| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tips over hoe te handelen bij Dexia-telefoontje
-
JoopB
Re: Tips over hoe te handelen bij Dexia-telefoontje
Ik zal of vragen gaan stellen aan de persoon aan de andere kant of direct melden dat er alleen schriftelijk kan worden gecommuniceerd omdat de zaak onder de rechter is. SLV en Eegalease. Dat zal afhankelijk zijn op welk tijdstip men belt en of ik zin in een spelletje heb.
Groet,
Joop
Groet,
Joop
Tip:
hoe snel af te zijn van gezeur:
1) ik heb geen interesse in een telefoongesprek met Dexia, wanneer u me wat wilt voorstellen, aanbieden, vragen etc. dan verzoek ik u dat schriftelijk te doen! Goedenavaond en je legt op!
simpel en doeltreffend:
je kunt er tijdelijk van af zijn door te zeggen:
1) m'n man/ vrouw is er niet
2) m'n man/ vrouw staat net op het punt om weg te gaan
3) m'n man/ vrouw zit in bad
4) m'n man/ vrouw heeft geen interesse
5)
aanvullingen legio!
Zeg gewoon het eerste dan heb je grote kans dat je niet meer lastig wordt gevallen; blijven ze dat wel doen dan kun je ze aansprakelijk stellen voor het misbruiken van je NAW gegevens!
m.v.g. Rudie de Beller
hoe snel af te zijn van gezeur:
1) ik heb geen interesse in een telefoongesprek met Dexia, wanneer u me wat wilt voorstellen, aanbieden, vragen etc. dan verzoek ik u dat schriftelijk te doen! Goedenavaond en je legt op!
simpel en doeltreffend:
je kunt er tijdelijk van af zijn door te zeggen:
1) m'n man/ vrouw is er niet
2) m'n man/ vrouw staat net op het punt om weg te gaan
3) m'n man/ vrouw zit in bad
4) m'n man/ vrouw heeft geen interesse
5)
aanvullingen legio!
Zeg gewoon het eerste dan heb je grote kans dat je niet meer lastig wordt gevallen; blijven ze dat wel doen dan kun je ze aansprakelijk stellen voor het misbruiken van je NAW gegevens!
m.v.g. Rudie de Beller
-
Arnold
Beste mensen,
ik wou zeggen dat ik niemand hoort over meneer bloemink die man is de oorzaak die het heeft uitgevonden!!!!
ik wou zeggen dat ik niemand hoort over meneer bloemink die man is de oorzaak die het heeft uitgevonden!!!!
-
Mike
Terzake,
Wat zijn we ja volwassen bezig. Trouwens met de reacties die jij geeft zou je haast denken dat je voor Dexia's belangen bent!
Maar de beste tip die ik zou kunnen geven, die trouwens ook al genoemd is, is dat je telefonisch niet in wenst te gaan op het aanbod van Dexia!!
Wat zijn we ja volwassen bezig. Trouwens met de reacties die jij geeft zou je haast denken dat je voor Dexia's belangen bent!
Maar de beste tip die ik zou kunnen geven, die trouwens ook al genoemd is, is dat je telefonisch niet in wenst te gaan op het aanbod van Dexia!!
-
pipo
Misschien heeft pipo ook nog een tip voor jullie.ik had mijn tip al bij slapend rijk gegeven toen ik zag dat er een ander topic was waar mijn tip meer op z'n plaats is dus bij deze. Als je niet wilt dat je telefonisch met zulke onzinnigheden, waar je geen of onvoldoende info krijgt omtrent de risico's, lastig wordt gevallen, neem dan nummerweergave van KPN. Wordt je nu gebeld door een bedrijf dat onbetrouwbaar is of niet zuiver op de graad dan krijg je de melding --------- of "secret", dit soort bedrijven heeft (bijna) altijd een geheim nummer en dan pak je gewoon de telefoon niet op. Als je dit nu combineert met voicemail dan spreek je deze in met de mededeling: als u geen nummerherkenning heeft kan ik u helaas niet te woord staan, spreek na de piep u nummer in dan bel ik u zsm terug, wedden dat je dan verschoont blijft van dit soort oplichterij.
-
melchior
Je kunt natuurlijk ook gewoon eerlijk je mening in fatsoenlikjke taal weergeven, helder communiceren noemen ze dat.
Blijkbaar zoeken ze naar een oplossing voor ons.
Blijkbaar zoeken ze naar een oplossing voor ons.
-
BesteTip
De beste tip om hiermee om te gaan is om de naam van de betreffende persoon te vragen, die heb je namelijk nodig om naar het betreffende telefoontje te kunnen verwijzen in je schriftelijk klacht en vervolgens de naam van die persoon te noemen. Natuurlijk zijn er meer hondjes die Fikkie heten maar ze zullen het toch niet leuk vinden hun eigen naam hier terug te lezen........
