LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitspraak korting kado hoe is dit mogelijk

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
john uit goirle

uitspraak korting kado hoe is dit mogelijk

Ongelezen bericht door john uit goirle »

http://www.rechtspraak.nl/uitspraak/fra ... ljn=AP1737

deze contructie was toch ook goed fout klant is ook benaderd via telefoon

Ron

Re: uitspraak korting kado hoe is dit mogelijk

Ongelezen bericht door Ron »

Arnhem.

john uit goirle

Ongelezen bericht door john uit goirle »

het rendement was niet hog maar er was volgens legiolease geen risico toch.

is deze info niet bekent in arnhem bij de recht bank. zelfs de consumentenbond als onderzoekende instantie is door LL in het bos gestuurd.

ook ik vandaag een aangetekende brief gehad of ik even mijn achterstand wilde voldoen anders werden de aandelen verkocht en onstaat er een restschuld van 66 duizend eurotjes volgens hun die ik in 10 dagen moet voldoen.

ik heb ook een boom groeien in de tuin waas dit zo aan hangt.
wat denken ze wel.

geldweg

Ongelezen bericht door geldweg »

hoe je benadert bent doet er niet zo toe. Gaat om het product en de verstrekte info. Brochure lezen van te voren had heel erg duidelijk gemaakt dat er een restbedrag terug betaald moest worden en zelfs stond er dat je een schuld over kon houden.
Andere uitspraak niet mogelijk. Heb het verweer der partijen niet gelezen was na 10 regels al duidelijk wat de uitspraak zou zijn.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Beste geldweg jij bent ook iemand die er maar op los kletst en denkt alles te weten zie hier een voorbeeldje als je het niet weet , doe dan niet zo wijs:
Geplaatst op 18 Aug 2004 14:43 door geldweg

--------------------------------------------------------------------------------

Tabjana heeft alleen wel gelijk, daarnaast hoeft dexia niet aan te tonen de aandelen op naam te hebben gekocht, zij moet enkel kunnen aantonen dat er aandelen zijn gekocht of zelfs dat men de aandelen heeft afgedekt tegen de afgesproken koersen. Als zij kunnen aantonen jou de aandelen te kunnen leveren zijn ze klaar en hebben ze aan iedere verplichting jegens jou voldaan.

Naar boven

Jan Janssen

Geplaatst op 18 Aug 2004 15:32 door Jan Janssen

--------------------------------------------------------------------------------

Er dienen wel degelijk effectennota's te worden overlegd door Dexia zowel van aan- als van verkoop.

Arikel 33 ( lid 1 onder c) NR 1999

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Uit de folder:
Zou de verkoop van de aandelen onverhoopt minder opbrengen dan de aankoopprijs, dan zou u het verschil moeten bijbetalen. Maar u hoeft uw aandelen natuurlijk niet te verkopen. Afhankelijk van de koers op dat moment kunt u uw leasecontract ook verlengen of een andere slimme strategie volgen.
Ik zou bij de aanbieder informeren wat die andere slimme strategie inhoudt....

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste John uit Goirle,

De folders en verkooppraatjes waren alleen om te vangen zonder aanzien des persoons, maar welke Rechter zal dit uiteindelijk ook zo zien? Nogmaals medegedupeerden we moeten blijven vechten tegen deze oneerlijke reclame methoden!

Vr gr
Pluutje

impact

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

rob69

Ongelezen bericht door rob69 »

ze hebben mijn 'aandelenpakket'nu verkocht en moet nu iets meer dan 12000 euro betalen,anders komt de deurwaarder....
ik had ook kortingkado

iemand een tip of ik nu een advocaat moet nemen of wachten op gerechtelijk schrijven?

rob

Ronbo

Ongelezen bericht door Ronbo »

Rob69,

Korting Kado was toch hetzelfde wanproduct als Profit Effect? Als ik het goed heb moet je dan toch eerst 3 jaar rente betalen en als dan de beurs de eerste 3 jaar gemiddeld 6% was gestegen hoefde je de laatste 7 jaar geen rente meer te betalen?

Wat heb jij nu precies verkocht? Dat product bestaat toch nog helemaal niet zo lang? Normaal zou je bij dalende koersen nog 7 jaren rente moeten doorbetalen en dan is het verrekenpunt in totaal toch 10 jaar na tekening contract?

geldweg

Ongelezen bericht door geldweg »

Ze moeten inderdaad aantonen de gevraagde positie te hebben ingenomen. Dit mag op diverse manieren.
Als zij de ingenomen positie aantonen, zijn ze klaar. Je bent vrij wat anders van mening te zijn, prima maar aandelen posities innemen kan garantie zijn voor bezit van de aandelen. Het is iets gecompiceerder dan sec de aandeeltjes kopen als particulier.
Had het over de informatie verstrekking in eerdere post. Dwaling komt voort uit de verstrekte informatie de manier waarop je iemand benadert is dan van ondergeschikt belang, telefonisch kan je iemand een volledige juiste uitleg geven van een product, net als via schriftelijke uitleg ( brochures, flyers, brieven ) en in een persoonlijk gesprek.

rob69

nou ik heb ineens ca tienduizend gulden ingelegt, daarna hoefde ik niks meer te betalen,yaeh right! weet nu dus wel anders..

12000+ willen ze hebben

ze 'zeggen'dat ze 'mijn''aandelen'nu hebben verkocht omdat ik na die drie jaar niet heb betaald,dit was ook gezegt tegen mij door de telefoon(helaas)had ik het maar opgenomen..

nu maar voor de rechter, maar is het verstandig om te wachten op de gerechtelijke brief? of nu al een advocaat in de hand nemen?

rob

Ronbo

Ok, jij hebt in 1 keer een bedrag ingelegd. Dat was dus rente voor 3 jaar. Nu ben je 3 jaar verder en wil Dexia 12000 van je hebben. Als boeterente voor de resterende 7 jaar? En hoe staat het dan met het negatieve waardeverschil van je aandelen? Of praten we hier over een ander soort product?

rob69

ze hebben de aandelen verkocht, en 12000 'restschuld' of zoiets?

ik weet er ook niet veel van, maar zo staat het in die brief

na gedwongen beeindiging zoals zij het zeggen

rob

Ronbo

WWaarom zouden ze je contract beeindigen als ze je nog 7 jaren kunnen uitknijpen met rentebetalingen?

rob69

omdat ik na die tien jaar niks heb betaald

nu al zo'n driekwartjaar niet, veel gedreig van hun kant maar ik dus niet betalen, nu hebben ze dus mijn 'pakket'verkocht

rob

rob69

maar even kijken

je bied iemand een spaarplan aan,je maakt het mooier dan het is, ok kan ik me iets bij indenken hoor,maar ze hebben me gewoon voorgelogen en niet zo'n klein beetje ook

maar goed je bied iemand zoiets aan je laat diegene ca 4500 betalen en dan moet 'hij' effe 12000 bijbetalen......

dat kan een rechter toch nooit zien als een spaarplan...lijkt mij hoor(ik ben maar een leek)

rob

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

Inderdaad ben je een leek Rob. Als je alleen maar met dit verhaal bij de rechter komt ga je goed nat.
Daarom is het belangrijk een advocaat in de arm te nemen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Rob Hollander heeft groot gelijk met zo'n verhaal kun je geen gelijk krijgen. Win juridische informatie in.

Bonnie

Ongelezen bericht door Bonnie »

Via dit forum kun je veel info vinden over advocaten Rob succes. Via de zoekmachine kom je een heel eind.

Gesloten