LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vreemd.....

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Joyce
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 okt 2003 12:15

Vreemd.....

Ongelezen bericht door Joyce »

Elke dag was het een paar aanmeldingen bij SL. Vandaag 53.
Het lijkt dat het tot velen nog niet doorgedrongen was.

Welkom op de site van de Stichting Leaseverlies

Vandaag, vrijdag 6 februari 2004, hebben zich via deze website 53 nieuwe belanghebbenden aangemeld. In totaal hebben zich via deze website 70.099 belanghebbenden aangemeld. Via de postbus zijn er circa 20.000 aanmeldingen binnengekomen.

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door learner »

Gingen deze mensen ook maar eens naar :arrow: www.pay-back.nl. ... :!:

Daar is de financiële steun veel harder nodig...

mvg, learner... :wink:

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door pallu »


mieke
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 aug 2003 11:21

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door mieke »

Hoezo ook nog inschrijven bij pay-back en waarom hebben zij de financiele steun harder nodig. Ik ben lid van SLV en Eega lease wat biedt pay-back dan meer?


Mieke

ronald1
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:03

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door ronald1 »

Mieke, SLV en Eega proberen via de juridische weg de zaak voor ons te behartigen. Payback is meer een actiegroep, die juist niet de jurische weg bewandeld, maar dmv (protest)acties en publiciteit resultaat probeert te bereiken.
Het een kan naast het ander bestaan en we weten niet en zullen misschien nooit precies weten welke weg het effiecienste is.

gr. Ronald

Karel
Berichten: 457
Lid geworden op: 15 okt 2003 00:48

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door Karel »

Zojuist nog even gekeken, het zijn er nu al 80 die zich hebben aangemeld. Ergens begrijp ik dat niet want tot nu toe heeft Leaseverlies helemaal niets gedaan. Het lijkt wel of de stichting die het minste doet nu de vruchten plukt wat PAYBACK tot nu toe heeft bereikt. Ieder die resultaten wil bereiken kan zich toch het beste aanmelden als lid bij PAYBACK. Hoe meer financiële mogelijkheden ze krijgen des te meer PAYBACK voor u kunt betekenen! !

mieke
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 aug 2003 11:21

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door mieke »

Ronald1

bedankt voor je reactie het is helder ik zal er over nadenken. Deze kosten kunne er ook nog wel bij bij de 11000 Euro restschuld.

mvg Mieke

ronald1
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:03

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door ronald1 »

Karel, ik ben het niet met je eens.

Alle betrokken partijen beinvloeden de loop van de zaken.

de uitspraak van de AFM heeft invloed, de uitspraak van DSI heeft invloed, het feit dat de politiek een commisie installeert heeft opzichzelf al invloed en dan de twee grote belangenbehartigers namens de gedupeerden: SLV/Eega via de juridische weg en PAYBACK via de actie methode.
Ik vind het normaal dat de juridische weg zich veel meer achter de schermen afspeeld en dat de actie methode juist zoveel mogelijk ruchtbaarheid wil geven.
Maar daar mag je niet uit opmaken dat SLV/Eega niets doet en PAYBACK alles. Ze volgen allebei een andere tactiek, das alles.

gr. Ronald

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door learner »

Het is ook niet een kwestie van:

of voor Stichting Leaseverlies e.d. kiezen of voor de vereniging Payback,

maar meer een zaak van:

en voor de Stichting Leaseverlies e.d. kiezen en voor de vereniging Payback.

En, even zo simpel mogelijk gezegd, wel hierom:

Natuurlijk kunnen stichtingen als Leaseverlies en Eegalease niet zo in de openbaarheid treden en te werk gaan zoals Payback dat doet, want dat zou in die gevallen de zaak misschien wel kunnen beïnvloeden. In een juridische procedure moet je als partij uiterst voorzichtig naar buiten treden.