-
jos_smid
Paula en anderen.
Ik heb het "Dexia aanbod" na ontvangst in de prullenbak gegooid, maar ergens staat me iets bij van dat het voor de 28 maart getekend retour moest wezen. Wie schetst mijn verbazing dat ik mandag de 31e door Dexia gebeld werd. Jammer genoeg heb ik, toen na mijn vraag of dit gesprek werd opgenomen het antwoord ja was, gezegd dat ik alleen schriftelijk wilde communiceren en opgehangen. Dus nu weet ik niet warover ze wilden bellen maar dat was dan ws over hun aanbod. Toch jammer dat ik dat nu niet weet want dan was die deadline blijkbaar niet zo hard en zijn ze vrij desperaat vanwege het toch kleine aantal respondanten.
Het blijft gissen. Als ze nog eens bellen ze toch maar eens uithoren.
Jos
Ik heb het "Dexia aanbod" na ontvangst in de prullenbak gegooid, maar ergens staat me iets bij van dat het voor de 28 maart getekend retour moest wezen. Wie schetst mijn verbazing dat ik mandag de 31e door Dexia gebeld werd. Jammer genoeg heb ik, toen na mijn vraag of dit gesprek werd opgenomen het antwoord ja was, gezegd dat ik alleen schriftelijk wilde communiceren en opgehangen. Dus nu weet ik niet warover ze wilden bellen maar dat was dan ws over hun aanbod. Toch jammer dat ik dat nu niet weet want dan was die deadline blijkbaar niet zo hard en zijn ze vrij desperaat vanwege het toch kleine aantal respondanten.
Het blijft gissen. Als ze nog eens bellen ze toch maar eens uithoren.
Jos
-
Peter r
Beste mensen,
Ik wordt vandaag om de 2 uur gebeld en dan is het helemaal stil! Kan niet zien wie er beld want het zijn allemaal nullen(dexia medewerkers?). wie heeft hier al meer last van gehad?
Ze hebben mij ook 1 keer gebeld en hebben toen gezegd dat we geen zaken via de telefoon zouden doen.
Peter
Ik wordt vandaag om de 2 uur gebeld en dan is het helemaal stil! Kan niet zien wie er beld want het zijn allemaal nullen(dexia medewerkers?). wie heeft hier al meer last van gehad?
Ze hebben mij ook 1 keer gebeld en hebben toen gezegd dat we geen zaken via de telefoon zouden doen.
Peter
-
Paula
Hoi Peter,
Zoek even het onderwerp 'Merkwaardige telefoontjes' op via de zoekfunctie. Het is gepost in februari, daar staan soortgelijke ervaringen.
Zoek even het onderwerp 'Merkwaardige telefoontjes' op via de zoekfunctie. Het is gepost in februari, daar staan soortgelijke ervaringen.
-
bvd
Peter, als je gebeld wordt door door mensen met "geheime nummers"(allemaal nullen in het scherm) gewoon niet opnemen. dit zijn allemaal mensen die om een of andere reden niet willen dat hun nummer bekend wordt veelal verzekeringsmaataschappijen e.d. die de perfecte verzekering, lijfrentepolis, pensioenvoorziening of wat dan ook voor je hebben. als je in een van genoemde producten geinteresseerd bent dan kun je zelf het initiatief nemen door met een door jou gekozen adviseur in zee te gaan je weet dan met wie je zaken doet.als je familie hebt met geheime nummers dan kun je hierover afspraken maken door bijv. de telefoon eerst twee keer overlaten gaan en dan weerbellen oid.
-
helena
Jongens, ik weet het niet hoor. Ik heb de afgelopen weken/maanden wel regelmatig vreemde telefoontjes gehad. Maar om nu meteen te denken dat Dexia erachter zit. 't Was echt niet in me opgekomen hoor. We gaan toch niet paranoide reageren? Maar ik ga nu toch twijfelen zeg. Hmmm. Zijn er (veel) meer mensen die dit hebben gehad.
-
Hans1
Nog geen telefoontje van Dexia gehad........
-
Pieter
Vandaag vroeg in de avond telefoon gekregen van Dexia Bank Nederland.
Telefoon gesprek;
Pieter; Met Pieter
Dexia; Goedenavond met dexia bank Nederland.
Pieter; Goedenavond, Hoe komt u aan ons telefoonnummer?
Dexia; Mag ik Mevr...... even spreken;
Pieter; Hoe komt u aan ons telefoonnummer?
Dexia; U heeft een brief geschreven vandaar.
