LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAT IS DIT NU WEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Rene

WAT IS DIT NU WEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Rene »

Ik heb getekend voor het dexia voorstel.......
ben nu dus mijn rechten kwijt, en wat gebeurt er???

ik wil dus gebruik maken van de renteloze aflossing, en nu moet ik een berg papieren invullen omtrent mijn inkomen, en wat denk je??? mijn aanvraag wordt afgewezen, aangezien mijn inkomsten te laag zijn????

Ze konden met dit inkomen wel het leasecontract afsluiten, maar het is niet voldoende om in aanmerking te komen voor hun voorstel....... waar heb ik nu dan voor getekend???

nadia

Re: WAT IS DIT NU WEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door nadia »

Hallo Rene,

Mijn ogen vallen hier zowat uit mijn kassen. Je ben in gegaan op hun aanbod, en vervolgens heb je er geen aanspraak op?
Heb je dit verhaal al gemaild naar SLV of Pay-Back want dit vind ik wel erg vreemd.

m.v.g. Nadia

mar

Ongelezen bericht door mar »

Dit is echt ongelovelijk. Dit moet je echt doormailen naar leaseverlies en aan hun een reactie hierop vragen

nadia

Ongelezen bericht door nadia »

Hallo Rene,

Nog even een vraagje: omdat je inkomsten te laag zijn?
Hoe kan dat nou, dan zou je toch juist in aanmerking moeten komen voor een renteloze lening.

Stond er verder niks beschreven in de desbetreffende afwijzing wat het vervolg ofzo zou zijn?

m.v.g. Nadia

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Beste Rene,

Dit is absoluut het toppunt van idioterie, daar moet ik eens over nadenken en het aanbod nog eens goed over doorlezen. Voorlopig deze reactie en dan houden we dit bericht nu in ieder geval ook (zoveel) mogelijk bovenaan ter waarschuwing van andere.
Dus als ik het goed begrijpt: Je rechten kwijt en verder geen compensatie van wat dan ook? Als dat zo is dan kun je volgens mij nu echt wel spreken van oplichting! ! ! ! ! ! !

m.v.g L. Blok

L. Blok

Beste Rene,

Zou jij hier of desnoods per e-mail willen vertellen wat Dexia nu precies verteld heeft aan je?

m.v.g. L. Blok

Kees

Ongelezen bericht door Kees »

Zou je hier wat meer over willen ertellen? Dit riekt naar een misverstand. Weet je zeker dat je hier niet probeert mensen een loer te draaien?

Geef even een goede uitgebreide toelichting op de zaken AUB, dit is erg interessant!

Groeten hoor! Kees

Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Het lijkt mij dat Dexia nu ineens wel zorgplicht m.b.t inkomsten/lening gaat toepassen. Volgens mij doet Dexia dit omdat er met het Aanbod eigenlijk een nwe overeenkomst wordt aangegaan. Nwe lening (met andere condities etc.), en dit keer willen ze het allemaal volgens de wet doen... ?!

Blijft vreemd omdat ze dus aangeven dat zo’n lening met dergelijk inkomen niet afgeloten hoort te worden, dan had dat in eerste instantie ook niet mogen gebeuren! (Als inkomen destijds ook zo laag was tenminste.)

Als Dexia een aanbod doet, en het vervolgens zelf weer intrekt omdat je niet aan de eisen voldoet, kun je dan zeggen dat de overeenkomst niet tot stand is gekomen, en zodoende je ook niet je rechten hebt opgegeven?
Afzien van rechten gold toch immers alleen voor een regeling dmv het Aanbod?

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Je schrijft:
"nu moet ik een berg papieren invullen omtrent mijn inkomen, en wat denk je??? mijn aanvraag wordt afgewezen"

Maar als je die berg papieren nog moet invullen, hoe weet je dan dat je aanvraag wordt afgewezen? Volgens mij zit je de boel op te breien.

Kees

Meneer Vessem, bent u daar nog?

Of probeert u de gedupeerden nog verder in hun put te helpen? U helpt ons er niet mee hoor, deze actie!

Minder mensen zullen zo kiezen voor het exia-voorstel terwijl het hun misschien zou kunnen helpen. Who knows?!

U ontneemt ze een kans met dit verhaal. Als het niet waar is, bent u mooi fout bezig.

Kees!

Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Misschien kunnen we even wachten op de reactie van Rene voordat hij beschuldigd wordt voor van alles en nog wat.
Het is zaterdag en misschien is ie wel even boodschapjes doen of zo, en reageert hij wat later.

Zelf vatte ik het bericht op als een bevestiging om nooit op het aanbod in te gaan. En ik snap niet waarom gedupeerden niet geholpen zijn met deze info, kiezen staat een ieder vrij, maar het is wel fijn te weten waarvoor je kiest.

Kees

Daar heb je gelijk in Agnes, maar er zit een luchtje aan dit verhaal.