Dit zou dus inhouden, dat de gedupeerden niets anders rest dan thuis maar leidzaam af te zitten wachten terwijl de hoge heren achter de schermen van alles met elkaar bespreken om tot een oplossing komen zonder dat ooit publiekelijk bekend zal worden wat er nu eigenlijk besproken wordt en daadwerkelijk gaande is...

Deze aanvullende rol wordt momenteel (en in het verleden) juist voortreffelijk vervuld door Payback, zonder dat dit enige schade doet aan welke juridische procedure van welke andere organisatie of welk individu dan ook. Dit werkt dus enkel en alleenmaar in het voordeel van alle gedupeerden.

Ik hoop dat men inziet dat men in deze zaak of een juridische organisatie of een advokaat nodig zal hebben, maar dan in ieder geval op z’n minst aangevuld met een vereniging als Payback om de publieke opinie, en daarmee die van advokaten, rechters, landsbestuurders, kamerleden en noem maar op, voor ons gunstig te beïnvloeden en ze op wat voor manier dan ook volledig bekend te maken met de huidige voor velen nog onbekende lease-ellende...

Een uiterst belangrijke zaak... :arrow:

Dingen die een advokaat of een vereniging als Leaseverlies nooit in het openbaar zou kunnen of durven zeggen, kan en zal
, mijns inziens, Payback juist wel naar buiten brengen.

Vandaar dat ik vind dat wij Payback juist zo hard nodig hebben...

mvg, learner... :wink:

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door Sonja »

goed zo learner,

Warm in Spanje?
tot de volgende demonstratie.

Sonja.

ronald1
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:03

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door ronald1 »

Learner, mee eens.

gr. Ronald

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door learner »

Bedankt Sonja, het is hier over het algemeen wel aangenaam... :P

Helaas te ver weg en te druk om ook aktief mee te doen, maar gelukkig met behulp van een gammel telefoonlijntje niet geheel op non-aktief... :D

ronald 1, OK... :lol:

En nu maar hopen dat de meesten van ons eindelijk gaan inzien hoe belangrijk Payback voor ons is en ook een (kleine) bijdrage zullen doen...

mvg, learner... :wink:

(www.pay-back.nl :arrow: Aanmelden of inloggen)

gast_58

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door gast_58 »

Pay Back zou gebaat zijn bij de medewerking van een paar professionele (zonder iemand iets tekort te willen doen) lobby-isten. Zwerven er toevallig niet een aantal rond hier die ook slachtoffer zijn en de zaak onder de aandacht kunnen brengen tijdens hun werkzaamheden? Bedankt Learner voor de duidelijke uitleg. Ben een 'beginneling', heb eigenlijk nog maar net in de gaten hoe groot het probleem is en ben dus blij met elke duidelijke tekst op dit forum. Want daar ontbreekt het helaas weleens aan.

Sonja, blijkt toch maar weer dat die 'oude garde'veel nut heeft, toch?
Groeten
I.

Sterno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2003 16:41

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door Sterno »

Gast_58,

Wie weet lezen dergelijke professionals dit forum en voelen zich geroepen om hun kwaliteiten aan te bieden. Het zou een mooie aanvulling zijn op het werk wat ze allemaal al niet verzetten.


Learner,

Ik weet niet of het aan jouw oproep ligt, maar de homepagina van payback website laat zien dat er een stormloop is.

Sterno

gast_58

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door gast_58 »

Allemaal lobby-isten die zich melden. Wedden?

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door learner »

Gast_58

Eens was ik, als zovelen hier, ook een ‘beginner’ in deze zaak en soms voel ik me dat nog steeds. Helder kan ik me voor de geest halen hoe ellendig ik me voelde toen ik nog maar net in de gaten kreeg ‘dat er iets aan de hand zou zijn met mijn legiolease contracten’ en hoe meer ik ervan begon te begrijpen hoe ellendiger ik me ging voelen. Tot op de dag van vandaag heeft deze ellende vervolgens grotendeels mijn leven beheerst.

