LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Voorbeeldbrief restschuld niet voldoen"

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Vraag aan info

Re: "Voorbeeldbrief restschuld niet voldoen"

Ongelezen bericht door Vraag aan info »

Info, je zegt:
"Binnen enkele weken komt Eegalease beslist met de oplossing".
Ik help het je hopen maar waar baseer je deze termijn op? en wat bedoel je met oplossing? Ik vermoed dat je bedoelt hoe te reageren op de afwijzigingsbrief van Dexia?

René

Ongelezen bericht door René »

waar moet ik "sterk plan" lezen, het is niet te vinden op het forum...

Hoe kom je aan de info dat er binnenkort een oplossing komt?
Graag wat meer info, heer info..

mvg

René

Meisje

Ongelezen bericht door Meisje »

Voor wat betreft de mensen die onzeker zijn over deurwaarders en incassobureaus:

Antwoord op vraag 320. Ik heb een dagvaarding ontvangen. Wat moet ik doen?

Als u gedagvaard bent door Dexia om de restschuld en/of maandbetalingen te doen, dan kunt u (of als u wordt bijgestaan door een advocaat, uw advocaat) de Kantonrechter (of als u gedagvaard bent voor de Rechtbank: de rechter) laten weten dat er inmiddels een procedure is gestart over de effectenlease-overeenkomsten en hem verzoeken de incassoprocedure aan te houden. Daarbij moet u aangeven dat de procedure van de Stichting Leaseverlies wordt gevoerd voor de Rechtbank Amsterdam en is daar bekend onder rolnummer 2003-143. Het is dan aan de Kantonrechter of hij inderdaad de procedure van de Stichting Leaseverlies afwacht. Mocht u tijdens de incassoprocedure bijgestaan willen worden door een advocaat of individueel advies willen, dan kunt u contact opnemen met een advocaat of met het Bureau voor Rechtshulp.

Heeft uw echtgenoot/geregistreerd partner de effectenlease-overeenkomst vernietigd (zie www.eegalease.nl) dan kunt u een kopie van de vernietigingsbrief, die u aan Dexia hebt verzonden aan de Kantonrechter overleggen. Dexia is op 29 januari 2003 uitgenodigd te komen tot overleg over een minnelijke regeling. Is zij daartoe niet bereid, dan zal namens de echtgenoot/geregistreerd partner een procedure worden gestart bij de Rechtbank Amsterdam.

info

Ongelezen bericht door info »

Waarom al dit werk daarvoor heb je toch een advocaat ingehuurd door lid te zijn van eegalease.

Ongenuanceerde stellingen en gedachte in een stress situatie zonder juridische achtergrond op papier zetten kan alleen maar tegen je gebruikt worden, dus laat reacties over aan mensen die daar verstand van hebben. Ik begrijp wel het probleem van machteloosheid maar breng toch nog wat geduld op. Advocaten moeten nu eenmaal alle mogelijkheden bestuderen en op de juiste manier op papier zetten anders veegt de tegenpartij de vloer met je aan zoals dit wel gebeurt dat een officier van justitie vorm fouten maakt en een verdachte niet wordt vervolgt dus nog een paar weken geduld.

Info

Janus

Ongelezen bericht door Janus »

Info,

Je bent zeer tegenstrijdig in je uitspraken. Eegalease/Albert. Als je niks beters te doen hebt ga dan een stukje fietsen.

info

Meer info's op dit forum ???

nelis

Ongelezen bericht door nelis »

kan iemand mij vertellen hoe sterk ik sta als ik mijn kontract ongeldig wil laten verklaren IVM een foute spelling van mijn naam en het niet goed omrekkenen van gulden naar euro

anette

Ongelezen bericht door anette »

Ok nu veel gelezen hier maar welke brief kan ik nou sturen dat ik mijn restschuld niet wil betalen ik ben wat dat betreft een leek en onzeker geworden wat ik nou precies moet doen?? ben lid van eagalease en leaseverlies!Ik vind het allemaal wel erug moeilijk worden.