Pieter; Op ons briefpapier staat geen telefoonnummer!
Dexia; Maar....
Pieter; U kunt alles wat u kwijt wilt schriftelijk naar ons sturen
Pieter; Goedenavond
Klik
Kwartier later;
Pieter; Met Pieter.
Dexia; Goedenavond met dexia bank nederland.
Pieter; Goedenavond, Wilt u ons niet meer bellen! Goedenavond.
Klik.
Morgen ga ik eens in de pen klimmen en vragen hoe ze aan ons telefoonnummer komen. want hier klopt iets niet. Van wie hebben ze ons telefoonnummer gekregen?
Groet Pieter
Telefoon gesprek;
Pieter; Met Pieter
Dexia; Goedenavond met dexia bank Nederland.
Pieter; Goedenavond, Hoe komt u aan ons telefoonnummer?
Dexia; Mag ik Mevr...... even spreken;
Pieter; Hoe komt u aan ons telefoonnummer?
Dexia; U heeft een brief geschreven vandaar.
Pieter; Op ons briefpapier staat geen telefoonnummer!
Dexia; Maar....
Pieter; U kunt alles wat u kwijt wilt schriftelijk naar ons sturen
Pieter; Goedenavond
Klik
Kwartier later;
Pieter; Met Pieter.
Dexia; Goedenavond met dexia bank nederland.
Pieter; Goedenavond, Wilt u ons niet meer bellen! Goedenavond.
Klik.
Morgen ga ik eens in de pen klimmen en vragen hoe ze aan ons telefoonnummer komen. want hier klopt iets niet. Van wie hebben ze ons telefoonnummer gekregen?
Groet Pieter
-
Frank
Hoi pieter
Het achterhalen van een telefoonnummer is niet zo moeilijk.
Ze hebben toch je naam,adres,postcode,woonplaats.
Kijk in het telefoonboek of op internet en je telefoonnummer is zo bekend.
Er zijn op internet zelfs sites waarbij alleen postcode voldoende is en alle namen en telefoonnummer bij jouw uit de straat worden weergegeven.
groetjes
Frank
Het achterhalen van een telefoonnummer is niet zo moeilijk.
Ze hebben toch je naam,adres,postcode,woonplaats.
Kijk in het telefoonboek of op internet en je telefoonnummer is zo bekend.
Er zijn op internet zelfs sites waarbij alleen postcode voldoende is en alle namen en telefoonnummer bij jouw uit de straat worden weergegeven.
groetjes
Frank
-
Pieter
Beste Frank,
Als je een gewoon telefoonummer hebt wel ja.
Maar ja we hebben een geheim telefoonnummer. Staat nergens geregistreerd en we hebben nummer vermelding laten blokeren.
Dit is de opdracht die we aan KPN hebben gegeven.
Vandaar dat ik in de pen klim en Dexia vraag hoe ze aan mijn telefoonnummer komen.
Mvg Pieter
Als je een gewoon telefoonummer hebt wel ja.
Maar ja we hebben een geheim telefoonnummer. Staat nergens geregistreerd en we hebben nummer vermelding laten blokeren.
Dit is de opdracht die we aan KPN hebben gegeven.
Vandaar dat ik in de pen klim en Dexia vraag hoe ze aan mijn telefoonnummer komen.
Mvg Pieter
-
Frank
Hoi Pieter
Met het blokkeren van nummers gaat het ook geregeld mis,mijn mobielenummer was ook geblokkeerd voor publicatie het nieuwe telefoonboek komt uit en mijn nummer wordt daarin vermeld.
Plus die grote bedrijven blijken aan alle nummers te kunnen komen ook al zijn ze geblokkeerd.
En heb jij niet bij invullen van je legio lease kontrakt, een paar jaar geleden, jouw telefoonnummer ingevuld.
Frank
Met het blokkeren van nummers gaat het ook geregeld mis,mijn mobielenummer was ook geblokkeerd voor publicatie het nieuwe telefoonboek komt uit en mijn nummer wordt daarin vermeld.
Plus die grote bedrijven blijken aan alle nummers te kunnen komen ook al zijn ze geblokkeerd.
En heb jij niet bij invullen van je legio lease kontrakt, een paar jaar geleden, jouw telefoonnummer ingevuld.
Frank
-
Pieter
Nee dat was alleen bekend bij Spaar Select.
En daar heb ik een schriftelijk schrijven van dat Dexia geen informatie heeft opgevraagd omtrent Inkomen etc.
Mvg Pieter
En daar heb ik een schriftelijk schrijven van dat Dexia geen informatie heeft opgevraagd omtrent Inkomen etc.
Mvg Pieter