LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat moet ik doen?
Wat moet ik doen?
Volgend jaar loopt zoals bij zovelen mijn dexia capital effect af.
Ik ben zelf nieuw op dit forum en ben ook van plan mijzelf te verdedigen inzake DEXIA
Graag zou ik jullie om advies willen vragen en graag willen weten wat er gebeurd als ik mijn maandelijkse termijnen stopzet, en dus niet meer betaal aan dexia!!!!
Ik heb me al wel aangemeld bij de stichting lease verlies, maar hebben jullie nog enige nuttige tips voor mij?
Alvast bedankt,
mvg sander
Ik ben zelf nieuw op dit forum en ben ook van plan mijzelf te verdedigen inzake DEXIA
Graag zou ik jullie om advies willen vragen en graag willen weten wat er gebeurd als ik mijn maandelijkse termijnen stopzet, en dus niet meer betaal aan dexia!!!!
Ik heb me al wel aangemeld bij de stichting lease verlies, maar hebben jullie nog enige nuttige tips voor mij?
Alvast bedankt,
mvg sander
Re: Wat moet ik doen?
Hallo Sander,
Je zegt:
Waarom ben je dan lid geworden van de Stichting Leaeverlies?Denk je dat zij jou helpen als je een dagvaarding krijgt?
Als je de maandtermijnen stopzet cq je restschuld niet betaalt dan krijg je eerst een paar aanmaningen met wat dreigementen van dexia om te betalen.
Als je niet betaalt dan krijg je eenzelfde soort brieven van een incasso bureau.
Als je nog steeds niet betaalt dan wordt de opdracht door het incasso bureau teruggegeven aan dexia en kan dexia je dagvaarden.
Je ontvangt dan een dagvaarding die wordt gebracht door een deurwaarder.
Hierin staat waar, wanneer en hoe laat de zaak voorkomt.
Ook staat daarin waar dexia je van beschuldigt.
Je hoeft niet zelf te komen, je advocaat regelt dit voor jou.
Je hebt dus een advocaat nodig, de Stichting Leaseverlies doet niets voor jou.
Kijk ook of je recht hebt op toevoeging, hierdoor zijn de kosten voor een advocaat laag.
Op www.rvr.org bij infobalie staat alle informatie en kun je berekenen of je hiervoor in aanmerking komt.
Niet alle advocatenkantoren werken met toevoeging, ook niet alle kantoren hebben verstand van aandelenlease.
Je kunt ook lid worden van de Vereniging PAYBACK.
Kijk op www.pay-back.nl wie wij zijn en wat we doen.
Wij staan onze leden bij met raad en daad en kunnen terugvallen op meer dan 40 advocatenkantoren die ook met toevoeging werken en al veel dexia zaken hebben.
Voor Capitol Effect gedupeerden hebben wij al een groepje om samen een advocaat te nemen om de kosten laag te houden.
Succes en groeten,
Piet
Je zegt:
Volgend jaar loopt je Capitol Effect af en je overweegt ook de maandelijkse termijnen niet meer te betalen.Ik heb me al wel aangemeld bij de stichting lease verlies
Waarom ben je dan lid geworden van de Stichting Leaeverlies?Denk je dat zij jou helpen als je een dagvaarding krijgt?
Als je de maandtermijnen stopzet cq je restschuld niet betaalt dan krijg je eerst een paar aanmaningen met wat dreigementen van dexia om te betalen.
Als je niet betaalt dan krijg je eenzelfde soort brieven van een incasso bureau.
Als je nog steeds niet betaalt dan wordt de opdracht door het incasso bureau teruggegeven aan dexia en kan dexia je dagvaarden.
Je ontvangt dan een dagvaarding die wordt gebracht door een deurwaarder.
Hierin staat waar, wanneer en hoe laat de zaak voorkomt.
Ook staat daarin waar dexia je van beschuldigt.
Je hoeft niet zelf te komen, je advocaat regelt dit voor jou.
Je hebt dus een advocaat nodig, de Stichting Leaseverlies doet niets voor jou.
Kijk ook of je recht hebt op toevoeging, hierdoor zijn de kosten voor een advocaat laag.
Op www.rvr.org bij infobalie staat alle informatie en kun je berekenen of je hiervoor in aanmerking komt.
Niet alle advocatenkantoren werken met toevoeging, ook niet alle kantoren hebben verstand van aandelenlease.
Je kunt ook lid worden van de Vereniging PAYBACK.
Kijk op www.pay-back.nl wie wij zijn en wat we doen.
Wij staan onze leden bij met raad en daad en kunnen terugvallen op meer dan 40 advocatenkantoren die ook met toevoeging werken en al veel dexia zaken hebben.
Voor Capitol Effect gedupeerden hebben wij al een groepje om samen een advocaat te nemen om de kosten laag te houden.
Succes en groeten,
Piet
-
Precies, Piet verwoord het weer eens perfect.
advocaat zoeken, stoppen met betalen en vooral niet met SLV in zee gaan!
Dat is ook mijn advies,
m.v.g. justice man 007
advocaat zoeken, stoppen met betalen en vooral niet met SLV in zee gaan!
Dat is ook mijn advies,
m.v.g. justice man 007
hoi piet,
Dus als ik het goed begrijp bent u zelf van pay back, en adviseert u mij om mij daar bij aan te sluiten?
Maar ik heb me reeds al aan gemeld bij lease verlies is dit dan niet nodig geweest?
Bvd voor uw antwoord.
Dus als ik het goed begrijp bent u zelf van pay back, en adviseert u mij om mij daar bij aan te sluiten?
Maar ik heb me reeds al aan gemeld bij lease verlies is dit dan niet nodig geweest?
Bvd voor uw antwoord.
