LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telegraaf 15 juli 2004 2e Art.
Telegraaf 15 juli 2004 2e Art.
Bond breekt lans voor wanbetalers
Van een onzer verslaggevers
DEN HAAG, donderdag
Volgens de Consumentenbond mogen gedupeerde aandelenleasebeleggers niet extra gestraft worden voor hun principiële weigering schulden bij de aanbieders terug te betalen. Volgens beleidsmedewerker Rob Goedhart heeft de bond te maken met een groeiend aantal meldingen van mensen die hierdoor als wanbetaler te boek staan bij het Bureau voor Krediet Registratie (BKR) in Tiel.
Gevolg daarvan is dat deze mensen in principe niet in aanmerking komen voor een banklening voor bijvoorbeeld een verbouwing van het huis of een nieuwe hypotheek. Ten onrechte, vindt Goedhart, die de banken wil oproepen ’verder te kijken dan hun neus lang is’. „Een registratie bij het BKR moet niet automatisch betekenen dat banken geen lening meer aan je verstrekken.” De Consumentenbond kondigde gisteren, na de overhandiging van het rapport- Oosting in Den Haag, een brief aan richting de Nederlandse Vereniging van Banken.
--------------------------------------------------------------------------------
Terug naar pagina
15 juli 2004
Van een onzer verslaggevers
DEN HAAG, donderdag
Volgens de Consumentenbond mogen gedupeerde aandelenleasebeleggers niet extra gestraft worden voor hun principiële weigering schulden bij de aanbieders terug te betalen. Volgens beleidsmedewerker Rob Goedhart heeft de bond te maken met een groeiend aantal meldingen van mensen die hierdoor als wanbetaler te boek staan bij het Bureau voor Krediet Registratie (BKR) in Tiel.
Gevolg daarvan is dat deze mensen in principe niet in aanmerking komen voor een banklening voor bijvoorbeeld een verbouwing van het huis of een nieuwe hypotheek. Ten onrechte, vindt Goedhart, die de banken wil oproepen ’verder te kijken dan hun neus lang is’. „Een registratie bij het BKR moet niet automatisch betekenen dat banken geen lening meer aan je verstrekken.” De Consumentenbond kondigde gisteren, na de overhandiging van het rapport- Oosting in Den Haag, een brief aan richting de Nederlandse Vereniging van Banken.
--------------------------------------------------------------------------------
Terug naar pagina
15 juli 2004
Re: Telegraaf 15 juli 2004 2e Art.
Zalm zou toch iets "regelen" bij het BKR.
Zal ook wel weer een loze belofte zijn.
Zal ook wel weer een loze belofte zijn.
Ik heb bij de postbvnk een mastercard aangevraagd,
om bij de NS een trainkaartje per PC te bestellen
Het wordt geweigerd, omdat ik bij het BKR geregistreed sta.
groetjes Julika
om bij de NS een trainkaartje per PC te bestellen
Het wordt geweigerd, omdat ik bij het BKR geregistreed sta.
groetjes Julika
-
mijn onderhandelingen met de bank voor een goedkopere hypotheek liep goed tot ik een melding kreeg van de BKR en het ging dus niet door. Ik heb bij 6 banken geprobeerd een lening te sluiten om de "schuld" van dexia af te lossen maar dat kan dus ook niet wegens die bkr. Het is een vicieuze cirkel, jij ziet vast.
ja, die Zalm heeft tot nu toe niets kunnen bereiken, de incassobureau's werken gewoon door en nu zijn de ministers toch 8 weken met vakantie.
De enige hoop nog is de rechtzaak van eegalease op 28 juli a.s. want van mooie woorden heb ik niets aan, tot nu toe alleen stress
ja, die Zalm heeft tot nu toe niets kunnen bereiken, de incassobureau's werken gewoon door en nu zijn de ministers toch 8 weken met vakantie.
De enige hoop nog is de rechtzaak van eegalease op 28 juli a.s. want van mooie woorden heb ik niets aan, tot nu toe alleen stress
-
Eerlijk gezegd spijt het me niets; Als ik wel een lening ( 2e hypotheek ) had gekregen dan had ik dexia ermee betaald en was ik nu nog verder van huis.
Nu ben ik wijzer en als ik nu mijn hypotheek oversluit is het om wat geld te besparen, maar niet om te betalen!!!
Richard
Nu ben ik wijzer en als ik nu mijn hypotheek oversluit is het om wat geld te besparen, maar niet om te betalen!!!
Richard
Beter laat dan nooit. Zou er misschien wat gaan gebeuren in positieve zin daar bij de banken en BKR? At lastBond breekt lans voor wanbetalers
nieuwe mobiel aangeschaft bij einde contract, gewoon bij dezelfde provider gebleven, gekukkig geen gezeur over bkr?
ja, ik ook, pre paid