LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voorwaarde niet individueel proceduren

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
majouaou

voorwaarde niet individueel proceduren

Ongelezen bericht door majouaou »

Eegalease raad ons aan om niet individueel ta gaan proceduren. Prima maar wel met een voorwaarde: Dexia stopt met incaseren. Eegalease moet nu een kortgeding aanspannen om dat af te dringen. Lukt dat niet dan rest de eegaleaser niets anders dan toch op korte termijn Dexia dagvaarden. Wij zijn wel bewust van de risico's maar zijn niet bang. EN zoals Eegalease zelf zegt: uiteindelijk moet een ieder zelf naar de rechter!

Dus

JH

Re: voorwaarde niet individueel proceduren

Ongelezen bericht door JH »

Dat is de enige manier om je recht te halen ! Niet via dubieuze verenigingen, stichtingen etc.

Truus2004

Ongelezen bericht door Truus2004 »

uiteindelijk moet een ieder zelf naar de rechter
Dan hoef je toch niet af te wachten? Kun je beter nu al zelf actie ondernemen.
Overigens JH, bij Payback (en het gaat me niet eens om hun goede naam, die moeten ze zelf maar verdedigen) vorm je als meerdere individuelen een groep. Maar al vanaf het begin gaat het er om dat je individueel je recht haalt. Zo is ook de dagvaarding opgesteld.

komarkt

Ongelezen bericht door komarkt »

JH is stout en weet er niets van.

JH

Pipa, dat was al vanaf het begin bekend toen de verenigingen in beeld kwamen met hun programma's en propaganda.
Helaas lezen mensen alleen wat zij willen lezen en verwachten zij dat anderen wel de kastanjes uit het vuur halen voor weinig geld.

Maar het is waar, wanneer men meent dat er een goede kans is om te winnen dan is het vele malen beter om INDIVIDUEEL juridische stappen te ondernemen.

Truus2004

JH :lol:
Je weet best dat ik dat niet bedoelde. In de eerste dagvaarding (inhoudelijk ga ik daar verder niet op in) komen dermate veel zaken en items aan de orde, dat de tijd die dit aan studie kost gedeeld kan worden. Ook overige kosten. Natuurlijk houdt het ooit op! Maar dan ben je al een end verder en elke gedeeld euro is er één.

komarkt

Nou volgens mij zijn er weinig vorderingen.

majouaou

Zodara individuen zich in een organisatie gaan verenigen (Eegalease, LL, enz.) dan wordt het een instituut. Zo'n instituut wordt dan sterk maar gaat toch eigen leven leiden.

Ik ben lid van eegalese maar volg niet haar advies om niet individueel te gaan proceduren. Ik kan gewoon niet verdragen dat DEXIA doet en laat wat ze wil terwijl van mijn als gewone burger van alle kanten wordt verzocht om angstig braaf en netjes af te wachten wat de stichtingen, de minsiters en de heren van het groet geld voor mij gaat betekenen. NEEN. Ik ga gewoon de stijd aan. Als ik verlies dan kunnen mijn overkleinkinderen in ieder geval trots zijn dan hun overgroot vader/moeder zich heeft tegen deze onderdrukking (ik bewaard mijn dossier voor hen).

komarkt

Heb je niets aan is wel leuk voor het familiearchief.

JH

Ik ga gewoon de stijd aan. Als ik verlies dan kunnen mijn overkleinkinderen in ieder geval trots zijn dan hun overgroot vader/moeder zich heeft tegen deze onderdrukking
Dat is de juiste instelling om uiteindelijk het rechtvaardigheidsprincipe voor jezelf uit te laten komen. Daarmee wil ik mij graag solidair verklaren :P

Verenigingen etc zijn instituten die op een gegeven moment zoveel macht vergaren dat zij een eigen koers gaan varen die in strijd is met het zg rechtvaardigheidsgevoel van de massa die is aangesloten.

komarkt

Natuurlijk JH ben jij zo maf als een Daf.

JH

wat is een daf, komarkt. Ik herinner me dat dat ooit een auto was uit Eindhoven met het pientere pookje :wink: en variomatic als ik me niet vergis.

komarkt

Het was wel lekker niet schakelenn in zo'n Dafje heb er heel wat leerlingen in gehad die wilden schakelen. :lol:

Truus2004

:lol: het pientere pook je :lol: was dat ook geen misleiding? Precies waar Komarkt aan refereert :wink:

JH

misleiding is iets wat al jaren geschied, alleen vroeger wist men dat niet. Tegenwoordig heb je verenigingen die mensen opruien tot mondigheid wanneer zij niet zelf in staat zijn om hun mondigheid te tonen. :wink:

komarkt

Daarom zijn er geen pientere Dafjes meer maar wel Mafjes.

majouaou

Het advies van Stichting Eegalease om niet individueel naar de rechter te stappen deugt als Dexia direct stopt met incasodreigementen. Als Dexia doorgaat met haar incaso beleid beteket dit dat ze ook iedereen gaan dagvaarden. In dit geval moet jezelf gaat verdedigen en zul je gaan stressen om een geschikte advocaat te vinden. Daarom neem zelf de tijd en maak werk van: Ga Dexia dagvaarden. Neem dit van mij aan: een advocaat kost wat centjes maar je krijgt veel voor terug

Dus

komarkt

Vooral hoofdpijn en veel onzekerheid en hoge advocaatrekeningen.

Truus2004

misleiding is iets wat al jaren geschied, alleen vroeger wist men dat niet. Tegenwoordig heb je verenigingen die mensen opruien tot mondigheid wanneer zij niet zelf in staat zijn om hun mondigheid te tonen.
Nee daar ben ik zelf hlemaal niet toe in staat, dus dit bleek dé oplossing!

majouaou

sinds ik de beslissing heb genoemen om een advocat te nemen, heb ik geen meditatie meer nodig om rustig door te slapen. Hij heeft de zaak van mij over en zal hij het 10000 keer beter doen dan ik, als bestaan er misschien betere advocaten.
Onzekerheid zit in de hele zaal ingebouwd dus heeft niet alleen met advocaat te maken.

Dus bij mij geen hoofdpijn maar heerlijke rust. Ik blijf mijn advocaat wel volgen en hem voeden van nuttige informatie.

Ondertussen ga ik af en toe bijklussen om de advocaten kosten terug te verdienen. Mogelijkheden genoeg.

Gesloten