LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Heden ontving ik een proforma afrekening van dexia met het evrzoek deze te ondertekenen en afterekenen.

Als ik betaal onder protest (Egalease) wat is dan de consequentie?

Joost

Chris H
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 aug 2003 18:33

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door Chris H »

Dat je dan de pineut bent. Nooit betalen wachten op de uitspraak. Er loopt nou van alles.

Eli
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2003 17:15

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door Eli »

Hallo chris H !!!!!

Heb ook zo'n aanmaning ontvangen, van GGN, of ik effe binnen 5 dagen wil betalen. Tuurlijk niet !!!!!!!!!! niet betalen.
Bangmakerij toch .................Laten ze maar voor rechter dagen,
doen ze toch niet

Maar wat loopt er nu allemaal Chris ????????????
Heb je voorbeelden ??

groet

melody3
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 sep 2003 17:23

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door melody3 »

Heb vandaag de 2e aanmanig van GGN ontvangen. Had op de 1e een conceptbrief van sara-etty gestuurd en nu deze reactie. Wat nu???

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door tester »

Gewoon conceptbrief van sara-etty weer opsturen wel aangetekend doen en natuurlijke niet betalen.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door JH »

Betalen of niet ! Dat moeten jullie allemaal zelf weten. Groot gelijk dat je niet wil en kan betalen, maar de ene aanmaning na de ander zal er opvolgen tot uiteindelijk het dwangbevel etc. Zowel het betalen van de restschuld, al dan niet onder protest, en het niet betalen er van zal de nachtrust niet ten goede komen.
Correspondentie over en weer met dexia kan tijd rekken. Ik heb inmiddels zelf de indruk gekregen dat dexia niet echt sterk is in de administratieve beheersing en klachtafhandeling op de juiste wijze.(waarschijnlijk een blik uitzendkrachten opengetrokken daar) De inhoud van hetgeen aan hen op papier is meegedeeld wordt niet of nauwelijks ter harte genomen, in hun late reacties geven zij steeds weer hun eigen misleidende interpretatie er aan. Blijf corresponderen met dexia of je betaald of niet. Het loont de moeite en vanzelf maken zij de cruciale fouten.

Chris H
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 aug 2003 18:33

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door Chris H »

De ombudsman Oosting gaat trachten een juridische gevecht te voorkomen. De rechtszaken die aangespannen zijn: SLV, EL , Pay-back i.s.w. met adviesverlease, Consumenten- en geldzaken. En misschien nog andere zaken.

Chris

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Joost, wat bedoel je precies met de term 'proforma afrekening'?

Even algemeen.
M.b.t. GGN, er is kennelijk een nieuwe vorm van reageren opgesteld door GGN. Ik heb er inmiddels meerdere brieven van gezien en er bestaan twee variaties op thema bij mijn weten. GGN reageert in beide brieven door het Dexia standpunt te citeren, kortom, er is geen sprake van huurkoop en dat menen ook drie hoogleraren en er was dus geen rechtsgeldige grond voor vernietiging dus kan dit niet. Het Dexia standpunt is en blijft echter slechts een mening en indien Dexia die mening gevolg wil geven zal Dexia een rechter van die mening moeten overtuigen. Dexia zal (op grond van het Burgerlijk Wetboek) de vernietiging bij de rechter moeten betwisten in de hoop gelijk te krijgen.

De twee soorten brieven van GGN die ik heb gezien verschillen maar op een punt. De eerste variant citeert enkel Dexia en eindigt daarna zonder aan dat citaat conclusies te verbinden. De andere variant eindigt met iets in de richting van dat er direct betaald dient te worden gezien het gegeven standpunt van Dexia.

Ik meen zoals gezegd dat Dexia pas wat aan die mening heeft wanneer Dexia een rechter daarvan heeft weten te overtuigen, en tot die tijd is die mening niet zo relevant en geldt de ingeroepen vernietiging onverkort. Ik zie deze wijze van handelen door GGN in opdracht van Dexia als een vorm van pure intimidatie.

Ik probeer morgen een concept te schrijven in reactie op dit soort brieven van GGN en zal dat concept dan op het forum plaatsen.

Groet, Sara

lhardeman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door lhardeman »

Sara je bent geweldig, groet Anne,

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Sara,

Ik heb een pro forma factuur van Dexia ontvangen met daar in de staat van zaken per heden van het lease pakket

Het is een factuur met de bereking van indien ik nu niet betaal.

Het betreft de hoofdsom + de boete min de verkoop van de aandelen

Men vraagt de proforma factuur ondertekent terug te sturen voor akkoord . Ik geef hierbij dus opdracht de aandelen te verkopen, en de betaling aan Dexia te doen.

