LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergadering Pay-back

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Broodtrommel
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 nov 2003 13:17

Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door Broodtrommel »

Helaas kon ik gisteren niet komen, is er nog iest leuks gebeurd :?:

KB

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door Pieter »

Hallo Broodtrommel,

Ja hoor veel goed nieuws is te vermelden. PB maakt een doorstart.
Er hebben zich 2 nieuwe bestuursleden aangemeld waardoor het bestuur nu uit 5 personnen bestaat.
Er is uitvoerig gesproken over het CGA, Fortis, Aegon/vliegwiel, Sprintplan, Dexia problematiek en hoe we daar verder mee gaan.
De financiën en begroting is besproken. Kascontrollecommisie is aangesteld.
Al met al was het een vruchtbare en zeer goede en positieve leden vergadering.

Mvg Pieter

Broodtrommel
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 nov 2003 13:17

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door Broodtrommel »

Hi Pieter,

Gelukkig een doorstart en nieuwe bestuursleden. Goed nieuws en bedankt voor de info.

Kb

moen
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2003 10:59

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door moen »

hallo pieter,
helpen jullie ook mensen die al gedagvaard zijn,maar geen advocaat kunnen betalen.
ik moet 10 dec.voor de rechter,maar kan geen advocaat betalen.
als ik niet verschijn heb ik de zaak verloren.
ik heb wat advies gevraagd aan bepaalde personen,en kreeg te horen dat ik met een advocaat moet gaan.
kunnen jullie nog iets voor mij betekenen.
groeten moen.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door Pieter »

Hallo Moen,

Kom je in aanmerking voor gesubsidieerde rechtshulp
(advocaat met toevoeging)?
Kijk op www.rvr.org bij infobalie.
Haal bij het gemeentehuis een VIV(Verklaring van Inkomen en Vermogen) formulier en vul dit in.
Zoek bv http://www.advocatenorde.nl/nova/advoca ... k?openform voor een advocaat bij jouw in de buurt.

succes en sterkte,

Mvg Pieter

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Moen,

Mocht je geen goede advocaat kunnen vinden, mail me. Envelopje aanklikken naast mijn naam.

hulp en advies nodig:
www.pay-back.nl en [email protected]
Wordt lid, samen staan we sterk


Groeten,
Piet

Gast

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door Gast »

jaja, een doorstart. Ik geloof er geen ree t van.
Hoe kan je nu een doorstart maken terwijl al het geld verdwenen is?
Hoeveel leden waren er op die vergadering?
Het vertrouwen in jullie club is bijna geheel verdwenen door jullie onderlinge geruzie.

Jullie doen het nu voorkomen alsof het een gezellig thee-kransje is maar jullie willen niet eens met Jurgen om de tafel zitten om niet afgeronde zaken op te lossen.

Laten we eerlijk zijn. We moeten nu bij 2 instanties maar afwachten waar ons geld blijft.

BEDANKT PAY-BACK!!!! BEDANKT BESTUUR!!!

van een gefrustreerde gedupeerde

Gefrustreerde Gedupeerde
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2003 13:41

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door Gefrustreerde Gedupeerde »

sorry, ik was vergeten in te loggen.

Gast

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door Gast »

Ga maar even rusten, lijkt me beter voor je. Of e-mail beantwoorden.

niet gefrustreerd meer

Gast

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door Gast »

zo is dat. ga ff rusten.

als je net zoals ik samen met de andere ruim 100 leden de vergadering bijgewoond had. dan was je niet zo gefrusteerd en had je vragen kunnen stellen aan het nieuwe bestuur. die overigens unaniem verkozen zijn en met luid applaus het nieuwe jaar ingaan. het bestuur stelde voor dat het nieuwe bedrag voor 2004, 20 euro zou zijn. wij de leden hebben voorgesteld en gekozen om het op 40 euro te laten staan en een korting van 50% te geven aan leden voor wie 40 euro te veel is.

Gast

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door Gast »

Jij bent dus duidelijk niet geweest daar. Er waren maar 34 man waaronder het bestuur.
40 Pleuro vind ik behoorlijk veel als je weet dat er ergens 22.000 rondzweeft. Dus ik heb me voorgnomen om niet te betalen en de rechtzaak af te wachten.

Piet

Armoedzaaier
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2003 22:30

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door Armoedzaaier »

Er is niets nieuws onder de zon. Hetzelfde geruzie zoals gewoonlijk.
Ze proberen hun image op te vijzelen. Wat niet meer gaat lukken,

Broodtrommel
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 nov 2003 13:17

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door Broodtrommel »

Zoals Pieter al schreef, bedankt voor de reclame.

Nieuws
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2003 11:53

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door Nieuws »

VERENIGING PAYBACK

Vereniging PAYBACK wil banken voor de rechter


Dit is een origineel persbericht.