Anne

Ongelezen bericht door Anne »

Anette en adere die op dit topic hebben gereageerd,

Eerlijk gezegd ben ik ook niet verder gekomen. Het lijkt er wel op dat er niet eerder brieven zijn gestuurd dat de restschuld niet betaald zal worden (wat ik mij niet kan voorstellen).

Als ik de reacties lees zou dit een eerste aanzet kunnen zijn. Aangezien ik geen juridische achtergrond heb zou ik willen voorstellen om op deze eerste conceptbrief te schietten en te kijken of we er met een paar mensen een "nette" brief van kunnen maken om deze te gebruiken in onze correspondentie naar Dexia / incassobureau en eventueel de deurwaarder.

============
Eerste aanzet concept brief (let wel aan deze "eigen gemaakte opzet" kunnen geen rechten worden ontleend en is ook alleen bedoeld als eerst aanzet!!!):

Aan:
Dexia Bank Nederland N.V.
Postbus 75666
1070 AR AMSTERDAM

AANGETEKEND

Van:
NAW gegevens

Datum:
Uw referentie: …….
Relatienummer:

Kopie aan: Stichting Eegalease
Kopie aan: Stichting Leaseverlies

Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van uw schrijven <datum> om de restschuld te voldoen, laat ik u bij deze weten dat ik deze vooralsnog niet zal voldoen. Ten eerste omdat er reeds een procedure door de Stichting Leaseverlies wordt gevoerd en ten tweede dat mijn echtgenote de effectenlease overeenkomst vernietigd heeft verklaard (dit heeft zij reeds gedaan op <datum….>).

Indien u de incasso procedure voortzet zal ik de kantonrechter de laten weten dat er inmiddels een procedure is gestart over de effectenlease-overeenkomsten en hem verzoeken de incassoprocedure aan te houden. Daarbij geef ik aan dat de procedure van de Stichting Leaseverlies wordt gevoerd voor de Rechtbank Amsterdam en is daar bekend onder rolnummer 2003-143. Het is dan aan de Kantonrechter of deze inderdaad de procedure van de Stichting Leaseverlies afwacht.

<slot zin>

Hoogachtend,

========
Suggesties tips??????

Anne

Sea

Ongelezen bericht door Sea »

Anne,

Mooie brief recht voor zijn raap.
Ik zal wel het volgende erin vermelden:
-Respons tijd (mocht u onverhoopt niet binnen... dagen reageren dan... OF Reactie wordt verwacht binnen ... dagen...)

mvg,

Sea

info

aan vraag aan Info

Ik baseer dat op de termijn april die dexia stelt voor het reageren op hun voorstel. Indien veel mensen meedoen met hun voorstel voor het afzien van juridische actie zijn deze niet meer van belang in de procedure en dan kan het goed zijn dat ze voor die mensen die niet gereageerd hebben via de stichting LV tot een schikking proberen te komen voor de eegaleasers. Want het is niet in het belang van Dexia een procedure te voeren over jaren.

Info

Anne

Ongelezen bericht door Anne »

even naar boven halen,

Johanna McLoughlin

Ongelezen bericht door Johanna McLoughlin »

Hallo Info,
Hartelijk dank voor u brief, dit zal mijn goed helpen in de komende tijd.

Nogmaals over de Deurwaarder. Ik denk dat niemand de deurwaarder aan de deur krijgt omdat de Rechtbank nooit zo'n brief zal geven omdat deze zaak voor veel mensen geldt. Ik hoop dat dit sommige mensen ook niet weer houdt te betalen en ook af te wachten. Samen zijn wij sterk.

piet

Ongelezen bericht door piet »

Deze topic is weer interessant na het onzin verhaal van dien belg bruneel op Tros Radar.
Ik vond Urbanus serieuser overkomen toen hij in nederland was.
Piet

Gesloten