Momenteel heerst er bij mij grote twijfel over het al dan niet invullen van het gegevensformulier Hardheidsclausule om in aanmerking te komen voor de coulanceregeling. Ik zou graag de gehele DEXIA geschiedenis achter mij willen laten, ook al kost het mij geld (dat heeft het toch al gedaan).
Vraag: Verspeel je bij het invullen van het gegevensformulier Hardheidsclausule de mogelijkheid om juridische stappen te ondernemen, of is dit pas nadat je de nieuwe schriftelijke overeenkomst hebt ondertekend?
Volgens SpaarSelect is dit laatste het geval, maar erg veel vertrouwen heb ik hier niet in.
Uiteraard is nog niet bekend of ik voor een coulanceregeling obv de Hardheidsclausule in aanmerking kom, want de commissie van Dexia zal dit moeten bepalen. Ik heb een brief gekregen waarin staat dat er vanaf deze maand (tm 12-2005) €900 van mijn prive rekening gehaald zal worden, en dit kan ik niet betalen. Hiervoor zal ik dus eerst mijn spaarcenten aan moeten spreken, waarna ik een derde hypotheek op zal moeten nemen( indien mogelijk).
Nu stond er zaterdag in de Telegraaf dat, indien je in aanmerking komt voor een coulanceregeling onder de hardheidsclausule, na 36 maanden de betalingsregeling gestaakt zal worden. Tevens zal de rest van de schuld ( bij mij > €45.000) kwijtgescholden worden.
Dus resten bij mij nog 8 maanden, en zou ik (in theorie?) van alles af zijn. (geen derde hypotheek nodig, alleen van de tweede kom je dus nooit af)
Is er al iemand die bovenstaande keuze heeft gemaakt?
Wie heeft er advies, of een goede tip?
Groet,Wim
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] twijfel over gegevensformulier
-
info
Re: twijfel over gegevensformulier
Is het niet 36 maanden na heden volgens mij moet nog 36 maanden betalen.
-
WimHi
Beste Info: Citaat uit de Telegraaf: "Zo zal de bank de afbetalingsregeling na 36 maanden staken."
Ja, ook dat kun je op twee manieren uitleggen.
De twijfel blijft...
Ja, ook dat kun je op twee manieren uitleggen.
De twijfel blijft...
-
Sjaan
Je hebt nog tijd zat de beurs kan zich ook herstellen.