In het begeleidend schrijven wordt verzocht de achterstand direct te voldoen De brief begint met

Voor de laatste maal verzoeken wij u en voor zover de wet dat vereist sommeren wij u mocht u niet accoord gaan met de bij gevoegde proforma factuur dan zullen wij de aandelen verkopen.......hier volgen de voorwaarden waarom verkocht wordt..... het alsdan verschuldigde bedrag zal terstond opeisbaar gesteld zijn en zullen wij desnoods middels tussenkomst van de bevoegde rechtbank incasseren .

dan volgt nog het verhaal over de registratie bij het bkr met de vermelding dat je geen leningen meer kunt afsluiten en zelfs geen mobiel telefoonabonnement meer mogelijk is.


joost


Joost

melody3
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 sep 2003 17:23

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door melody3 »

Bedankt voor de reacties en Sara Etty ik kijk uit naar jouw 2e concept brief. De 1e had ik ook al aangetekend verstuurd.
Groetjes

Johnny

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door Johnny »

Kijk uit met het overnemen van aandelen !

Mijn contract is in medio mei afgelopen, het volledige hoofdbedrag betaald voor de overname van het aandelenpakket. Tot op heden heb ik nog geen enkele aandeel gezien in mn depot. De hele administratie is een grote rotzooi bij Dexia. De brieven die ik ontvang raken kant nog wal. De helpdeskmedewerkers zijn ingehuurde pubertjes zonder enig verstand van zaken. Onlangs ontving ik een brief, maar in de enveloppe zaten nog een brief, bestemt voor een andere klant van Dexia. Nou vraag ik je ! Hoe zat dat ook alweer met die privacy wetgeving ??

In november loopt er weer een contract af, ook die zou ik best wel willen overnemen, maar ga er nu niet meer op in. Dexia heeft mijn vertrouwen geschonden, ik wil nix meer met ze te maken hebben.

Ik heb het al eerder geschreven, ik ben het zo zat met die belgische opvreters. Inmiddels heeft het mn relatie gekost en daar ben ik nog steeds van onder de indruk. Dus .... als ze geld willen hebben, komen ze het maar halen. GGN zal straks wel ingeschakeld gaan worden, jammer dan, rechtzaak ? ik kom niet, betalen, nix ervan. Later eventueel een beslaglegging ? Dat wordt heel leuk, lange tijd taxichauffeur geweest, 1 telefoontje en het wordt geregeld. Mocht dat gebeuren, dan zult u het op de voorpagina van uw krant lezen.
De harde methode werkt, echt waar !

Ons motto : Niet en nooit, zeker niet zonder slag of stoot !

Gast

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door Gast »

sara

Ik heb ook dergelijke post gehad van |Dexia wat moet ik ondernemen Ik ben nieuw op dit forum en heb het een en ander van jou gelezen Gewoon afwachten en niets doen of op de afrekening reageren

Alvast bedankt voor je reactie met vriendelijke groet


Guus

Gast

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb een soort gelijk probleem weet alleen niet meer of mijn partner getekend heeft :?:

Sara help en bedankt.

Trudy

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Het beloofde tweede concept is nog in de maak.

Indien je niet zeker weet of je partner heeft getekend zul je dat eerst mmoeten uitzoeken, en vervolgens zul je, indien hij niet heeft getekend moeten kijken of je nog binnen de vrejaringstermijn van drie jaar zit zodat je partner de vernietiging van de overeenkomst in kan roepen. Indien de drie jaren reeds zijn verstreken kun je door niet te betalen een procedure uitlokken en in verweer de vernietiging inroepen want in verweer verjaart de vernietigingsmogelijkheid in beginsel niet.

Gast

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door Gast »

Daar geloof ik nix van.

Evert.

villa_cees

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door villa_cees »

Wat is dit nu weer voor een reaktie?

Waar geloof je nix van?

vr.gr.cees

Margriet 1

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door Margriet 1 »

Trudy om te weten of je partner heeft getekend of niet kun je naar Dexia bellen onder het mom van{ik ben mijn administratie aan het ordenen en kan de overeekomst niet vinden },wilt u me zo spoedig mogelijk een copie toesturen dan doen ze dat.Hopelijk heb je hier wat aan .Groeten en Sterkte Margriet.

Japie

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door Japie »

Ik heb ook een bericht gehad dat ik moet betalen maar betaal niks zolang er geen dreigingen zijn. Hopelijk komt er snel een uitspraak
Zodat ik helemaal niet meer betalen zal

Gast

Re: Vraag aan Sara Proforma afrekening ontvangen.

Ongelezen bericht door Gast »

Japie,

Geplaatst op 12 Sep 2003 13:08 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Daar geloof ik nix van.

Evert.

Gesloten