LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te zeggen tegen de rechter

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Heeft u het contract/de brochure gelezen

Ja
6
75%
Nee
0
Geen stemmen
Ja, maar niks van begrepen
2
25%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Wat te zeggen tegen de rechter

Ongelezen bericht door Dubio »

De mensen die nu naar de rechtbank moeten worden a priori door de rechter beschouwd als schuldenaars.
Als de rechter competent is (men zegt dat allenn de kantoorrechter over huurkoop gaat) zal hij de contractant vast vragen of hij/zij het contract danwel de brochure gelezen heeft.
Daarom deze poll.

Gast

Re: Wat te zeggen tegen de rechter

Ongelezen bericht door Gast »

Wat dacht je van "Nooit brochure gekregen", afgegaan op wat de SS tussenpersoon heeft berekend met voorbeeld resultaten van 16% (en geen enkel ander percentage)
Dacht bij mezelf als dat minder is is de opbrengst navenant minder zal zijn, het woord restschuld dan wel bijbetalen is nooit gevallen

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: Wat te zeggen tegen de rechter

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Hoi Gast,

Dan moet je dus bij de tussenpersoon zijn. En nooit zomaar iets tekenen zonder het te lezen. Maar ja, dat is mosterd na de maaltijd...

PLUKKER - heeft direct gesloten (zonder tussenpersoon)

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Wat te zeggen tegen de rechter

Ongelezen bericht door Pieter »

Als ik het contract had begrepen was er niet getekend.

Mvg Pieter

kees1000
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 jul 2003 19:13

Re: Wat te zeggen tegen de rechter

Ongelezen bericht door kees1000 »

ALS IK NIET WAS GEBELD HADCIK NU NOG GOED GESLAPEN,EN ALS ZE ME EERLIJK HADDEN VOORGELICHT HAD IK HET NOOIT GEDAAN, HET LEKEN WEL AUTO VERKOPERS ALLEEN MAAR DE PLUS PUNTEN NOEMEN ,MAAR ALS HET AUTOOTJE HET BEGEEFT ZIJN ZE NIET THUIS[ZORGPLICHT]

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: Wat te zeggen tegen de rechter

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Op dit moment heeft dus 28% wel het contract en/of de brochure gelezen, er niets van begrepen en toch zitten deze mensen nu vast aan een overeenkomst? Typisch!

PLUKKER - wenst jullie veel succes bij de rechter

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Wat te zeggen tegen de rechter

Ongelezen bericht door Pieter »

Zou dat kunnen komen door de uitleg die gegeven is aan het contract?

Mvg Pieter

Anita
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:06

Re: Wat te zeggen tegen de rechter

Ongelezen bericht door Anita »

:evil: Hallo,

ik heb toen een ander papier ondertekend dan het werkelijke contract. Op dat papier dat ik getekend had stonden niet alle voorwaarden in. Die kreeg ik later toegestuurd en die liggen hier ook in huis.Alleen getekend door de bank. En bij de demonstratie's heb ik meerdere mensen gehoord die dat zo hebben gehad, dus waar hebben we het over??
Ten eerste vind ik zoiets al een beetje vreemd, toch?? Maar wie heeft dit ook zo gehad??
Ik heb zelfs gevraagd wat het slechtste senario kon zijn, omdat wij heel veel geld hebben ingelegd, nou het slechtste senario was dat we onze inleg terug zouden krijgen.........Wat een mooie praatjes he??? VOORLICHTING????? K.T zooi :evil:
Groetjes Anita

susanna
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 aug 2003 20:23

Re: Wat te zeggen tegen de rechter

Ongelezen bericht door susanna »

een beetjte flauwekul, als je het kontrskt krijgt, lees je het door.
dat is niet meer als normaal. je zet je handtekening eronder.
ik ben wel met je eens dat de bijgaande folder misleidend is
geweest.
deze ging uit van ongeveer 3000 verlies.
niet het bedrag wat je nu voor je kiezen krijgt.

Anita
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:06

Re: Wat te zeggen tegen de rechter

Ongelezen bericht door Anita »

Wat is die flauwe kul?? Dat je het contract niet doorleest? ik heb het papier dat wij getekend hebben wel doorgelezen, maar daar stond niet zoveel op als op het werkelijke contract. En niet alles is te begrijpen, daar heb je toch ook een adviseur voor nodig?? En als die al niet te vertrouwen is, wat moet je dan?? Ik kende deze man al een tijdje als onze adviseur, dus ik geloofde hem ook.... Nou, ik geloof niemand meer hoor! Het vertrouwen is er helemaal uitgehaald, ik vertrouw helemaal niemand meer die mij iets wil AANSMEREN!!

Anita

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: Wat te zeggen tegen de rechter

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Anita, PLUKKER denkt dat je je nu toch echt vergist, Het contract is dat ding met op de voorkant allerlei info als jouw persoonsgegevens, gegevens over de aandelen, termijnen et cetera. Op de achterkant staan de bijzondere voorwaarden. Heb je dit niet getekend, dan heb je geen contract. Wellicht dat je maandelijkse betalingen dan alsnog gelden als bindend, maar dat moeten jullie maar vragen aan juridische kanonnen als Sara en Maarten, die jullie hier zo subtiel verwijderd hebben.

PLUKKER - gelooft weer niet wat PLUKKER hier leest

Anita
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:06

Re: Wat te zeggen tegen de rechter

Ongelezen bericht door Anita »

Plukker,
Het is echt waar hoor! Het contract dat wij getekend hebben ligt hier niet in huis, dat is een ander papier/contract. Ik heb meerdere mensen gehoord die op deze manier hebben getekend, ik zal binnenkort eens een copie opvragen bij Dexia, misschien dat ik daar dan meer duidelijkheid dan over krijg. Want hebben jullie een contract in huis liggen waar je zelf op getekend hebt?? Ik niet hoor! Echt niet, alleen een handtekening van die man van Labouchere. Echt waar. En dat wat hier in huis ligt is het contract. toch?

Groetjes Anita

Anita
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:06

Re: Wat te zeggen tegen de rechter

Ongelezen bericht door Anita »

P.S. Jij hebt het over subtiel verwijderd hebben, ik heb daar niet aan meegewerkt hoor!!!!

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: Wat te zeggen tegen de rechter

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Dan heb je geen contract en ben je dus van al het gezeur af! Prima toch? PLUKKER zou voor de zekeheid wel nog even die kopie opvragen...

PLUKKER - verwijt Anita ook niets inzake die bewuste verwijdering

Anita
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:06

Re: Wat te zeggen tegen de rechter

Ongelezen bericht door Anita »

Ik heb dus wel getekend he?? Wij allebei, dus er is wel degelijk een contract.... Dat weet ik wel, maar ik zal het wel opvragen, misschien is er hoop!! Maar daar ga ik niet van uit!

Anita

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: Wat te zeggen tegen de rechter

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Ja, je hebt wel getekend, maar niet het contract! Dus is er geen contract lijkt PLUKKER. Wat heb je dan getekend?

PLUKKER - is benieuwd

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Wat te zeggen tegen de rechter

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Anita,

Ik ben niet zo verwijderbaar, blijkt wel weer want ik kijk op deze verveelde veel te warme avond toch maar weer even naar het forum en kom dan van alles tegen wat niet juist is. Heb alleen even niet zo heel veel zin om daar (typ) energie in te steken gezien het gemiddelde niveau.

Wat je verhaal over je contract betreft. Jij hebt zelf een niet ondertekend exemplaar, maar je hebt wel een tweede exemplaar ondertekend geretourneerd of laten retourneren want op die wijze komt de overeenkomst tot stand en dat contract is bindend. Dus of er onder jouw afschrift van het contract een handtekening van jou staat of niet is dus niet zo belangrijk.

Verder heeft Plukker gelijk wanneer hij zegt dat de algemene voorwaarden bij het contract zijn geleverd. alleen is het zo dat in sommige gevallen, met name de genoemde 'hit and run' acties van sommige tussenpersonen men de kans niet heeft gekregen daar kennis van te nemen. Wie voor de gevolgen van verantwoordelijk is, dat is een volgend vraagstuk.

Nou ja, ik laat het hier maar bij.

Groet, Sara

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Wat te zeggen tegen de rechter

Ongelezen bericht door Pieter »

Hoi Anita je bedoeld waarschijnlijk dat je in de veronderstelling was dat je het contract tekende maar dit was niets meer dan de aanvraag voor de effecten lease constructie.

Dat niet ondertekende contract (kopie) hebben we thuis ook liggen.
Maar dit werd uitglegd als "ach dit is een formaliteit men vereist een incasso machtiging" Ik herken je verhaal, is ook bij ons zo gegaan. Even onder etenstijd werd vlug (hit en run) het echte contract onder tekend.

Walgelijk gewoon :evil:

Mvg Pieter

Gesloten