Soms was ik ten einde raad. Ik zou er lange verhalen over kunnen schrijven, maar daarvoor ontbreekt mij de tijd. Wat ik echter duidelijk wil maken is dat ik er na verloop van tijd natuurlijk achter kwam dat ik niet de enige ben die door deze ‘hel’ gaat. En zoals dat gaat in dit soort gevallen is gedeelde smart, halve smart... Het feit dat we met elkaar over deze problemen kunnen praten is al een enorme opluchting. Dat we elkaar, wanneer we op het punt staan de moed te verliezen, net even dat duwtje in de rug kunnen geven om overeind te blijven is o zo belangrijk.

Helaas zijn er hier en daar ook af en toe mensen die proberen ons dan juist een trap na geven om de zo moeizaam opgebouwde weerstand en vechtlust te breken. Soms heeft dat helaas tot gevolg gehad dat, zeer waardevolle, ondersteunende medegedupeerden hebben moeten afhaken, omdat bij henzelf ‘het bloed onder hun nagels vandaan werd gehaald’ en ook zij overspannen geraakten en van de ene op de andere dag in de grijze massa bleken te zijn verdwenen.

Er zijn zeer veel gedupeerden hier op het forum, elk met haar of zijn eigen kwaliteiten. De een is bijvoorbeeld juridisch onderlegd maar kan dit met geen mogelijkheid aan de anderen uitleggen. Een ander daarentegen heeft de ballen verstand van rechtspraak, maar kan na het bestuderen van het een en ander deze zaken toch haarfijn aan de anderen duidelijk maken. Weer iemand anders is goed in opbeurende woorden en weer een ander zegt op het juiste moment onverwachts datgene wat jij nou net even nodig had...

Zo zijn er mensen die ‘continue on-line’ zijn en mensen die slechts eens in de zoveel tijd de gelegenheid hebben om op het forum te kijken, mensen die voortdurend (kunnen) schrijven en/of reageren, mensen die alleen een enkel berichtje schrijven, mensen die alleen maar lezen en... een enkeling hier en daar die er alles aan doet om te kunnen genieten van onze ellende...

En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Het is alleen zo heel erg jammer dat er nog zoveel gedupeerden zijn, bijvoorbeeld een zeer grote groep zonder internetervaring en zeer veel ouderen, die niet eens weet wat er allemaal gaande is. Zij worden geïntimideerd zonder dat ze zich ook maar ergens aan kunnen vastklampen. En ook deze groep gedupeerden moeten we proberen te bereiken. Vandaar mijn ‘voorliefde’ voor Payback, want zij zijn letterlijk de enigen, die zich daar dagelijks mee bezighouden. (Buiten natuurlijk tal van andere belangrijke zaken...!)

Voel je dus gesterkt door het feit dat men als gedupeerde, wel of geen internet, echt niet alleen hoeft te staan. Zoals bij Payback hoog in het vaandel staat:

'Samen staan we sterk' :D



Sterno, ik zou hopen dat dat werkelijk waar is... :P


mvg, learner... :wink:

gast_58

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door gast_58 »

Je bent, samen met Ton en Albert, een ware mentor. Ik kwam van de week echt als een nitwit binnen en werd door beide heren aan het handje meegenomen. Ben na veel lezen op dit forum een nog veel grotere nitwit geworden (hoe meer je weet, hoe minder).
Ben blij dat je de tijd neemt om me een en ander uit te leggen en kan niet anders zeggen dan dat je een van de weinigen bent (zoals eerder genoemden) die dat helder doet. Dank je wel.
I.

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door learner »

Graag gedaan Gast_58... :D

En nog heel veel sterkte...

mvg, learner... :wink:

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door Albert »

Daar is het forum voor gast_58 als er geholpen moet worden, zijn er altijd mensen beschikbaar.

Albert.

gast_58

Re: Vreemd.....

Ongelezen bericht door gast_58 »

Learner, same to you! :) Welterusten. Of gaan ze in Spanje nog niet slapen?
Laatst gewijzigd door gast_58 op 07 feb 2004 03:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten