LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door Sonja »

Waarom zo;n misleidende naam aan een produkt hangen?
Je kan het toch ook anders noemen?

Bijvoorbeeld uh, winst- cq verlies produkt of zo iets... :lol: :lol:

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door Albert »

Sonja,

Je hebt volkomen gelijk maar dat is de verleden tijd. :wink: Gewoon afwachten nu wat de processen gaan brengen.

Albert.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door Sonja »

zoasl altijd heb je gelijk Albert,
we moeten wachten nu..

:o :o :o :o :? :? :? :x :x :x :roll: :roll: :roll:

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door Albert »

Natuurlijk Sonja dat weet je toch. :oops: 8) :wink:

Groetjes,

Albert.

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door Karin »

Sonja,

Er is ook nog een VerliesVerTiendubbelaar :cry: :cry: :cry:

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door Sonja »

Ja, en later kreeg ik nog een folder of ik meewoudoen aan een of andere routlette.
als ik winst maakte kreeg ik dat, en anders kreeg ik 1/10 van de inleg
terug.
Daar waren ze tenminste eerlijk in.

De winst was dan x keer zoveel.
presies weet ik het niet meer.

Een waar kermisfestijn.

Met troostprijzen...

Afduiprekken ...

met lege zakken naar huis.

Gokspellen zijn verboden zonder vergunning,
zoasl je mag niet zomaar balletje balletje spelen.

Strafbaar is dat.

Sonja.

:evil: :twisted:

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door Karin »

Sonja,

Ook van LegioLease? :?

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door Sonja »

ja. ook van legio lease.

Ze hadden steeds weer andere
leuke acties bedacht.

Creatief met geld.

Kijk liever naar Arjen Ederveen...

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door PLUKKER »

De Reclame Code COmmissie heeft bepaald dat de productnaam ´Winstverdriedubbelaar´ niet misleidend is. Dat is al meermalen aan de orde geweest op het forum.

PLUKKER - heeft zelf een 10dubbelaar

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door Karin »

Of Legio Lease zich schuldig heeft gemaakt aan misleidende reclame door haar beleggingsproduct bijvoorbeeld de Winstverdriedubbelaar te noemen, is door de Federatie van Belastingadviseurs voorgelegd aan de Stichting Reclame Code. Zij heeft onlangs geoordeeld dat de voorlichting van Legio Lease omtrent de te verwachten winstuitkeringen onvolledig is geweest, maar oordeelde tevens dat de algemene reclame-uitingen niet vergaand misleidend en onjuist zijn.

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door Karin »

Arme Plukker,

Een ver10dubbelaar???
Hoe ga je dat nu oplossen, of ga je gewoon in een hoekje je wonden zitten likken?
Natuurlijk niet. Plukker accepteert deze tegenslag op een heroïsche wijze. Hij ziet gewoon in dat hij zich heeft laten inpakken en veroordeelt daarom alleen zich zelf.....
Maar ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken Plukker, want tegen de tijd dat jouw contract afloopt zal de AEX wel weer voldoende gestegen zijn en lijd je misschien wat verlies (of misschien ook niet) maar zit je in ieder geval niet met een gigantische restschuld opgezadeld.
Proficiat!

Groet,
Karin

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door PLUKKER »

PLUKKER heeft inderdaad na de eerste 5 jaar dagelijks de mogelijkheid om te kijken of PLUKKER nog door wil gaan met PLUKKERs 10dubbelaar. Gewoon een kwestie van het juiste moment kiezen dus. Dat PLUKKER een ander verliesgevende contract heeft en inderdaad PLUKKER zelf verantwoordelijk houdt hiervoor is al eens besproken. Kom op Karin, een beetje bijblijven!

PLUKKER - bedankt Karin voor de RCC-toelichting

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door Karin »

Hoi Plukker,

Neem me niet kwalijk dat een overzicht van jouw contractenbezit in mijn boekhouding ontbreekt...

Lucky you, misschien kun je nog het ene gat met het andere dichten en vrolijk verder leven. Aan jouw manier van posten te zien doe je dat evengoed wel! :lol:
Het is je gegund.

Een antwoord op onder andere jouw vraag van gisteren heb ik zojuist gepost als reactie op Patrick onder 'Restschuld'. Zou een beetje forumvervuiling zijn om 2x dat verhaal af te steken.

Het gaat me moeilijk af, maar: toch bedankt voor jouw grimmige en genadeloze kritiek!

Groeten,
Karin

Gast

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door Gast »

Mogelijk blijft 'misleiding' een grijs gebied.
Resteren nog het niet nakomen van zorgplicht en het niet opstellen van een cliëntenprofiel. Dan schijnt er nog de marginverplichting te zijn, waar niet aan voldaan zou zijn, maar dat is even boven mijn pet, dus daar kan ik geen oordeel over hebben.
Wel weet ik dat in de folders van de (eerdere) WinstVerDubbelaar gesproken wordt over call-opties; in de folders van de Verdriedubbelaar wordt het woord niet genoemd.
Er wordt gesproken over 'premie' en 'het recht en de plicht om te kopen' Je moet goed thuis zijn in het beursgebeuren om te weten dat er dan opties in het spel zijn en dat daar een margin tegenover moet staan.
Die margin was er mogelijk na het eerste jaar al niet meer.

