LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] voorbeeldbrief -->> reachtie van dexia
Re: voorbeeldbrief -->> reachtie van dexia
dan moeten ze meer personeel aannemen. Denk dat 30 dagen een redelijke termijn is.
inmiddels bericht gekregen. Dexia WEIGERT inzage te geven in de persoonsgegevens na aanleiding van de tros radar brief. Zij beschouwen het als misbruik van het inzage recht en geven dus niet de papieren af.
Hoe kan dat nou?
DeWaal heeft inmiddels al een reactie op gekregen nav de brief die je hebt verstuurd en ik heb nog niks!!
Die termijn is al met 2 dagen verstreken maar ik heb inmiddels een aangetekende stuitingsbrief gestuurd .
Waar ik wel reactie op heb gekregen is spaarbeleg ( zie bij topic sprintplan/spaarbeleg ).
M. vr. Gr.
Studex.
DeWaal heeft inmiddels al een reactie op gekregen nav de brief die je hebt verstuurd en ik heb nog niks!!
Die termijn is al met 2 dagen verstreken maar ik heb inmiddels een aangetekende stuitingsbrief gestuurd .
Waar ik wel reactie op heb gekregen is spaarbeleg ( zie bij topic sprintplan/spaarbeleg ).
M. vr. Gr.
Studex.
ik heb een algemeen scrhijven gekregen denk dat je de zelfde zal gaan krijgen.
Zal in de loop van de dag even de brief scannen en in het andere topic
Dexia weigert inzage te geven. Het te melden.
Zal in de loop van de dag even de brief scannen en in het andere topic
Dexia weigert inzage te geven. Het te melden.
update: in de andere topic staat de bewuste brief.
Ook wij hebben inmiddels een via de advocaat een brief gekregen van Dexia waarin zij weigeren de gegevens te verstrekken omdat en dat staat er letterlijk in:"Wij hebben het sterke vermoeden dat u met uw inzageverzoek informatie tracht te achterhalen, waarmee u op oneigenlijke wijze de (proces)positie van uw client ten nadele van ons probeert te versterken. Wij beschouwen uw inzage daarom als misbruik van recht."
En nog meer van die onzin!
En nog meer van die onzin!
met andere woorden wellicht hebben ze dus niet de bewijzen het lijkt me er sterk op.
Hiermee gaat Dexia nat! Dexia wekt de indruk dat het dossier niet op orde is. Bovendien MOET Dexia deze informatie verschaffen. Er staat nergens dat ze zich achter z'on argument mag verschuilen. Deze wet is er juist om bijv. in z'on geval Dexia te controleren."Wij hebben het sterke vermoeden dat u met uw inzageverzoek informatie tracht te achterhalen, waarmee u op oneigenlijke wijze de (proces)positie van uw client ten nadele van ons probeert te versterken. Wij beschouwen uw inzage daarom als misbruik van recht."
DEXIA BLIJFT WEIGEREN!! TEGEN BETER WETEN IN. DUIDELIJK IS DAT ZE VEEL TE VERBERGEN HEBBEN. DIT GAAT EEN HEEEEEL LANG STAARTJE KRIJGEN.
Laatst gewijzigd door Hans A op 16 okt 2004 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
dat klopt. Met andere woorden er kunne dus dingen in het dossier ontbreken dat ze dus niet beschikken en om zo niet nat te gaan bij de rechter zeggen ze gewoon 'dit verstrekken we niet'
Er zijn ook voordelen voor de gedupeerde. Deze kan voor de rechter verklaren allerlei zaken niet geweten of gecontroleerd te kunnen hebben door het onrechtmatig achterhouden van informatie.
klopt. Dit kan zeker als een voordeel gaan uitwerken voor de gedupeerde. Aangezien Dexia bewust gegevens achter houdt omdat ze zelf geschaadt worden in hun belangen. c.q. omdat ze anders verliezen.
Zoals ik ook al in een andere topic meldde, maar sorry, het is echte te belangrijk:
Of er nu een mooie voorbeeldbrief is of niet, daar hoeven we niet op te blijven wachten. Iedereen kan gewoon klagen bij het CBP, en dat ga ik dan ook direkt doen !
Als er nog een goede voorbeeldbrief opduikt kunnen we die altijd later nog aanvullend verzenden aan het CBP, maar de zaak moet vast aanhangig gemaakt worden.
Of er nu een mooie voorbeeldbrief is of niet, daar hoeven we niet op te blijven wachten. Iedereen kan gewoon klagen bij het CBP, en dat ga ik dan ook direkt doen !
Als er nog een goede voorbeeldbrief opduikt kunnen we die altijd later nog aanvullend verzenden aan het CBP, maar de zaak moet vast aanhangig gemaakt worden.
De redactie van radar melde mij vorige week maandag telefonisch dat er ook een voorbeeld brief zou komen.
Omstreeks 16 sep jl heb ik de voorbeeld brief waarin ik vroeg voor inzage mijn persoonlijke gegevens AANGETEKEND opgestuurd, maar heb per abuis de postcode van het postbus nr genomen, maar DExia is Dexia of niet.
Na zo ongeveer 3 weken naderhand nog niets gehoord te hebben maar even gebeld, er was geen brief althans niet geregistreerd.
Op 12 okt weer eens gebeld en vernam van iemand van het callcenter Dexia dat er geen brief was ontvangen en doordat ik de postbus postcode genomen had er niemand was om deze brief in ontvangst te nemen.
Verder moest ik niet moeilijk doen en niet alles geloven wat er tijdens tros radar gezegd werd en kon maar beter een advocaat nemen, want dagelijks waren er ongeveer 34 gedupeerde die Dexia aanklaagde.
Nog even gevraagd door de de callcentremedewerker om welke informatie het ging :
* Een kopie van de overeenkomst heeft U al thuis liggen.
* Risicoprofiel, in de brochure stonden de risico's uitgebreidt vermeld.
* de aandelenaankopen staan op de overeenkomst.
* De dividenduitkeringen staan vermeld in de jaaropgave.
* Kredietwardigheid, HOEZO
* Een uitwerking van de telefoongesprekken, wij weten niet of Aegon dat toen gedaan heeft en als we daaraan moeten beginnen.
En hiermee was het gesprek beeindigt voor Dexia, maar niet voor mij.
TPG-post heb ik ingeschakeld om na te gaan waar mijn brief ter inzage naar Dexia toe gebleven en heb de DSI hiervan op de hoogte gesteld.
En verder wacht ik maar weer heel gerust af, tot horens.
Na zo ongeveer 3 weken naderhand nog niets gehoord te hebben maar even gebeld, er was geen brief althans niet geregistreerd.
Op 12 okt weer eens gebeld en vernam van iemand van het callcenter Dexia dat er geen brief was ontvangen en doordat ik de postbus postcode genomen had er niemand was om deze brief in ontvangst te nemen.
Verder moest ik niet moeilijk doen en niet alles geloven wat er tijdens tros radar gezegd werd en kon maar beter een advocaat nemen, want dagelijks waren er ongeveer 34 gedupeerde die Dexia aanklaagde.
Nog even gevraagd door de de callcentremedewerker om welke informatie het ging :
* Een kopie van de overeenkomst heeft U al thuis liggen.
* Risicoprofiel, in de brochure stonden de risico's uitgebreidt vermeld.
* de aandelenaankopen staan op de overeenkomst.
* De dividenduitkeringen staan vermeld in de jaaropgave.
* Kredietwardigheid, HOEZO
* Een uitwerking van de telefoongesprekken, wij weten niet of Aegon dat toen gedaan heeft en als we daaraan moeten beginnen.
En hiermee was het gesprek beeindigt voor Dexia, maar niet voor mij.
TPG-post heb ik ingeschakeld om na te gaan waar mijn brief ter inzage naar Dexia toe gebleven en heb de DSI hiervan op de hoogte gesteld.
En verder wacht ik maar weer heel gerust af, tot horens.
op de site van tpg post kan je doormiddel van de streepjescode achterhalen of iets is afgeleverd.
vanavond zal als het goed is deze in de uitzending worden besproken.
Er is al reactie gekomen vanuit dexia zie hiervoor de andere topic van mij.