LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] the day before

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
yvet

the day before

Ongelezen bericht door yvet »

De knoop doorgehakt: Besloten om te betalen (lening). Slapeloze nachten, kilo's afgevallen en weinig plezier meer; wie houdt dit vol?
Zoals Johan en sommige gedupeerden verwoorden in het artikel van Johan1; 'the day after', zo denk ik er nu ook over. Misschien vind ik dan weer rust en kan ik weer openstaan voor leuke dingen en hiervan weer genieten.
'k Heb geen zin meer in deze ziekmakende affaire; 'k Wil weer LEVEN!
Voor iedereen die nog bezig is met het grote dilemma wel/niet: STERKTE!
Groetjes, Yvet.

NB.: Heeft iemand een voorbeeld brief voor mij waarin ik aangeef te betalen onder protest protest en met behoud van mijn rechten? Erg welkom.

JOOST1

Re: the day before

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Als je alles betaald ben je volgens mij je rechten op procederen kwijt

LJB

Ongelezen bericht door LJB »

Hieronder een aantal links naar topics met conceptbrieven, geschreven door vaste forumbezoekster Sara Etty.

Conceptbrieven GGN incasso: http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=9979

Bovenaan zie je brieven van Sara daaruit kun je zelf een brief samenstellen.

Succes.

Leo

JH

Ongelezen bericht door JH »

Yvet en anderen die gaan betalen onder protest. Hierbij een concept van een brief zoals je vroeg. Er zijn vele concept brieven echter geen enkele die je kunt gebruiken in plaats van het keuzeformulier. Wilhelm heeft na vergeefse zoekpogingen zelf een concept in elkaar gezet waarvan hier het resultaat.

Geplaatst op 05 Nov 2003 21:16 door wilhelm

--------------------------------------------------------------------------------

Hierbij een concept brief om aangetekend met ontvangst bevestiging mee te sturen met het keuze formulier, indien je de restschuld gaat betalen.
---------------------------------------------------------------------------------

Dexia Bank Nederland N.V.
T.a.v. de directie
Beethovenstraat 300
1077 WZ AMSTERDAM

Plaatsnaam, datum jaar

Betreft: Keuze formulier

Geachte heer/ mevrouw,

In goede orde ontving mijn echtgeno(o)t(e) uw schrijven d.d.datum, betreffende het keuze formulier in verband met het aflopen van het contract.

Ondanks het feit dat ik U in mijn brief d.d.datum, er op geattendeerd heb dat, het zonder mijn toestemming, door mijn echtgeno(o)t(e) getekende contract: contractnr. niet rechtsgeldig is, en ik mij beroep op de vernietigingsgrond in artikel 1:89 BW, heeft mijn echtgeno(o)t(e) besloten om het keuze formulier in te vullen en te ondertekenen.

Dit, echter geheel tegen mijn wens in, en ter voorkoming van een door u ingestelde incassoprocedure, zal de restschuld worden betaald, zij het dat deze enkel onder protest zal geschieden. Gaarne maak ik bij deze expliciete melding van dit feit.

Met referte aan de thans door de Stichting Eegalease aanhangig gemaakte procedure, behoud ik mij alle rechten en weren voor.

Hoogachtend,

Naam Eegaleasee

De rechter

Ongelezen bericht door De rechter »

Als dit bij mij ter zitting wordt ingebracht zal ik het niet accepteren.

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

Toch is het raar,
Je bent het er niet mee eens, mar je gaat
wel betalen.

Maarja, zo is ieder weer anders.

Sonja.

JH

Ongelezen bericht door JH »

niemand is het er mee eens om te betalen, Sonja. Het zijn persoonlijke keuzes en afwegingen die men moet maken.

F. Duchateau

Ongelezen bericht door F. Duchateau »

Of je bent het ermee eens en betaalt, of je bent het er niet mee eens en betaalt niet. Duidelijk. Betalen onder protest is voor slapjanussen.

Gesloten