LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAO en legio

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Natasja

WAO en legio

Ongelezen bericht door Natasja »

Hallo,

Graag zou ik willen weten of er hier mensen zijn die ten tijde van het tekenen in de WAO zaten? En zo ja, mag dit eigenlijk wel?
Mijn vader zit al jaren in de WAO, maar kon wel een aantal legiocontracten afsluiten. Vandaar deze vraag.

Alvast bedankt

el

Re: WAO en legio

Ongelezen bericht door el »

Volgens mij heeft Dexia deze contrakten ontbonden en alles terugbetaald want dit was wel over duidelijk voor ze dat dit niet klopte. Nu de rest nog.

Natasja

El,

Mag ik vragen hoe je dat weet? En of je weet hoe we dat moeten doen?
En als je je getekende exemplaat nooit hebt opgestuurd?

el

Natasja, Dexia heeft in november vorige jaar, nog voor het
aanbod volgens mij dit soort contrakten teruggedraaid.
Dit misbruikt Bruneel steeds om de bezorgdheid van Dexia jegens zijn klanten aan te toonen en waar inmiddels de hele politiek ingetuind is.
Wat bedoel je precies met getekende exemplaar nooit teruggestuurd?

el

"Dexia koopt schrijnende gevallen af!"

AMSTERDAM (De Financieele Nieuwsdienst) - Het belangrijkste nieuws uit de binnen- en buitenlandse kranten van vrijdag 15 november 2002:

Het Financieele Dagblad
*** Dexia koopt schrijnende gevallen af (p.11)
Dexia Bank komt beleggers tegemoet die in grote problemen zijn gekomen met hun effectenleasecontracten. Het gaat om de meest schrijnende gevallen onder tienduizenden teleurgestelde beleggers. Dexia zou bij hen onvoldoende de zorgplicht nagekomen zijn. Dat melden diverse bronnen rond de de Belgisch-Franse bank Dexia.

Het juristenteam van Dexia is momenteel bezig de grootste probleemgevallen deels uit de groep van ruim 30.000 klagende effectenleasebeleggers te lichten. Tot nu toe is met 'enkele honderden' beleggers die een schuld overhouden aan de leasebelegging een regeling getroffen. Voor sommige wordt de schuld helemaal kwijtgescholden, andere beleggers hoeven slechts een deel van de restschuld terug te betalen.

Het zou gaan om contracten die Dexia-dochter Legio eind jaren negentig bijvoorbeeld met minderjarigen en bejaarden heeft afgesloten terwijl ze onvoldoende financiële draagkracht blijken te hebben. De verwachting is dat het aantal van deze 'schrijnende gevallen' dat op deze manier wordt gecompenseerd kan oplopen tot enkele duizenden.

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Beste Natasja en EL,

Het verhaal wat El verteld is niet juist. Ten tijde dat Legio/Dexia het contract met mij afsloot zat ik al in de WAO, dat heb ik ook héél duidelijk laten weten aan Legio/Dexia toen men mij benaderde en ondanks dat heeft men mij toch een contract aangesmeerd.
Een verzoek aan Legio/Dexia om vanwege de WAO tot ontbinding van het contract over te gaan mijnerzijds, wordt consequent door Legio/Dexia beantwoord met de mededeling dat de WAO geen beletsel is om een contract met mij aan te gaan.

m.v.g. L. Blok

el

Meneer Blok, ik dacht dat dit ook gold voor WAO gevallen.
Schandalig dat Dexia deze contrakten niet ongedaan gemaakt heeft.

sonja.k

Ongelezen bericht door sonja.k »

Mijn man zat ten tijde van het afsluiten helemaal in de put.Hij was volledig afgekeurd. En zat in de WAO.
Dacht door het afsluiten van winstverdriedubbelaars het
financieel wat ruimer te hebben nu.In plaats daarvan hebben
wij nu een restschuld van 15000 euro

Angela

Ongelezen bericht door Angela »

Mensen die in de WAO zitten zijn toch per definitie ontoerekeningsvatbaar?! Die mogen dus helemaal geen contracten afsluiten... Inderdaad schandalig dat Dexia die contracten heeft afgesloten (en niet ongedaan heeft gemaakt).

el

Sonja, te droevig voor woorden, dit kan allemaal in Nederland.

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Beste Angela,

Hoe kom je erbij dat mensen in de WAO per definitie ontoerekeningsvatbaar zouden zijn. Ik kon door een ziekte helaas niet meer werken maar om mijzelf ontoerekeningsvatbaar te verklaren dat zeer zeker nooit. Jammer dat je nogal ongenuanceerd je mening verkondigd.

el

Angela, even nadenken mensen in de WAO zijn niet per definitie ontoerekeningsvatbaar, maar zijn niet meer in staat om te werken (of gedeeltelijk).

Sonja K.

Ongelezen bericht door Sonja K. »

Ik weet totaal niet hoe ik dit terug zou kunnen draaien.
Ik ben lid geworden van Eegalease en heb een brief ter vernietiging opgestuurd.
Ik heb daarop een afwijzende brief ontvangen.
Wij zijn niet ingegaan op het Dexiavoorstel, maar ik ben als de dood als aan het eind van het jaar de 2 kontracten
aflopen.
Ik denk dat er niets anders opzit dan via een lening bij mijn zus het bedrag terug te betalen.

el

Als je dit kunt regelen Sonja lijkt mij dit de beste oplossing, het geeft je rust en je kunt de uitspraak van
Eagalease rustig afwachten

Natasja

Het blijft eigenlijk belachelijk dat dexia, legio en noem het maar op dit mag doen.
Sonja ik wil je veel succes wensen. We komen er wel.
Ik blijf positief.

Sonja K

Ongelezen bericht door Sonja K »

Bedankt voor je antwoord.
Ik ben alleen nog steed wel een beetje kwaad op mijn man dat hij dat zonder mijn toestemming onze spaarcenten op het spel heeft gezet.Ik snap nog steeds niet waarom hij dat heeft gedaan.

sylans

Ongelezen bericht door sylans »

Hoe minvermogend is de WAO vader?
Wat is het bedrag van de uitkering?
Heeft hij andere bezittingen?
Hoe groot is de legio schuld?

el

Sonja, niet kwaad zijn op je man, hij deed dit net als alle anderen gedupeerden om wat extra spaarcentjes te krijgen, niet wetende dat hier een smerig oplichtersclubje achter zat.

Natasja

Sylans,

Hij heeft een uitkering van 317 euro per maand. Is voor 70% afgekeurd.
Heeft een eigen huis. De totale schuld ligt rond de 50 duizend euro.
Dus je begrijpt wel waarom wij ons boos maken

Sonja K.

Ongelezen bericht door Sonja K. »

Ik ga hier op dit forum niet onze hele financiele situatie neer zetten.Wij zitten na de eerste situatie van boosheid, in een situatie van berusten, en gaan er gewoon vanuit dat mijn man naast zijn afkeuring gewoon heel veel pech heeft door die hele Dexia affaire, hij wil er zelf niet meer over praten. Wij zijn blij dat hij nog even kan leven. Wij kunnen niet meer op vakantie. Maar genieten samen in de tuin van het mooie weer nu

Gesloten