PERSBERICHT VERENIGING PAYBACK

VERENIGING PAYBACK WIL BANKEN VOOR DE RECHTER

NIEUWEGEIN, 5-11-2003. PayBack, de belangenvereniging van aandelenlease- gedupeerden met bijna 2000 leden, wil via de rechter diverse bankinstellingen, die aandelenlease constructies verkochten, aanpakken. Banken bedachten dit soort constructies om mensen, die veelal dachten te sparen, in een heilloos beleggingsavontuur te storten.Enkele werkgroepen gaan de aanpak voorbereiden. Het gaat om de Fortis/Groeivermogen en de Aegon/Vliegwiel constructie. Verder gaat PayBack zich bezig houden met het aanvechten van BKR- noteringen van mensen die door de misleidende praktijken van banken in de schulden zijn geraakt en nu geen lening meer kunnen krijgen. Daarnaast wordt de rechtsgeldigheid van het Dexia-aanbod onderzocht voor mensen die dit aanbod al geaccepteerd hebben en hierdoor hun rechten verspeeld zouden hebben.
Ook tussenpersonen blijven niet buiten schot. Vandaag, 5 november, begint bij de rechtbank in Den Haag een rechtszaak. Deze is aangespannen door een van de leden tegen een tussenpersoon van aandelenlease producten.
Hierover werd o.a.gesproken tijdens de algemene ledenvergadering in Bunnik afgelopen zaterdag. Bij die gelegenheid werd J. Neefs benoemd als de nieuwe voorzitter van de vereniging, nadat enige tijd geleden de oud-voorzitter werd geroyeerd wegens wanbeleid en manipuleren met kasgeld. De afhandeling hiervan is nog onder de rechter.
De nieuwe voorzitter toont zich strijdbaar:’Wij gaan door met het aan de kaak stellen van praktijken, die niet door de beugel kunnen. We moeten met voortvarendheid aan het werk, niet alleen met acties, want echt resultaat komt via gerechtelijke procedures en tussenkomst van de rechter.’ PayBack gaat door met het voeren van acties om de politiek en de publieke opinie te beïnvloeden. Door middel van publiciteit en acties is al veel bereikt. Onder meer daardoor is de Commissie Geschillen Aandelenlease (CGA) ingesteld door minister Zalm. De uitspraak van Zalm, dat er sprake is van ’een groot maatschappelijk probleem’ beschouwt Neefs als ’een politieke schuldbekentenis’, omdat de toezicht door de AFM (Autoriteit Financiële Markten) en de overheid gefaald hebben. Het op de markt brengen van dit soort misleidende producten door banken kan alleen in Nederland, waar in alle andere Europese landen de wet dit verbiedt. PayBack probeert via het Europees Parlement te bereiken dat ook in Nederland de wet aangepast wordt.

Voor nadere inlichtingen kunt u zich wenden tot:
P Koremans, Vereniging PAYBACK, Bergeend15, 3435 VK Nieuwegein,
telnr. 06-.............


ANP Pers Support, het ANP is niet verantwoordelijk voor de inhoud
van bovenstaand bericht.



05 nov 03 11:30

http://www.perssupport.anp.nl/cgi-bin/p ... V.BFB.out8

abc
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 okt 2003 21:48

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door abc »

Persbericht; 1 November 2003
--------------------------------------------------------------------------------

PAYBACK WIL BANKEN VOOR DE RECHTER


BUNNIK, 1-11-2003. PayBack, de belangenvereniging van aandelenlease-gedupeerden met bijna 2000 leden, wil via de rechter enkele bankinstellingen aanpakken. Enkele werkgroepen gaan dit voorbereiden. Het gaat om de Fortis/Groeivermogen en de Aegon/Vliegwiel constructie Verder gaat PayBack zich bezig houden met de BKR-noteringen van mensen die door de misleidende praktijken van banken in de schulden zijn geraakt. Daarnaast wordt de rechtsgeldigheid van het Dexia-aanbod onderzocht voor mensen die dit aanbod al geaccepteerd hebben en hierdoor hun rechten verspeeld zouden hebben.

Een rechtszaak aangespannen tegen een tussenpersoon komt 5 november voor.

Hierover werd gesproken tijdens een ledenvergadering in Bunnik. Bij die gelegenheid werd J. Neefs benoemd als de nieuwe voorzitter van de vereniging, nadat enige tijd geleden de oud-voorzitter geroyeerd is wegens wanbeleid en manipuleren met kasgeld. De afhandeling hiervan is nog onder de rechter.

De nieuwe voorzitter toont zich strijdbaar. ’’Wij gaan door met het aan de kaak stellen van praktijken, die niet door de beugel kunnen. We moeten met voortvarendheid aan het werk, niet alleen met acties en media/ politieke benadering, maar echt resultaat komt via gerechtelijke procedures en de uitspraak van de rechter.’’ PayBack gaat door met het voeren van acties om de politiek en de publieke opinie te beïnvloeden. Door middel van publiciteit en acties is al veel bereikt. Onder meer daardoor is de Commissie Geschillen Aandelenlease (CGA) ingesteld door minister Zalm. De uitspraak van Zalm, dat er sprake is van een ‘groot maatschappelijk probleem’ beschouwt Neefs als ‘een politieke schuldbekentenis’, omdat de toezicht door de AFM (Autoriteit Financiële Markten) en de overheid gefaald hebben. Het op de markt brengen van misleidende producten door banken kan alleen in Nederland, waar in alle andere Europese landen de wet dit verbiedt. PayBack probeert via het Europees Parlement te bereiken dat ook in Nederland de wet aangepast wordt.


Voor nadere inlichtingen kunt u zich wenden tot:

P Koremans, Vereniging PAYBACK, Bergeend15, 3435 VK Nieuwegein,

BA
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 nov 2003 12:14

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door BA »

Stond er dus al.

Hans Ganders
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 okt 2003 11:42

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door Hans Ganders »

Gaat Pay-back nu zelf wel naar de rechter voor de gedeputeerden :?: :idea:

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door JH »

Hans Ganders
Wat zijn gedeputeerden ???
Volgens mij zitten die bij de provincie. Je bedoelt wellicht gedupeerden

Hans Ganders
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 okt 2003 11:42

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door Hans Ganders »

JH ben jij simpel of simpel :D :) :wink: :roll: :!:

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Vergadering Pay-back

Ongelezen bericht door JH »

Jij bent degeen die simpel is ganders waanders of wat het moge zijn
ga je schoolgeld terughalen, en leer eens goed lezen net als de nederlandse taal, dan kun je in het vervolg lezen waarvoor je tekent. :wink:

Gesloten