| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarschuwing; belangrijke termijn wordt benaderd
-
Paul
Waarschuwing; belangrijke termijn wordt benaderd
Bevindingen door afhandeling van vele tientallen leaseclaims.
De Vermogensmonitor stelt sinds begin April diverse financiële instellingen (Levob Bank, Fortis, Dexia) aansprakelijk voor het niet bewaken van de dekkingspositie binnen effectenleaseproducten.
In de formulering van de klachten wordt rekening gehouden met artikel 7 lid 2 van het klachtenreglement van de DSI. Dit betekent dat de mogelijkheid open blijft om een afgewezen klacht voor te leggen aan de Klachtencommissie DSI.
Het openhouden van deze mogelijkheid heeft echter een nadelig effect op de hoogte van het schadebedrag dat kan worden opgevoerd in het klaagschrift. Een deel (circa 20%) van de waardevermindering van de geleasde effecten wordt buiten de claim gehouden omdat dit deel in een periode valt die voor de Klachtencommissie DSI als verjaard geldt (artikel 7 lid 2).
Uit de berekeningen die wij de afgelopen weken maakten in de verschillende dossiers blijkt dat dit nadelige effect aanzienlijk groter wordt wanneer de klachten NA de eerste week van juni 2003 worden ingediend. Het uit te sluiten deel van de schade kan zelfs oplopen tot 50%, waardoor de claim waardeloos wordt!
Anderzijds bleek dat voor leasecontracten die zijn afgesloten in de periode september tot medio oktober 1998 er de mogelijkheid bestaat op tot begin juni 2003 de volledige waardevermindering van de effectenportefeuille in de schade op te nemen. Wanneer na het indienen van de klacht de waarde vervolgens stijgt is het goed mogelijk dat de opgevoerde schade zelfs groter is dan het papierenverlies op de effectenportefeuille.
Omdat deze bevindingen betekenen dat men in de komende drie weken een klacht zou moeten indienen is ons advies om snel te handelen als u nog overweegt een klacht in te dienen die gebaseerd is op de saldibewakingsplicht van de financiële instellingen.
de Vermogensmonitor,
20 mei 2003
De Vermogensmonitor stelt sinds begin April diverse financiële instellingen (Levob Bank, Fortis, Dexia) aansprakelijk voor het niet bewaken van de dekkingspositie binnen effectenleaseproducten.
In de formulering van de klachten wordt rekening gehouden met artikel 7 lid 2 van het klachtenreglement van de DSI. Dit betekent dat de mogelijkheid open blijft om een afgewezen klacht voor te leggen aan de Klachtencommissie DSI.
Het openhouden van deze mogelijkheid heeft echter een nadelig effect op de hoogte van het schadebedrag dat kan worden opgevoerd in het klaagschrift. Een deel (circa 20%) van de waardevermindering van de geleasde effecten wordt buiten de claim gehouden omdat dit deel in een periode valt die voor de Klachtencommissie DSI als verjaard geldt (artikel 7 lid 2).
Uit de berekeningen die wij de afgelopen weken maakten in de verschillende dossiers blijkt dat dit nadelige effect aanzienlijk groter wordt wanneer de klachten NA de eerste week van juni 2003 worden ingediend. Het uit te sluiten deel van de schade kan zelfs oplopen tot 50%, waardoor de claim waardeloos wordt!
Anderzijds bleek dat voor leasecontracten die zijn afgesloten in de periode september tot medio oktober 1998 er de mogelijkheid bestaat op tot begin juni 2003 de volledige waardevermindering van de effectenportefeuille in de schade op te nemen. Wanneer na het indienen van de klacht de waarde vervolgens stijgt is het goed mogelijk dat de opgevoerde schade zelfs groter is dan het papierenverlies op de effectenportefeuille.
Omdat deze bevindingen betekenen dat men in de komende drie weken een klacht zou moeten indienen is ons advies om snel te handelen als u nog overweegt een klacht in te dienen die gebaseerd is op de saldibewakingsplicht van de financiële instellingen.
de Vermogensmonitor,
20 mei 2003
-
ek
Re: Waarschuwing; belangrijke termijn wordt benaderd
Paul,
DSI neemt toch geen nieuwe klachten meer in behandeling?
Dit is tenminste op meerdere postings op dit forum te lezen.
DSI neemt toch geen nieuwe klachten meer in behandeling?
Dit is tenminste op meerdere postings op dit forum te lezen.
-
s
Is het de moeite waarde zelf ook nog een klacht in te dienen, of is je aansluiten bij stichting leaseverlies genoeg?
En heeft iemand dan een voorbeeldbrief voor mij?
S
En heeft iemand dan een voorbeeldbrief voor mij?
S
-
L. Blok
Hoezo Paul, onjuist. Ik ben waarschijnlijk één van de eerste geweest die na de "beruchte" uitzending van TROSRadar over Legio Lease en na het afwijzen van Legio/Dexia van al mijn bezwaren, die een klacht heeft ingediend bij de Klachtencommissie van DSI. Dat is over 3 weken precies één JAAR geleden. NU WEET IK NOG STEEDS NIET van deze GEWELDIGE Commissie of mijn klacht door deze Commissie überhaupt in behandeling wordt genomen. December j.l. kwam ik er zelf achter dat deze Commissie ALLE KLACHTEN heeft aangehouden omdat Dexia een "AANBOD" heeft gedaan maar de werkelijke reden was dat DSI werd overspoeld met klachten over Legio/Dexia en totaal incompetent was om deze stroom van klachten in behandeling te nemen. Ondertussen weet ik NU dat het nog minstens een jaar duurt voordat mijn klacht in behandeling wordt genomen. Hoezo termijnen die verlopen Paul en ga eens dieper in op je reactie dan alléén je woordje "onjuist". Ga hier nu niet de boel onnodig onjuist voorlichten want daar is niemand bij gebaat. Ik dacht dat ik duidelijke argumentatie aanvoer om jouw kleine reactie te ontzenuwen.
m.v.g. L. Blok
m.v.g. L. Blok
-
stefan
Heb weer een brief gekregen, moet reageren voor 1 juli. Wat te doen?
-
ek
Ik ben het volledig met de heer Bolk eens. Zojuist een mail naar DSI verzonden met de vraag of zij nog nieuwe klachten tegen DEXIA in behandeling nemen. Zogauw ik antwoord heb laat ik het weten.
-
ek
Moet natuurlijk de heer Blok zijn. Sorry