Groeten hoor! Kees

info2

Ongelezen bericht door info2 »

dit is slecht verzonnen verhaal

Marjon

Ongelezen bericht door Marjon »

Zielig hoor zo'n verhaal.

rene

Ongelezen bericht door rene »

Sorry late reactie

Ik heb direct aangegeven dat ik gebruik wilde gaan maken van hun aanbod en na tekenen, mijn verlenging te stoppen, dit heb ik gedaan, ze stuurde me een aanvraag voor een renteloze lening op, hier moet je je inkomsten en vaste lasten invullen, aangezien ik bij legio nu een schuld heb van bijna 30.000 EUR en daarnaast een inkomen van 1400 eur heb en 1260 EUR aan vaste lasten, kunnen ze geen renteloze lening aangaan.....
Het is inderdaad heel erg krap heb inpricipe 140 EUR om van te leven, ben getrouwd en heb daarnaast ook nog eens een kind, mijn vrouw moet dus wel werken om uit te komen, maar vast werk kan ze niet vinden, en zodoende heeft ze enkele oudere mensen waar ze schoon maakt, en hier dus wat extra's verdient............
Ik heb een huis waarvoor ik 500 eur huur betaal en daarnaast een doorlopend krediet van 35.000 die ik genomen heb om al mijn schulden te bundelen
Volgens Legio heb ik dus te weinig inkomsten om een lening aan te gaan en zijn ze volgens mij bang dat ik naar de schuldsanering ga...

Maar in deze situatie zit ik al enkele jaren, en had toen juist legio genomen, zodat ik binnen 3jaar uit de problemen zou kunnen komen, wat me nu dus juist nog erger erin heeft gestort

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Beste Rene,

Volgens mij waren de voorwaarden van aanvaarding van het aanbod zo dat je geen procedurele rechten meer hebt tegen Dexia.

Twee opmerkingen van mij persoonlijk daarbij.

1. Het lijkt me verstandig indien je nu direct een brief schrijft naar Dexia waarin je zegt dat je op grond van hun reactie vertrouwt op het feit dat jouw aanvaarding van het aanbod bij deze is afgewezen en dat jij nog zij enige rechten kunnen ontlenen aan de bepalingen in het aanbod.
Daarmee zeg je dus eigenlijk, Ik wilde aanvaarden, jullie zegegn dat ik dat niet kkan omdat ik niet voldoe aan de voorwaarden en dus vervalt alles wat betrekking heeft tot dat aanbod. En dus, conclusie, heb ik nog immer de mogelijkheid om via juridische weg de praktijken van Dexia in mijn zaak aan te pakken. Voor suggesties over die juridische mogelijkheden verwijs ik voor nu naar de verschillende onderwerpen op dit forum waarin dit aan bod komt.

Indien Dexia reageert met de stelling dat jij wel gehouden wordt aan de voorwaarden van het aanbod, daarmee dus doelend op de uitsluiting van de mogelijkheid tot juridische acties, moet je dat op dit forum melden en dan kijken we weer verder.

2. Is dit een eegalease situatie? Kortom, heeft je echtgenote het oorspronkelijke contract niet ondertekend. In dat geval, heeft je echtgenote wel het aanbod ondertekend? Laat me dit nog even weten. Dit in het kader van de discussie op het forum onder de noemer 'niet tekenen eegaleasers'(of zoiets) en 'einde contract nadert'(of een noemer in die richting, ik weet het niet zo uit mijn hoofd maar je zult het vast kunnen vinden).

Ik hoop nog van je te horen op dit forum.

Sterkte,
Met vriendelijke groet,
Sara

robby

Ongelezen bericht door robby »

Absoluut niet normaal!!!
Nou ze hebben mij gebeld.Ik ga dus niet in op het aanbod.
Een medewerker van Dexia heeft mij verteld dat Dexia mij in juli een nieuwe brief zal sturen.Het lijkt mij dat dexia met een nieuw aanbod wil komen.
Ik adviseer iedereen om niet in te gaan op het aanbod en gewoon zolang mogelijk te rekken.

groeten,

Robby

L. Blok

Beste Rene,

Dit is natuurlijk een voledig absurd verhaal. Nu zou je te weinig inkomsten hebben door toedoen van Legio/Dexia en krijg je deze lening niet maar voordat je in deze problemen kwam was blijkbaar je inkomen niet van belang om je in deze grote problemen te brengen door zo'n product je aan te smeren. Ik vind dit werkelijk misdadig en dit mag onder geen beding plaats vinden. Mensen laten we ons opmaken om er nog harder tegen aan te gaan en om op gepaste wijze onze afschuw hierover uit te spreken.

m.v.g. L. Blok

L. Blok

Nog even een reactie. In het "aanbod" heb ik nergens kunnen lezen dat wanneer men in zou gaan op het "aanbod" dat er een mogelijkheid zou zijn dat de lening zou worden geweigerd. Ik vind dit absoluut en wederom pure misleiding. En Rene wat nu? Je rechten ontnomen en géén oplossing. Zit deze wereld nu werkelijk zó rot in elkaar???!!!!!!!

Willem

Ongelezen bericht door Willem »

hallo,
als je zo weinig uit te geven hebt in de maand....Dan kom je waarschijnlijk wel in aanmerking voor kwijtschelding...
Als je zo'n grote schuld hebt, dan heb je ook een groot contract, als dit over een ton is hadden ze beter hun werk moeten doen en een inkomens toets moeten doen. Blijkbaar is dit niet gebeurd en maak je volgens mij een grote kans dat je helemaal niets betaald maar geld terug krijgt.
groeten

Gesloten