Sorry jongens, voor het lange verhaal!
Ik probeer ook om me zo goed mogelijk voor te bereiden en zie kritiek op mijn mening graag tegemoet

Groeten,
Karin


Een klantenprofiel was toen nog niet verplicht, de bank heeft de zorgplicht verzuimd en misleiding middels cold calling zijn zaken, die niet fris waren.

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Hoi Karin,
Lucky you, misschien kun je nog het ene gat met het andere dichten en vrolijk verder leven. Aan jouw manier van posten te zien doe je dat evengoed wel!
Het is je gegund.
Dat zou fijn zijn, laten we het hopen. Zo niet, dan is het pech. PLUKKER probeert de mensen scherp en objectief te houden. Dat dat af en toe steekt, het zij zo. De een kan daar beter mee omgaan dan de ander, zo blijkt wel op dit forum...

PLUKKER - leest altijd mee

Gast

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door Gast »

Wanneer begint je weekend Plukker :lol: :wink:

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door Karin »

Dag Gast,

Ik heb nog even wat opgezocht:
Relevante wetgeving
Nadere regeling toezicht effectenverkeer 1999

Paragraaf 8: gedragsregels
Gedragsregels inzake de behandeling van cliënten
Voor de toepassing van de in deze paragraaf neergelegde gedragsregels, wordt de vaststelling van de professionele status van de cliënt beoordeeld aan de hand van de belegger waarvan de order uitgaat, indien de order rechtstreeks door de cliënt zelf wordt geplaatst. Indien er sprake is van een order die tot stand komt door tussenkomst van een effecteninstelling die de order van de cliënt ontvangt en voor rekening van die cliënt doorgeeft aan een andere effecteninstelling dan wel door tussenkomst van een effecteninstelling die op grond van een overeenkomst als bedoeld in artikel 25 van het Bte 1995 vermogensbeheer voor de cliënt verricht en in dat kader effectenorders voor rekening van de cliënt doorgeeft aan een andere effecteninstelling, kan er sprake zijn van het op grond van artikel 43 buiten toepassing laten van bepaalde gedragsregels in het verkeer tussen de verschillende betrokken effecteninstellingen. De bij deze orders betrokken niet professionele cliënt heeft echter onverkort recht op de toepasselijkheid van alle gedragsregels. De intermediaire (uitvoerende) effecteninstelling zal er dan ook zorg voor moeten dragen dat deze gedragsregels naar de particuliere cliënt toe worden nageleefd.
Dit beoogt mede er voor te zorgen dat de bescherming die de gedragsregels bieden niet verloren gaat voor de cliënt indien een professionele tussenpersoon voor hem de opdracht geeft voor het verrichten van de transacties. Met betrekking tot kredietinstellingen wordt benadrukt dat het algemene uitgangspunt dat de Nadere Regeling zich in principe richt tot het effectenbedrijf van de banken ook geldt voor de in deze paragraaf neergelegde gedragsregels.
Artikel 25 ( uitleg)
1. Een effecteninstelling handelt in het belang van haar cliënten, geeft bij de uitvoering van de opdrachten van haar cliënten voorrang aan de belangen van cliënten boven haar eigen belang en onthoudt zich van handelingen die de adequate functionering van de effectenmarkten of het vertrouwen van beleggers daarin kunnen schaden.
Artikel 28 ( uitleg)
1. Een effecteninstelling wint in het belang van haar cliënten informatie in betreffende hun financiële positie, hun ervaring met beleggingen in financiële instrumenten en hun beleggingsdoelstellingen, voor zover dit redelijkerwijs relevant is bij de uitvoering van de door de effecteninstelling te verrichten diensten.

2. De effecteninstelling onthoudt zich van het uitvoeren van een transactie voor rekening van een cliënt, indien de effecteninstelling constateert dat de op naam van de cliënt aanwezige saldi ontoereikend zijn om de verplichtingen te voldoen die voortvloeien uit die transactie.

3. Een effecteninstelling ziet er op toe dat cliënten die posities hebben in financiële instrumenten waaruit verplichtingen kunnen voortkomen, voortdurend over voldoende saldi beschikken om aan de actuele verplichtingen te voldoen.

Artikel 32 ( uitleg)
1. Een effecteninstelling onthoudt zich van misleidende handelingen.

2. Onverminderd het eerste lid onthoudt een effecteninstelling zich van het creëren van een misleidende voorstelling van zaken met betrekking tot financiële instrumenten, de handel daarin of door het beïnvloeden van transacties in financiële instrumenten door anderen, door middel van:

a. het verstrekken van misleidende informatie met betrekking tot:
- de prijs of de waarde van de desbetreffende effecten;
- de verwachtingen omtrent de waardeontwikkeling van die effecten;
- de uitgevende instelling van die effecten;
- de financiële verplichtingen die voor de cliënt uit het aangaan van transacties in die financiële instrumenten kunnen voortvloeien;


Groet,
Karin

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door Karin »

Zie verder nog:

Uitspraak Klachtencommissie DSI nr. 76 d.d. 23 april 2002
(prof.mr. M.R. Mok, voorzitter, R.H.G. Mijné, en prof.mr. C.E. du Perron)
Dit verhaal is te lang om hier te plakken

Gast

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door Gast »

Omdat bij de verwachte rendementen vanaf 12,5 tot 16% in de plus er in verhouding tot 3 keer toe winst gemaakt zou kunnen worden.

Daarom heet dat ding zo.........

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Waarom noemt Legio produkt winstverdriedubbelaar, WAAROM?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Karin,

Jij bent ook sterk bezig, fantastisch.

Ton :lol:

Gesloten