| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verlening via Legio of Dexia
-
Natasja
verlening via Legio of Dexia
Hallo,
Graag wil ik weten wat ik moet doen. Ik heb zowel het voorstel van Dexia ontvangen, maar ook een brief van Legio. In de brief van Legio kan ik kiezen voor verlengen of betalen. Is dit niet hetzelfde als het Dexia aanbod?
Wie weet het antwoord?
Bedankt,
Natasja
Graag wil ik weten wat ik moet doen. Ik heb zowel het voorstel van Dexia ontvangen, maar ook een brief van Legio. In de brief van Legio kan ik kiezen voor verlengen of betalen. Is dit niet hetzelfde als het Dexia aanbod?
Wie weet het antwoord?
Bedankt,
Natasja
-
verlengen
Re: verlening via Legio of Dexia
Ik neem aan dat het Dexia voorstel niets meer weergeeft dan de zogenaamde gunstigere voorwaarden van de standaard drie mogelijkheden (aflossen, verkengen, overnemen).
Ik ken de brief niet maar waarschijnlijk wordt in de brief van "Het Aanbod" gevraagd je uit te spreken voor je voorkeur voor deze niewe voorwaarden (waarmee je impliciet afziet van een eventueel procederen).
In de Legio brief worden neem ik aan de standaard opties nog eens weergegeven, de condities hiervoor - indien je het Aanbod niet accepteerd - zijn de oorspronkelijke contractvoorwaarden.
Hier kun je dus een keuze maken zonder daarmee impliciet af te zien van je rechten en dus met de mogelijkheid om onder protest te betalen, dan wel te verlengen (zie de letterlijke aanbevelingen van de SLV).
Misschien kun je passages uit de brief hier publiceren die je desondanks dubbelzinnig lijken.
M.vr.gr.
Ik ken de brief niet maar waarschijnlijk wordt in de brief van "Het Aanbod" gevraagd je uit te spreken voor je voorkeur voor deze niewe voorwaarden (waarmee je impliciet afziet van een eventueel procederen).
In de Legio brief worden neem ik aan de standaard opties nog eens weergegeven, de condities hiervoor - indien je het Aanbod niet accepteerd - zijn de oorspronkelijke contractvoorwaarden.
Hier kun je dus een keuze maken zonder daarmee impliciet af te zien van je rechten en dus met de mogelijkheid om onder protest te betalen, dan wel te verlengen (zie de letterlijke aanbevelingen van de SLV).
Misschien kun je passages uit de brief hier publiceren die je desondanks dubbelzinnig lijken.
M.vr.gr.
-
Leo
Neen. Allereerst wanneer je ingaat op het DEXIA aanbod verspeel je alle rechten betreffende de aanklacht jegens DEXIA door de Stichting Leaseverlies.
Verder zit er wel degelijk verschil tussen de aangeboden rente van de verlengingslening tussen deze twee aanbieders: Dexia rekent zo'n 3,5% en Legio 7% rente, dat scheelt nogal wat. Als je de schuld zou kunnen betalen is dat waarschijnlijk het enige goede advies:
a. de koers van de aandelen stijgen waarschijnlijk niet meer explosief zoals die ooit geweest is, bij de particuliere belegger zit de schrik er goed in en van de institutionele beleggers hoef je ook niet al te veel te verwachten
b. je blijft meedoen met de Stichting Leaseverlies (mits je je hebt aangemeld en betaald), als Dexia verliest door een uitspraak van de Rechter, maar dit kan vele jaren duren.
Verder zit er wel degelijk verschil tussen de aangeboden rente van de verlengingslening tussen deze twee aanbieders: Dexia rekent zo'n 3,5% en Legio 7% rente, dat scheelt nogal wat. Als je de schuld zou kunnen betalen is dat waarschijnlijk het enige goede advies:
a. de koers van de aandelen stijgen waarschijnlijk niet meer explosief zoals die ooit geweest is, bij de particuliere belegger zit de schrik er goed in en van de institutionele beleggers hoef je ook niet al te veel te verwachten
b. je blijft meedoen met de Stichting Leaseverlies (mits je je hebt aangemeld en betaald), als Dexia verliest door een uitspraak van de Rechter, maar dit kan vele jaren duren.
