LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tussentijdse beeindiging

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
hdeklerk
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2003 19:53

tussentijdse beeindiging

Ongelezen bericht door hdeklerk »

Ik heb 9 dec een pro forma (Voor een tussentijdse beeindiging)aangevraagd en al snel thuisgekregen.
Ik wilde weten waar ik aan toe was.
Daar staat waar ik op gerekend heb dat ik dikke verlies heb.
Ik heb een AEX- PLUS Effect 20 jaar.
Dat zijn dus 240 termijnen dus ook 240 maanden, Ik heb er 34 voldaan en na zestig maanden kan de lessee de lease overeenkomst dagelijks met onmiddelijke ingang en zonder annuleringskosten beeindigen, onder betaling of verekening van de restant-hoofdsom.
Als ik alles betaal dan moet ik dus een x bedrag betalen.
Maar nu staat er in de brief dat de koers op 09-12-2003 op 376,38 euro stond.
Dat kan NIET.
Ik vermoed dat ik als ik misschien overstag zou gaan en de overeenkomst afbreek dat ze opeens met de laagste koers komen en dat ik dan zeker een hoger bedrag met betalen.Dan heb ik al getekent.
Ik vertrouw het niet, dan is het na 60 maanden ook zo.
Heeft er iemand een reactie A.U.B.?

Ben
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 sep 2003 23:44

Re: tussentijdse beeindiging

Ongelezen bericht door Ben »

Beste hdekderk,

Aangezien je de volledige restant hoofdsom moet betalen (240 termijnen * maandelijkse inleg) kun je jezelf beter afvragen wat slim is (annuleringskosten stelt natuurlijk niets voor in vergelijking met 240 term. * maandelijks einleg - de 34 die zijn voldaan). Je hebt 34 termijnen voldaan, dan schat ik in dat de AEX zor rond de 650 punten stond. Hierop staat in het termijn wat voor jou van belang hoogstwaarschijnlijk wel weer. Belangrijker voor jou zijn de laatste 5 jaar van de termijnen. Als dan een beurscorrectie als die van de afgelopen 3 jaar op de loer ligt dan is het slimmer om een tussentijdse beëinndiging te overwegen. Immers de restant hoofdsom (of te wel de volledige lening) moet je toch betalen. Als je nu die aandelen verkoopt dan verkoop je ze op een zeer laag punt. Deze tip is gebaseerd op mijn eigen kijk hierop, keuze en risico zijn natuurlijk voor jezelf en door jezelf te bepalen.

Willy
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2003 16:49

Re: tussentijdse beeindiging

Ongelezen bericht door Willy »

Ik heb ook een proformarekening oplaten maken, 1x in februari en in november, in november waren de aandelen iets beter als in februari toch is de restschuld hoger, waarom? omdat de al reeds vooruit betaalde maanden verrekend wordt. Na 60 maanden kon ik boete vrij verkopen maar als de aandelen hetzelfde zouden zijn als in november zou ik in 2005 meer restschuld hebben dan binnen de 60 maanden.

Gesloten