hoop dat je hier wat aan heb, ik denk dat het voor een ieder een
persoonlijke keus is. Als er niets te halen valt bij je kun je overwegen
om niet meer te betalen.

Veel succes groetjes yvonne

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door Sonja »

wat weinig yvonne.
Ik moest tegen de 500 euro incasso betalen.
een andere forumbezoeker moest 1000 betalen.

erg weinig yvonne.

xyz
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 aug 2003 12:21

Re: Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door xyz »

Maar Sonja je bedoelt die moet je nog betalen ?

yvonne
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 aug 2003 22:13

Re: Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door yvonne »

Hoi Sonja,

Dat klopt het contract staat op naam van mijn dochter van 14 inmiddels,
ze heeft geen inkomen en betaald 22.00 per maand aan premie van
haar zakgeld. Ze heeft twee keer niet betaald omdat ze nog steeds
heel boos op mij en op Dexia is vandaar. Ze heeft haar eigen girorekening.
Ik kan het dus niet te hoog oplaten lopen voor hoor.

Groetjes
Yvonne

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Yvonne,

Op naam van en voor rekening van een 14 jarige? Vernietiging ingeroepen (zie topic vervolg vernietiging 1:345 juncto 1:347 BW)???

Groet, Sara

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door Sonja »

ergens in deze topics heb ik gelezen dat de betaling werd
stopgezet voor de minderjarige.

Geld is nooit teruggegeven.

Ze kan een advocaat nemen.
Bewijs van onvermogen halen bij het gemeentehuis.
paspoort meenemen.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door Sonja »

ik moest alleen al voor incasso tegen de 500euro bijbetalen,
bovenop mijn restschuld.

de z.g. incasso kosten.

xyz
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 aug 2003 12:21

Re: Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door xyz »

die heb je nog niet betaald de advokaat heeft een briefje geschreven.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door Sonja »

Ja, maar yvonne had er maar 45 euro schreef ze.
is niet eerlijk toch?

en ik betaal niet hoor..

peter57
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 sep 2003 20:22

Re: Stopzetten maandelijkse incasso.

Ongelezen bericht door peter57 »

Ik heb nog een mailtje gekregen van een zekere mevrouw Mertens van het Europees Parlement.
Het vet gedrukte regeltje over stopzetting maandelijkse incasso's etc. is interessant.

Europees Parlement
Bureau ASP 12 E 153
Rue Wiertz
B-1047 Brussel, België

Tel: + 32 2 28 47857
Fax: + 32 2 28 49857

Email: [email protected]
Website: www.mariamartens.nl



>>> *****************> 08/23/03 08:11 >>>
Geachte mevrouw, mijnheer,

Wellicht zijn u de problemen rond de aandelenlease affaire en de daaruit ontstane zeer grote maatschappelijke onrust in Nederland bekend.

In het kort zijn meer dan twee honderdduizend Nederlanders contractuele verplichtingen aangegaan met aanbieders van aandelenlease producten. Verplichtingen met daaraan grote financiële risico's verbonden waarvan verreweg het merendeel van de contractanten het bestaan niet vermoeden.

Door negatieve beursontwikkelingen van de afgelopen drie jaar hebben deze risico's geleid tot een voor velen catastrofale persoonlijke financiële situatie. Vrijwel geen van de contracten heeft tot een positief rendement geleid. In het merendeel van de contracten heeft het geleid tot het volledig verlies van de inleg en, volkomen onverwachts en tot grote ontsteltenis van de contractanten, van een restschuld die de inleg een of meerdere malen overtreft. Dit heeft geleid tot de situatie dat velen contractanten en hun gezinnen in en financieel volkomen uitzichtloze situatie zijn geraakt en van elk toekomstperspectief zijn ontnomen. Situaties met restschulden van tienduizenden zoniet honderdduizenden euro's zijn daarbij geen uitzondering.

De aldus ontstane situatie heeft geleid tot grote maatschappelijke onrust en bij grote delen van de bevolking in het volledig verlies in vertrouwen in de Nederlandse rechtsorde en in het bijzonder de financiële sector. Zo wordt door velen de huidige aanpak van Dexia om restschulden door middel van agressieve incasso procedures en het blokkeren van financiële oplossing anders dan die van Dexia door middel van de BKR registraties op zijn minst als zeer onrechtvaardig en zeer vernederend beschouwd.

Politiek Den Haag heeft toegezegd om mee te werken aan het vinden van een oplossing en in September worden de eerste bevindingen en aanbevelingen van een speciale commissie die onderzoek doet naar de aandelenlease affaire verwacht.

Er zijn reeds twee rechtszaken aangespannen tegen Dexia en zijn in behandeling bij de rechtbank te Amsterdam onder rolnummer 2003-143 en 2003-218. Deze rechtszaken kunnen tussen de 7 en 10 jaar duren. Velen zijn hier psychisch tegen niet opgewassen en meerderen zijn al onder behandeling van een arts. De belofte van Minister Zalm omtrent het instellen van een Commissie Geschillen Aandelenlease heeft bij de gedupeerden de angst voor de deurwaarder niet weg kunnen nemen. Het incassobureau is voor velen dagelijkse realiteit, terwijl de commissie naar verwachting nog maanden bezig is voordat er een uitslag kan worden verwacht. Maar ondertussen liggen duizenden gedupeerden 's nachts wakker.

Voor alle partijen, zowel aanbieders, contractanten maar ook incassobureaus en andere betrokken organisaties is het uitermate belangrijk dat het vertrouwen tussen de partijen voor zo ver mogelijk en op zo’n kort mogelijk termijn worden hersteld. Dit om het vinden voor een voor ieder acceptabele oplossing te vinden

Dexia Bank Nederland, die op haar beurt Aegon gedagvaard heeft wegens de aandelen lease affaire, laat blijken hoe zij over het ontstane maatschappelijk probleem denkt. Sinds week 32 2003 komen er steeds meer meldingen binnen van gedupeerden leasebeleggers die zich niet hebben aangesloten bij één van de Stichtingen of verenigingen die de belangen behartigen van de gedupeerden en dus ook niet op de hoogte zijn van de aangespannen rechtszaken. Hiermee lijkt het dat o.a. Dexia Bank Nederland een gemakkelijke prooi heeft gevonden van een groep gedupeerden die in een rap tempo gedagvaard worden alvorens de Commissie Geschillen Aandelenlease geïnstalleerd is.

Daarom hierbij het dringende verzoek om in afwachting van de conclusies en aanbevelingen van genoemde commissie om alle (medewerking aan) lopende incasso procedures en BKR registratie gerelateerd aan aandelenlease constructies te staken en op te schorten.

Dit als een teken van goede wil om te komen tot het herstellen van het verloren vertrouwen.

Gesloten