LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voor alle Lease gedupeerden
Voor alle Lease gedupeerden
Het proces tegen Dexia gaat geen 7 jaar meer vragen.
Dexia heeft onderschat dat op een efficiente wijze informatie beschikbaar komt.
Dexia heeft de fout begaan de media te willen gebruiken om zich als betrouwbare Bank te presenteren.
De verantwoordelijke man Dirk Bruneel druft zich niet meer te vertonen, nu het grote publiek in Nederland (maar ook in Duitsland en Belgie) weet dat en de aankoop door Dexia een miskoop is.
Dat weinig aandacht en daadwerkelijke hulp voor gedupeerden overblijft nu de overheid meent geen partij te zijn, maakt de vraag van belang,
Hoe worden alle gedupeerden van betrouwbare informatie voorzien?
Hoeveel volgen alleen informatie uit de media TV Radio Krant?
Is deze informatie objectief en voldoende?
Hoeveel mensen zijn aangesloten bij een organisatie die informatie verstrekt?
Is deze informatie periodiek of moet je erom vragen?
Hoeveel mensen volgens regelmatig nieuws via bulletins Forums nieuwsbrieven via internet?
WAT IS DE "KIJKDICHTHEID"van dit Tros Forum Lease?
De opmerking dat veel mensen geen PC hebben is aanleiding te zien hoeveel mensen kennis hebben genomen van de TOP 20 van de actuele topic op dit moment.
Aantal bezoekers
Volgorde willekeurig (naar mijn mening cruciale onderwerpen.
12 september 2004
Aantal maal bekeken
WcK 6756
Willen we nog schikken? 517
Aanbod Dexia 2003-EU wet is Onredelijk en vernietigbaar. 1616
Kosten advocaat voor in ongelijk gestelde 334
BOETECLAUSULE 2108
Wat zijn de volgende stappen na uitspraak 25-8-2004 1396
Rechten en plichten minderjarige beleggers 1232
BW Boek 7A, 1576 Bijzondere overeenkomsten (Ontbinding) 944
Burgerlijk Wetboek Boek 1.52 (verjaring) 432
Actie oproepen
PAYBACK aktie voor Eegaleasers 19489
Oproep om Parlementaire Enquete Commissie, de Telegraaf 1944
Het is zomaar een greep uit de onderwerpen.
Duidelijk is om nog enige lijn te vinden waar behoefte en aandacht voor nodig is zal meer aan onderzoek of beroep op dossier kennis gedaan moeten worden.
Uitgaande van de statisstiek van geopende topic is duidelijk is dat slechts een beperkt aantal van de lease gedupeerden de informatie op internet zoekt. Dit zal op andere forums en site's niet anders zijn.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat al die tienduizenden die niet regelmatig geinformeerd zijn wel de juiste keuze kunnen maken?
Duidelijk is dat de media slechts dan reageerd indien er veel op het spel staat.
Het probleem moet daarom op de agenda komen van elke organisatie media politiek dit zijn we verplicht aan al die mensen die verstoken blijft van noodzakelijke ontwikkelingen.
Dexia heeft onderschat dat op een efficiente wijze informatie beschikbaar komt.
Dexia heeft de fout begaan de media te willen gebruiken om zich als betrouwbare Bank te presenteren.
De verantwoordelijke man Dirk Bruneel druft zich niet meer te vertonen, nu het grote publiek in Nederland (maar ook in Duitsland en Belgie) weet dat en de aankoop door Dexia een miskoop is.
Dat weinig aandacht en daadwerkelijke hulp voor gedupeerden overblijft nu de overheid meent geen partij te zijn, maakt de vraag van belang,
Hoe worden alle gedupeerden van betrouwbare informatie voorzien?
Hoeveel volgen alleen informatie uit de media TV Radio Krant?
Is deze informatie objectief en voldoende?
Hoeveel mensen zijn aangesloten bij een organisatie die informatie verstrekt?
Is deze informatie periodiek of moet je erom vragen?
Hoeveel mensen volgens regelmatig nieuws via bulletins Forums nieuwsbrieven via internet?
WAT IS DE "KIJKDICHTHEID"van dit Tros Forum Lease?
De opmerking dat veel mensen geen PC hebben is aanleiding te zien hoeveel mensen kennis hebben genomen van de TOP 20 van de actuele topic op dit moment.
Aantal bezoekers
Volgorde willekeurig (naar mijn mening cruciale onderwerpen.
