LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voor Nederlanders in het buitenland geen mogelijkheden.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
buitenlander

Voor Nederlanders in het buitenland geen mogelijkheden.

Ongelezen bericht door buitenlander »

Op de site van Dexia is onderstaande te lezen;

Belangrijke mededelingen voor bestaande effectenleasecliënten van Dexia Bank Nederland N.V. woonachtig in Nederland

Deze website en alle informatie en mededelingen op deze website zijn gericht tot en uitsluitend bestemd voor bestaande cliënten van Dexia Bank Nederland N.V. met een effectenleasecontract die woonachtig zijn in Nederland. De informatie en mededelingen op deze website zijn niet bestemd voor ingezetenen van enig ander land dan Nederland.

Ik ben Nederlander en woonachtig in Duitsland. Ik mocht wel een overeenkomst (winstverdriedubbelaar) aangaan, maar heb verder volgens dit artikel geen rechten.
Vervallen nu automatisch ook mijn verplichtingen?

Wie heeft het zelfde probleem?

buitenlander

Rene

Re: Voor Nederlanders in het buitenland geen mogelijkheden.

Ongelezen bericht door Rene »

Hmmzzz intresant, ik ga in het najaar emigreren naar Suriname,

Ik denk dat ik de boel lekker de boel laat, moet nu 18.000 EUR bij betalen waar ik helemaal geen zin in heb :)

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Er staat nog iets merkwaardigs vermeld op deze site nl. dat
aan alle informatie vermeld op deze site "GEEN RECHTEN AAN
ONTLEEND KUNNEN WORDEN! ! !"
Wel een beetje vreemd als je een aanbod doet!

Yvonne

Ongelezen bericht door Yvonne »

Ook al reageert de Stichting Leaseverlies niet persoonlijk; schrijf hier toch over naar hen, zodat deze problematiek mogelijk tijdens de processen onderzocht worden.
[email protected]

buitenlander

Ik heb de stichting leaseverlies op de hoogte gebracht van deze merkwaardige berichtgeving.
Heb hier helaas nog niets op vernomen.
Toch allen die hier op reageren bedankt.

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Heer Blok,
Wat op de site van dexia-aanbod staat is slechts een omschrijving van het aanbod, niet het (individuele) aanbod zelf. Dat moeten de mensen nog krijgen (ook de mensen in Duitsland).

groet Maarten

buitenlander

Maarten, jou reacties zijn altijd welkom, je praat in ieder geval geen onzin.
Maar waarom heeft Dexia dan op de site gezet dat het alleen maar geldt voor mensen woonachtig in Nederland?

Ab

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Beste Ab,
Ik DENK dat Dexia daarmee wil voorkomen dat ter zake van de informatie die zij op de website verstrekt ook andere regelgeving van toepassing is dan de Nederlandse regelgeving. Immers de afnemers van aandelenlease kunnen in principe over de hele wereld verspreid zijn. Zo zou iemand die in 'weetikveelstan' woont mogelijk door middel van nationale regelgeving van 'weetikveelstan' rechten aan de informatie van de website kunnen ontlenen die door Dexia niet wordt bedoeld. Men is kennelijk erg voorzichtig geworden.

Uit de persverklaring blijkt geen uitsluiting voor niet-ingezetenen van Nederlansd. Indien een dergelijke uitsluiting toch van toepassing zou zijn (hetgeen ik mij echt niet kan voorstellen) dan zou dat moeten blijken uit de prospectus van 15 januari.

groet Maarten

Gesloten