LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraag aan Sara

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
frank

Re: vraag aan Sara

Ongelezen bericht door frank »

Hoi Rechterstudent

Volgens mij heb je gelijk ook diverse brieven gestuurd,maar inderdaad overal hebben ze een antwoordt op,gisteren,weer een brief ontvangen van Dexia.
Met de mededeling wij houden ons aa nde kontrakt,indien u niet betaald zulle nwij melding maken bij BKR en eventueel overgaan met incassoprocedure.
Brief is wel ondertekend ,maar zonder naam erbij,waarschijnlijk komt deze standaard brief gewoon uit de computer rollen en maar de koffiejuffrouw deze ondertekenen,vandaar dat er geen naam bij staat.
Overigens bij allee brieven die ik ontvangen heb van Dexia staat er geen naam onderaan de brief.

Groetjes

Frank

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Frank,

Dat Dexia 'overal een antwoord op heeft', wil nog niet zeggen dat de antwoorden die Dexia geeft ook kloppen of standhouden. Zoals bijvoorbeeld de reactie op de door eega ingeroepen vernietiging. Dexia zegt 'wij accepteren die vernietiging niet dus is er en contract dat u moet naleven'. Terwijl op grond van wet dit standpunt onjuist is. Wel een antwoord, maar niet het juiste antwoord dus. Vandaar dat blijven communiceren van belang is.

Groet, Sara

Kritische blik

Ongelezen bericht door Kritische blik »

Sara,

Jij zit hier fout.
Dexia zegt dat het geen huurkoop is en als dat waar is, dan kan je inderdaad niet vernietigen op de Eega-wijze.Dexia staat dus -in tegenstellling tot wat jij beweert- niet een onwaarheid te verkondigen.

Brieven blijven schrijven heeft geen zin. Als je je standpunt duidelijk hebt gemaakt,ga je dat toch niet 10 keer herhalen?!

Dat Dexia geen namen onder brieven zet lijkt me niet meer als logisch.Ze zijn duizenden keren bedreigd door boze klanten; dan neem je toch geen extra risico door een naam van een medewerker onder een brief te zetten?Ik heb daar alle begrip voor. Wie dat niet heeft is kennelijk vergeten dat Folkert ongetwijfeld niet de enige gek is die hier rondloopt.

Kritische blik

Sara Etty

Hi Kritische blik,

Dexia mag dat best vinden en ook zeggen, maar de consequentie die Dexia verbindt aan dat standpunt is niet correct. Indien Dexia de vernietiging wenst te betwisten moet ze daarvoor naar de rechter, zo werkt het nou eenmaal. Dexia stelt echter dat zij kan bepalen of er nog een contract is, dat zij kan oordelen over de vernietiging en dat kan dus niet.

Je standpunt blijven herhalen richting Dexia is wel verstandig, in elk geval in reactie op die 'niet accepteren van vernietiging brief' om duidelijk te maken dat berusting van Dexia in de vernietiging niet nodig is voor het effect van de vernietiging. Dan is dat ook weer duidelijk. Ik doe de correspondentie voor mijn buren en het coresponderen heeft tot nu toe in elk geval als gevolg gehad dat Dexia geen rekeningen en aanmaningen meer stuurt of andere dreigementen, al niet meer sinds begin februari jl.

Sahara

Ongelezen bericht door Sahara »

Dan zal het niet lang duren voordat de dagvaarding bij je buren op de mat ligt. Beter een goede buur, dan een Sara die je van de regen in de drup helpt.
PS: hebben ze al een negatieve BKR-code (dat betekent dat ze dan voorlopig niet kunnen verhuizen; wel zo gezellig daar).

Sara Etty

Goh 'Sahara',

En waarom denk je dat mijn buren iets tegen een dagvaarding zouden hebben? Zij zijn bereid hun standpunt indien nodig in rechte te verdedigen. Los daarvan, het is niet heel waarschijnlijk dat Dexia eegaleasers individueel zal dagvaarden zo lang de eegalease procedure nog loopt nu de kans aanwezig is dat de rechter op verzoek van verweerder/aangeslotene de zaak zal aanhouden in afwachting van de uitspraak in die collectieve procedure. Het heeft immers weinig zin om in ons reeds overbelaste rechtssysteem twee procedures te voeren over hetzelfde dispuut.