12 september 2004
Aantal maal bekeken
WcK 6756
Willen we nog schikken? 517
Aanbod Dexia 2003-EU wet is Onredelijk en vernietigbaar. 1616
Kosten advocaat voor in ongelijk gestelde 334
BOETECLAUSULE 2108
Wat zijn de volgende stappen na uitspraak 25-8-2004 1396
Rechten en plichten minderjarige beleggers 1232
BW Boek 7A, 1576 Bijzondere overeenkomsten (Ontbinding) 944
Burgerlijk Wetboek Boek 1.52 (verjaring) 432
Actie oproepen
PAYBACK aktie voor Eegaleasers 19489
Oproep om Parlementaire Enquete Commissie, de Telegraaf 1944
Het is zomaar een greep uit de onderwerpen.
Duidelijk is om nog enige lijn te vinden waar behoefte en aandacht voor nodig is zal meer aan onderzoek of beroep op dossier kennis gedaan moeten worden.
Uitgaande van de statisstiek van geopende topic is duidelijk is dat slechts een beperkt aantal van de lease gedupeerden de informatie op internet zoekt. Dit zal op andere forums en site's niet anders zijn.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat al die tienduizenden die niet regelmatig geinformeerd zijn wel de juiste keuze kunnen maken?
Duidelijk is dat de media slechts dan reageerd indien er veel op het spel staat.
Het probleem moet daarom op de agenda komen van elke organisatie media politiek dit zijn we verplicht aan al die mensen die verstoken blijft van noodzakelijke ontwikkelingen.
Re: Voor alle Lease gedupeerden
Ik ben het helemaal met Joshua eens.
Ik heb inmiddels goede contacten opgebouwd met de media, radio, TV en de meeste kranten.
Het is niet voor niets dat er zoveel media belangstelling was bij b.v. de uitspraak over huurkoop en het kamerdebat.
Ik heb goede contacten met een aantal politieke partijen.
Dit was terug te vinden in een aantal uitspraken en voorstellen tijdens het kamerdebat.
Ik ga binnenkort naar het Ministerie van Justitie om te praten over het advocaten tekort en de rechtsgang.
Op de site van de ANBO staat goede informatie over het aandelenlease probleem, maar is nog moeilijk te vinden voor iedereen.
Ik ben in gesprek met Tros Radar, Vara's Kassa, Rondom Tien van de NCRV en Nova.
Media belangstelling krijg je niet alleen door informatie verstrekking maar ook door als gedupeerde aanwezig zijn bij belangrijke evenementen en van je doen spreken door T-shirts, spandoeken en praten.
Maar dat moeten we SAMEN doen.
Wie wil mij/ons daarin meehelpen?
Groeten,
Piet
Ik heb inmiddels goede contacten opgebouwd met de media, radio, TV en de meeste kranten.
Het is niet voor niets dat er zoveel media belangstelling was bij b.v. de uitspraak over huurkoop en het kamerdebat.
Ik heb goede contacten met een aantal politieke partijen.
Dit was terug te vinden in een aantal uitspraken en voorstellen tijdens het kamerdebat.
Ik ga binnenkort naar het Ministerie van Justitie om te praten over het advocaten tekort en de rechtsgang.
Op de site van de ANBO staat goede informatie over het aandelenlease probleem, maar is nog moeilijk te vinden voor iedereen.
Ik ben in gesprek met Tros Radar, Vara's Kassa, Rondom Tien van de NCRV en Nova.
Media belangstelling krijg je niet alleen door informatie verstrekking maar ook door als gedupeerde aanwezig zijn bij belangrijke evenementen en van je doen spreken door T-shirts, spandoeken en praten.
Maar dat moeten we SAMEN doen.
Wie wil mij/ons daarin meehelpen?
Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 12 sep 2004 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar heb jij dan ook alle tijd voor als vrijwilliger, beste Piet
Piet,
Als ik (we) ons ergens nuttig mee kunnen maken verneem ik dit graag !
miepje
Als ik (we) ons ergens nuttig mee kunnen maken verneem ik dit graag !
miepje
JH, het is wel heel fijn dat mensen als Piet zoveel werk v erzetten in het belang van veel anderen (gedupeerden) Dus onthoud je van onredelijk commentaar !
Miepje
Miepje
Miepje, is dit onredelijk commentaar ??? Ikheb niets kwetsends of onredelijs gezegd richting Piet, in de wetenschap dat hij op handen wordt gedragen en verguisd bij de peebekaanhang.Daar heb jij dan ook alle tijd voor als vrijwilliger, beste Piet
Het is toch fijn dat er zulke mensen zijn die om welke reden dan ook tijd over hebben. In ieder geval voor diegenen die niet de weg weten.
