LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terugvorderen reeds onder protest betaalde schulden

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Terugvorderen reeds onder protest betaalde schulden

Ongelezen bericht door pentagonia »

Beste mensen,

allemaal gefeliciteerd met het behaalde resultaat, al ben ik van mening dat we niet te vroeg moeten juichen. Het hoger beroep zal moeten uitwijzen hoe we er echt voorstaan. Toch alvast de volgende vraag want ik begin me zorgen te maken over de door mij reeds betaalde schuld. Hoe kan ik ervoor zorgen dat Dexia deze onder protest betaalde bedragen in ieder geval kan en zal terug storten indien de uitspraak van de rechter dit oplecht?

Groet,

Pentagonia

Lotgenoot
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2003 19:45

Re: Terugvorderen reeds onder protest betaalde schulden

Ongelezen bericht door Lotgenoot »

Dit is in een bodemloze put gevallen.

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: Terugvorderen reeds onder protest betaalde schulden

Ongelezen bericht door pentagonia »

geen slimme mensen meer aanwezig?

ankie
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:32

Re: Terugvorderen reeds onder protest betaalde schulden

Ongelezen bericht door ankie »

raar advies van de stichtingen en bonden dat je maar beter onder protest kan betalen!!

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Terugvorderen reeds onder protest betaalde schulden

Ongelezen bericht door Albert »

Waarom een raar advies ? De stichtingen en anderen doen veel werk achter de schermen. Ze leggen de juridische-aspecten, zoals zorgplicht, misleiding etc. bloot in een bodemprocedure.

Hieruit volgt jurisprudentie en dan weten rechters en advocaten, dat er richtlijnen zijn.

Het feit dat SLV een proces aangespannen heeft tegen Dexia is hiervan een voorbeeld. Net zoals Leaseleed dat gaat doen in een procedure als ze minimaal 300 leden hebben.

Daarna moet je waarschijnlijk zelf gaan procederen, hetzij je zelf een procedure tegen Dexia of Aegon e.a. begint of dat jij door hun wordt gedagvaard.

Stel dat je verliest en je hebt je restschuld betaald dan weet je waar je financieël aan toe bent. Mensen die de restschuld niet betalen, worden dan geconfronteerd met bijkomende kosten en dat kan aardig in de papieren lopen.

Vandaar het advies van SLV om je restschuld te betalen als je het geld hebt.

Maar zoals duidelijk is geworden, zijn ieders omstandigheden verschillend, de één is eegaleaser en een ander heeft om wat voor reden dan ook zijn termijnen niet meer betaalt etc.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken.

Albert.

Marloes
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 okt 2003 16:30

Re: Terugvorderen reeds onder protest betaalde schulden

Ongelezen bericht door Marloes »

Is best duidelijk daar niet van maar ik zou de gok nemen en niet betalen, welke zekerheid is er om je geld terug te krijgen ?

Marloes.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Terugvorderen reeds onder protest betaalde schulden

Ongelezen bericht door JH »

of iemand wel of niet betaalt is ieders persoonlijke keus gegeven de persoonlijke omstandigheden.
maar wanneer werkelijk mocht blijken dat dexia op alle fronten in de fout is gegaan middels een vonnis van de rechtbank dan zal een ieder, of er betaald is of niet, toch via de rechter het gelijk moeten halen.
Het is aan de rechter om in iedere individuele zaak te oordelen.

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Terugvorderen reeds onder protest betaalde schulden

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Onder protest betalen kan n volgens mijn advocaat door de rechter worden gezien als voort zetten van het contract.
zie ook diverse topics op dit forum
joost

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: Terugvorderen reeds onder protest betaalde schulden

Ongelezen bericht door Bekkum »

Beste gedupeerden,

Ik lees vaak wel of niet restschuld betalen. Of onder protest betalen.
Wat ik mij afvraag is het volgende:
Ik heb een restschuld van EUR.3.500,--, ben vorig jaar akkoord gegaan met het Dexia aanbod, toen niet wetende nu wel dat je daarmee geen recht meer hebt om een juridische procedure te beginnen.
Dus ik heb zoiets van je kan de restschuld wel onder protest betalen, maar heeft dat enig zin als je toch geen rechten meer hebt om juridische stappen te ondernemen.
Ik heb dit al voorgelegd aan een advocaat maar krijg daar ook niet een duidelijk antwoord.
Wie weet raad

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: Terugvorderen reeds onder protest betaalde schulden

Ongelezen bericht door pentagonia »

Graag toch nog een keer advies.

Zijn reeds onder protest betaalde bedragen inzake de schuld die ontstaan is na het aflopen van bijvoorbeeld een WV3D contract terug te vorderen en zo ja is dit enkel met een procedure te bereiken?

P

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Terugvorderen reeds onder protest betaalde schulden

Ongelezen bericht door trudy »

Het ligt niet zo eenvoudig Pentagonia.
Ten eerste: heb je afgezien van je rechten? Daar probeert Payback iets te ondernemen om dit ongedaan te maken. Dat kan dus heel lang gaan duren. Daar gaat Dexia nooit mee akkoord.

Heb je niet afgezien van je rechten en wint b.v. Leaseverlies (wat ook heel lang kan duren), dan nog moet je zelf een procedure aanhangig maken.

Er zijn natuurlijk nog meer mogelijkheden.

Niet zo eenvoudig met ja of nee te beantwoorden. Het is allemaal behoorlijk gecompliceerd en kan ook van geval tot geval weer anders zijn.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Terugvorderen reeds onder protest betaalde schulden

Ongelezen bericht door Sonja »

Mijn zaak draait nu om een restschuld die ik niet betaald heb.

Mijn advocaat neemt de vorige wvd ook mee in deze zaak,
dat kan zei hij.

Dus dan krijg ik gelijk ook daar mijn geld van terug.

weet ook niet wanneer ik dan daadwerkelijk mijn geld terug krijg.
jammer genoeg.

wilys
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2004 16:10

Re: Terugvorderen reeds onder protest betaalde schulden

Ongelezen bericht door wilys »

Ik zit nog steeds in een bubio om te stoppen met betalen,want wanneer ik stop nu zit ik met een restschuld van 24.000, euro schuld.
Ik kan nog doorgaan tot april 2006
vriendelijke groet Willy

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Terugvorderen reeds onder protest betaalde schulden

Ongelezen bericht door pluutje »

Ankie,

Geplaatst op 12 Nov 2003 22:44 door ankie


--------------------------------------------------------------------------------

raar advies van de stichtingen en bonden dat je maar beter onder protest kan betalen


Het voordeel in deze is dat de gedupeerde aan zijn ''wettelijke verplichting'' heeft voldaan. M.i geeft dat ook zonder meer 'recht' van terugvordering in geval Dexia 'foutjes' heeft gemaakt! :roll:

Mvrg,

Pluutje

Gesloten