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

Hi Sara,

Heb jij enig idee wanneer een eerste uitspraak in de eegalease zaak te verwachten is?

Jeroen

Ongelezen bericht door Jeroen »

Sara, bedankt voor je antwoord.

Jeroen.

kaja

Ongelezen bericht door kaja »

ik heb ook een keuzeformulier ontvangen met de zin:

Uw keuzemogelijkheden zijn beperkt tot hetgeen op dit formulier is voorgedrukt. Andere dan gevraagde toevoegingen aan de voorgedrukte tekst, van welke aard dan ook, kunnen niet worden verwerkt en
worden uitdrukkelijk niet geaccepteerd. Dexia zal ten allen tijde de gemaakte keuze als onvoorwaardelijk beschouwen.

Is het beter om een eigen brief te sturen met de keuze (ik wil overnemen)?

Dan kan ik opnemen
onder voorbehoud van alle rechten
Gaarne advies.

kaja

of kan ik die zin gewoon doorstrepen en vervengen door de "onder voorbehoud van alle rechten" ?

arno

pietje

Ongelezen bericht door pietje »

Geplaatst op: 03 Jul 2003 04:06 Onderwerp: vraag aan Sara

Dus zo werkt het pietje

Sara,

Ik zit in de positie dat ik wel mijn restschuld kan betalen maar van mening ben (omdat er hier toch nog nooit iemand daadwerkelijk ooit een dagvaarding heeft gehad) dat ik net zo goed nog even een jaar kan wachten met betalen. Het geld hou ik dan apart op een spaarrekening.

Ik redeneer zo van 'wat je betaald hebt, moet je maar weer zien terug te krijgen' en hoewel ik wel kan betalen, is het wel een rip uit mijn lijf.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

:mrgreen:

Sa

Ongelezen bericht door Sa »

Hallo Sara

De brief is onderweg naar...jou beoordeel hem eens en als je wilt mag je hem ook aanpassen.

Vrgr Sa

Sa

Hallo Kaja

Ik heb net een brief gestuurd naar Sara mocht hij goed zijn,
kun je die gebruiken want ik zit met zelfde probleem als jou .

Sara Etty die wilde de brief voor mij wel nakijken of hij goed is
ik ben niet een echte ster in schrijven van brieven op dat
niveau.
Ik heb ook gedacht om zelf een brief testuren met daarop aangeven
wat ik wil maar als je de begeleidende brief leest staat er letterlijk bijna onderaan de brief:

Tot slot wijzen wij u erop dat u uw keuze uitsluitend middels bijgevoegd Keuzeformulier kenbaar kunt maken en dat het niet mogelijk is uw keuze telefonisch door te geven of later te wijzigen.

Vrgr Sa

kaja

bedankt Sa,

prima. ik wil ook wel even naar die brief kijken, maar hoe kom ik eraan?
ik wil het keuzeformulier zo niet terug sturen, misschien kunnen we tot een soort standaard komen. Ik wacht verder even, tot ik weer wat hoor.

groetjes arno

kaja

aanvulling:

Dexia kan natuurlijk eisen wat ze willen, maar ik zou niet weten waarom ik mijn keuze niet op een andere manier kenbaar kan maken.
In het contract staat niet dat dat via een keuzeformulier van Dexia moet.

arno

Lezen

Ongelezen bericht door Lezen »

Goh Kaja,
Dat had je eerder moet doen!!!! (je contract lezen)!!!!!
Katja

possie

Ongelezen bericht door possie »

Katja Schuurman

kaja

ik was met een serieuze discussie bezig, dus zooi even op

Sa

Hallo Kaja

Arno
Ik heb de brief wel zelf opgesteld maar hij moet ook sterk zijn en dat valt niet mee hij wordt nog bekeken en als hij de goedkeuring krijgt ..mag hij van mij daarna mag wel op het forum....zodat een ander er ook zijn voordeel ermee kan doen.

Vrgr Sa

Gesloten