Piet doet goed werk richting de media. Het zou pb sterken de schijn van commercie weg te nemen. Gewoon alle info over advocaten en groepen op de site, dat zou pb voor een groter publiek acceptabel maken.
inzagirl heeft haar stem nog niet uitgebracht
Jh,
Eerst denken dan schrijven! Als je zoveel ageert op allerlei berichten lijkt het dat je zelf een overvloed aan tijd beschikbaar hebt!! Wat vind je?
Meld je aan, want iedereen heeft kwaliteiten!
En zeker PIET!!!
Pluutje
Eerst denken dan schrijven! Als je zoveel ageert op allerlei berichten lijkt het dat je zelf een overvloed aan tijd beschikbaar hebt!! Wat vind je?
Meld je aan, want iedereen heeft kwaliteiten!
En zeker PIET!!!
Pluutje
daarom heb jij ook zo veel tijd he pluutje
Pluutje bepaalde mensen die nu worden gekraakt hebben in het verleden hun mediadiensten bewezen. Alleen bescheidenheid siert hier iemand
Jh en J.J.,
''TROLL ALERT''
''TROLL ALERT''
hoe is het met je lijst pluutje ????
Oke laten we daar eens aandacht aan geven.In ieder geval voor diegenen die niet de weg weten.
Wat kan gedaan worden om diegenen beter te informeren.
Het afkatten van elkaar helpt ons niet verder
15 september 2004 De stand.
Adviseurs 0% [ 0 ]
Advocaat 26% [ 5 ]
Media (Krant TV Radio) 21% [ 4 ]
Gezamelijk in Groepen in mijn woonomgeving 10% [ 2 ]
Alleen via diverse bronnen o.a. INTERNET 36% [ 7 ]
Ik onderneem niets en wacht af betaal NIET 5% [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 19
Internet lijkt het te winnen (niet vreemd gezien de poll via internet)
Toch zegt dit veel over de toegankelijkheid van informatie via andere bronnen.
Persoonlijk geloof ik niet zo in de 26% informatie via advocaten. Meestal zijn deze niet zo scheutig met informatie.
De grote ontbrekende groep (behalve inzagirls stem) ondernemen niets en wachten af.
Bij het opstellen van de poll viel de laatste optie weg nl niets doen maar wel betalen.
Euvel van poll beperken denk ik. (max 6 opties)
Wat mij bevreemd is dat geen stemmen gingen naar adviseurs. In de brede zin kunnen dit branche genoten zijn maar ook organisaties die advies geven vakbonden verzekeraars geldwolven als frysia etc.
Wat ook tegenvalt is het deelnemen aan groeps initiatieven bij je in de buurt.
Is het lease drama niet steeds een NOT DONE onderwerp?
Voor een goede conclusie blijft de poll nog even actueel.
Doe mee laat zien waar u hulp zocht en hopelijk kreeg!
Laatst gewijzigd door Joshua op 15 sep 2004 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ideeen ?Wat kan gedaan worden om diegenen beter te informeren.
Zie de stand van vandaag 15 september.
Wat zijn uw conclusies
Waar zocht u informatie of hulp waar heeft u de meest juiste infomatie gekregen (voorzover nu te overzien).
zie resultaat tot nu toe
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic ... 84&start=0
Wat zijn uw conclusies
Waar zocht u informatie of hulp waar heeft u de meest juiste infomatie gekregen (voorzover nu te overzien).
zie resultaat tot nu toe
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic ... 84&start=0
Het doet jullie misschien goed om te weten dat ik inmiddels benaderd ben door een landelijk dagblad om tot een sluitend verhaal te komen. Dat is hetgene wat er tot nu toe steeds ontbreekt in deze hele affaire. Ik ben nu een tweetal dagen de verschillende forum's aan het bekijken en nog geen 2% van de postings snijd hout. Hoe is het mogelijk! Die zegt wat en die zegt wat en het gevolg is dat drie postings later men elkaar zit te jennen. GROW UP! Het geld is weg en oop deze manier blijft het weg! Wees toch eens constructief met z'n allen.
Tsjongejonge....
Tsjongejonge....
Daar sluit ik me volledig bij aan!
mvg JS
mvg JS
Stel u gerust jij was niet de eerste die benaderd bent.ik inmiddels benaderd ben door een landelijk dagblad om tot een sluitend verhaal te komen
Vraag is hoe in de chaos meer orde te krijgen
dat lijkt mij meer zinvol dan te verbazen en verwijten te uiten.
Wie had wat moeten doen?
Het is al prachtig dat excessen gestopr worden door de Tros
Iedereen kan verbeteringen voorstellen
U bent van harte uitgenodigd