-
Sara Etty
Verlengen kan worden gezien als een bevestiging van een eerder mogelijk aantastbare overeenkomst. Aantastbaar in die zin dat er mogelijk sprake was van dwaling of misschien in sommige gevallen zelfs van misbruik van omstandigheden of bedrog. Verlenging geschiedt door lessee, waarmee eega vernietigingen in beginsel niet direct in de problemen komen door verlenging nu de tot vernietiging bevoegde persoon in dat geval niet verantwoordelijk is voor het verlengen en die handeling van lessee dus niet gezien kan worden als een bevestiging van eega, al geloof ik dat Dexia voor verlenging nu ook de handtekening van de eerder niet tekenende eega verlangt. Indien eega ook zou tekenen bevestigd eega de overeenkomst en is deze niet langer vernietigd / vernietigbaar.
Maar goed, na verlening is het voor lessee niet langer meer mogelijk m.i. om zich op vernietigingsgronden te beroepen nu hij heeft bevestigd. Daarmee wordt de overeenkomst alsnog onaantastbaar.
Groet, Sara
Maar goed, na verlening is het voor lessee niet langer meer mogelijk m.i. om zich op vernietigingsgronden te beroepen nu hij heeft bevestigd. Daarmee wordt de overeenkomst alsnog onaantastbaar.
Groet, Sara
-
Jomanda
Dus je verspeelt je rechten en hebt dan nog alleen nog maar verplichtingen.
-
Hennie Hoogzaad.
Ik zit voor de eerste keer op dit forum, ik in tweestrijd zit wat te doen met de winstverdriedubbelaar van mijn zoon.Moet ik dit anbod van Dexia aangaan of wachten op de stichting leaseverlies wat misschien jaren kan duren. Als ik het goed begrijp dan ga ik wanneer mijn contract afloopt, gewoon door met het betalen van de maandelijkse termijnen, en ik moet dit dan zien als een soort afbetaling van mijn schuld, of niet? Maar de situatie is zo, mijn zoon betaal 22,74 euro per maand, ik mag wanneer ik het aanbod accepteer nog drie jaar doorgaan, maar na deze betaling van drie jaar zit hij nog met een enorme restschuld. Nou is mijn vraag moet ik na die drie jaar alsnog het resterende bedrag in een keer betalen?????
Ik vind trouwens dat de stichting leaseverlies waar ik me bij aangesloten heb, weinig of niks van zich laat horen. Je kunt ook niet met hun e-mailen of schrijven of bellen,ik heb het idee dat onze 45 euro weggegooid geld is geweest, wat denken jullie?
Groetjes Hennie.
Ik vind trouwens dat de stichting leaseverlies waar ik me bij aangesloten heb, weinig of niks van zich laat horen. Je kunt ook niet met hun e-mailen of schrijven of bellen,ik heb het idee dat onze 45 euro weggegooid geld is geweest, wat denken jullie?
Groetjes Hennie.
-
M. SANTEGOETS
beste Sara
Wanneer de mensen geen geld hebben om hun restschuld te betalen, met of zonder overname van de aandelen, en niet
willen verlengen middels het Dexia aanbod, waarbij ze ook in een wurggreep worden gemomen omdat je afstand moet doen van alle rechten, dan kun je toch een brief schrijven dat je verlengt tegen commercieel tarief? Je zou dan kunnen zeggen dat je niet kunt betalen en dat het bewuste plan door moet lopen in afwachting van betere tijden. Eega hoeft daar niet voor te tekenen.
Of is er dan ook sprake van een hernieuwde overeenkomst
groet
Revo
Wanneer de mensen geen geld hebben om hun restschuld te betalen, met of zonder overname van de aandelen, en niet
willen verlengen middels het Dexia aanbod, waarbij ze ook in een wurggreep worden gemomen omdat je afstand moet doen van alle rechten, dan kun je toch een brief schrijven dat je verlengt tegen commercieel tarief? Je zou dan kunnen zeggen dat je niet kunt betalen en dat het bewuste plan door moet lopen in afwachting van betere tijden. Eega hoeft daar niet voor te tekenen.
Of is er dan ook sprake van een hernieuwde overeenkomst
groet
Revo
-
Anjou
Volgens site van SLV ga je een nieuw contract aan.
Anjou
Anjou
-
nico
kan me niet voorstellen dat Dexia nu nog enig contract zal accepteren zonder een eega handtekening
nico
nico