LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoontje van Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
OW
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2004 12:24

Telefoontje van Dexia

Ongelezen bericht door OW »

Gistermiddag kreeg ik een aardige mevrouw van Dexia aan de telefoon die de ontvangst van mijn brief bevestigde waarin ik heb aangegeven dat zolang er nog geen definitieve uitspraak is in de diverse zaken ik niet wens te betalen. Ik ben lid van Leaseverlies. De mevrouw gaf aan dat Leaseverlies adviseert om onder protest te betalen. Inmiddels heb ik twee maal een aanmaning ontvangen. Zij gaf aan dat ik binnenkort een brief ontvang waarin ik nogmaals de kans krijg om tot betaling over te gaan of een betalingsregeling kan treffen.
Misschien heeft iemand anders ook dezelfde ervaringen hiermee.
In feite wil ik wel betalen (ca. Euro 7000,--) maar ik lees ook genoeg dat eenmaal betaald het wel erg moeilijk wordt om het geld weer terug te krijgen. Maar hoe lang kan je dit rekken?
De mevrouw eindigde dat zij mij dit advies wilde geven en wenste mij een prettige middag.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Telefoontje van Dexia

Ongelezen bericht door trudy »

Hallo OW

Bij mij haast hetzelfde, alleen één stapje verder. Na het betr. telefoontje van Dexia waarin ik nergens op in gegaan ben, een aangetekend schrijven (standaard) met dreiging van Incassokosten, Deurwaarder, BKR-registratie, geen abonnement op mobiel telefoontje meer krijgen, als ik nu niet binnen 8 dagen betaal. Schuld meer dan € 10.000.
Alhoewel ik eerst wel wilde betalen onder protest etc. heb ik, na de uitspraken van het DSI, besloten om NIET te betalen. Denk niet, als je betaalt, dat je je geld ooit weer terugziet.

Groet, Trudy

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Telefoontje van Dexia

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Goed zo Trudy. Als je hulp nodig hevt, bij pay-back op de pagina kun je alle adressen vinden.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Telefoontje van Dexia

Ongelezen bericht door trudy »

Bedankt Janneke, ben al lid van Payback en LV (LV zie ik niet meer zitten). Heb al kontakt met een advocaat. We gaan Dexia dagvaarden. Draaien de rollen maar eens om. Zal ook wel allemaal lang gaan duren, maar op LV wachten ..................tegen die tijd loop ik met een stok..... :roll:

Groet, Trudy

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Telefoontje van Dexia

Ongelezen bericht door Janneke52 »

LV doet ook niets, wacht alleen maar af. Ben er ook lid van maar het schiet niet op.

ruudpetra
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2003 20:50

Re: Telefoontje van Dexia

Ongelezen bericht door ruudpetra »

Bij ons hetzelfde telefoontje ontvangen en ook al de dreigbrief zoals door trudy beschreven in ontvangst mogen nemen. Gezien de laatste ontwikkelingen betalen we ook géén enkele cent en hebben een afspraak gemaakt met een advocaat. Hopelijk wordt dit het laatste jaar van de Dexia ellende !

jackpot22
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2003 18:36

Re: Telefoontje van Dexia

Ongelezen bericht door jackpot22 »

LV (LV zie ik niet meer zitten)
Ik ook niet, die Schoonwille is de lachende derde met nu tig miljoen op zn bankrekening.

stekelbeeske
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 feb 2004 14:29

Re: Telefoontje van Dexia

Ongelezen bericht door stekelbeeske »

Zoals ik ook heb moeten vaststellen, doet LeaseVerlies niet veel voor de leden die destijds hiervoor 40 euro hebben betaald. Je kunt zelfs geen persoonlijke vraag aan hen stellen of even bellen.
Maar zodra je het Dexia-aanbod hebt aangenomen om renteloos en gespreid over een aantal maanden (jaren) je restschuld terug te betalen, mag je je bij LV afmelden of beter gezegd.... wordt er van je verwacht dat je je afmeldt. Dit vind ik een zeer kwalijke zaak. Ook wordt vermeld dat LV die 40 euro - JAMMER GENOEG - niet terugbetaalt. :roll:

Voor een groot aantal gedupeerden was en is er geen andere uitweg, - gezien hun financiele situatie -, dan het DEXIA aanbod TE MOETEN aannemen. Een deurwaarder aan de deur krijgen en geen advocaat kunnen betalen, valt niet mee, nu je in dit stramien van restschuld(en) bent beland.

Ook ik ben een van die gedupeerden, die de eindjes aan elkaar moet zien te knopen, om zodoende nog een beetje overeind te kunnen staan. :cry:

Naar blijkt had LegioLease destijds naar de loonstroken en belastingpapieren etc... moeten vragen, en dat is nooit gebeurd.

Gesloten