Hallo Speeds, Als je de topic "Stichting Leaseverlies" leest, weet je genoeg. Ik ben er ook lid van, helaas, heb mij daarnaast ook aangemeld bij de Stichting Pay-back, waar je veel steun aan zult hebben met vragen of problemen.
Groet, Trudy
Groet, Trudy
-
Precies Piet, zoals je feitelijk al aangeeft: Stichting Leaseverlies doet helemaal niets, alleen geld opstrijken en je helpen - met grote ????????? - tot het moment dat DEXIA je een aanbod doet om in termijnen - renteloos - je restschuld af te lossen. Dan mag je van Leaseverlies jezelf afmelden, want dan doen ze niets meer voor jou. Vergeet niet, dat je dan eerst al 45 euro aan hen hebt betaald en je die niet terug krijgt. Ik heb dit zelf al ondervonden
Dus Speeds.... ik adviseer je om jezelf bij een andere stichting aan te sluiten... bij welke: dat laat ik geheel aan jouzelf over.
Ik heb me in ieder geval bij PAYBACK aangesloten, omdat ik daar het meeste vertouwen in heb
Ik wens je veel succes toe!!
Dus Speeds.... ik adviseer je om jezelf bij een andere stichting aan te sluiten... bij welke: dat laat ik geheel aan jouzelf over.
Ik heb me in ieder geval bij PAYBACK aangesloten, omdat ik daar het meeste vertouwen in heb
Ik wens je veel succes toe!!
Ik zit nu voor een moeilijke keuze mijn contract liep in december jl. af en ik had gekozen voor verlenging. Dexia zelf was te laat met het nieuwe contract (maand) dus heb ik nog steeds niets getekend. Het is nl. zo dat je weer rente moet gaan betalen over het openstaande bedrag, dus m.a.w. het "lease"bedrag wordt nog hoger. Betalen van de maandinleg ook. Als je niet betaald (heb ik dus al 10 maanden niet gedaan) krijg je (in mijn geval) 0 keer een aanmaning. Nu heb ik afgelopen maandag contact met Dexia gehad en moet dit bedrag in 6 maanden tijd afbetalen plus iedere maand het nieuwe maand bedrag. Wat doe ik dus nu is de grote ham-vraag. Alsnog wijzigen in een renteloze lening(10 jaar voor joker aan iets betalen waar je nooit iets voor hebt gehad) of toch verlengen en hopen dat pay-back of welke instantie dan ook iets voor elkaar krijgt. Ik moet het nog ff héél goed doornemen want volgens mij staat er in het nieuwe contract iets in de strekking dat je afzien van eventuele rechtszaken tegen Dexia maar dat weet ik niet zeker. Zodra ik dat heb uitgeplozen zet ik het wel op het internet/forum.
-
Beste Speeds (en andere forumlezers)
Voor hulp bij het schrijven van vernietigings c.q. klachtenbrieven kun je via het volgende e-mailadres contact met me opnemen:
[email protected]
m.v.g. justice man 007
Voor hulp bij het schrijven van vernietigings c.q. klachtenbrieven kun je via het volgende e-mailadres contact met me opnemen:
[email protected]
m.v.g. justice man 007
Er staan inmiddels al genoeg voorbeeldbrieven op dit forum die te gebruiken zijn en zonodig inhoudelijk aan te passen aan de individuele situatie. Wanneer men niet thuis in in het opstellen van brieven dan zijn er wellicht kennissen, familie of colega's die willen helpen.
Ik weet zeker dat justiceman deze brieven ook van het forum kopieert en er zodoende weinig tijd voor nodig heeft om voor het bedrag van 35 euro anderen te helpen. Dus wees gewaarschuwd, gedupeerde en laat je niet weer bedonderen. Die les hebt u hopelijk geleerd !
Ik weet zeker dat justiceman deze brieven ook van het forum kopieert en er zodoende weinig tijd voor nodig heeft om voor het bedrag van 35 euro anderen te helpen. Dus wees gewaarschuwd, gedupeerde en laat je niet weer bedonderen. Die les hebt u hopelijk geleerd !
-
Beste JH,
de brieven die ik maak zijn persoonlijk, toegelicht en eventueel met de bijbehorende wetsartikelen aangetipt.
Een reactie terug van Dexia en/ of andere aanbieder/ tussenpersoon kan niet met een STANDAARDbrief worden beantwoord, dus hier moet wel degelijk extra werk voor verricht worden/ c.q. zaken uitgezocht worden.
Dus het argument om op basis van de eenvoudigheid niet samen te werken met mij vind ik dan ook niet kloppen.
Zoals ik al zei het is ieders eigen keus, en getuige de eerste 2 positieve reacties denk ik dat er zeker behoefte/ vraag naar is.
Uiteraard kun je ook hopen op SLV of andere vereniging/ stichting maar daar heb ik geen goed gevoel over; het blijft dus je eigen keus/ mening.
m.v.g. justice man 007
e-mail: [email protected]
de brieven die ik maak zijn persoonlijk, toegelicht en eventueel met de bijbehorende wetsartikelen aangetipt.
Een reactie terug van Dexia en/ of andere aanbieder/ tussenpersoon kan niet met een STANDAARDbrief worden beantwoord, dus hier moet wel degelijk extra werk voor verricht worden/ c.q. zaken uitgezocht worden.
Dus het argument om op basis van de eenvoudigheid niet samen te werken met mij vind ik dan ook niet kloppen.
Zoals ik al zei het is ieders eigen keus, en getuige de eerste 2 positieve reacties denk ik dat er zeker behoefte/ vraag naar is.
Uiteraard kun je ook hopen op SLV of andere vereniging/ stichting maar daar heb ik geen goed gevoel over; het blijft dus je eigen keus/ mening.
m.v.g. justice man 007
e-mail: [email protected]